MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 6:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 19, 2015 2:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 18, 2011 1:03 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Halinów
Witam


Mam pytanie w związku z tym że auto zagotowało mi się ostatnio jak stałem w korku i szukam przyczyny(m123 250).
(termostat pompa chłodnica wszystko ok)

Znalazłem poluzowana śrubę na środku wiskozy która jest przykręcona do pompy wody.Wiatrak się kręcił ale można było go zatrzymać ręką podczas jazdy pęd powietrza chłodził a w korku się zagotował.

Czy w m123 250 wiskoza jest spięta na sztywno razem z pompa wody? Czyli kręci się wraz z obrotami silnika.I czy to jest naprawdę wiskoza skoro się kręci wraz z obrotami silnika?

W załączniku foto wiskozy i wiatraka.

http://german-spob.de/start.php?languag ... l_id=16671


Załączniki:
wentylator.jpg
wentylator.jpg [ 73.73 KiB | Przejrzano 3053 razy ]
wisko.jpg
wisko.jpg [ 46.31 KiB | Przejrzano 3053 razy ]
Na górę
Post: wt paź 20, 2015 9:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 02, 2006 4:05 pm
Posty: 80
U mnie wygląda to następująco:
Silnik zgaszony, da radę przekręcić wiatrakiem w koło, z wyraźnie wyczuwalnym oporem.
Silnik odpalony, wiatrak kręci się, ale na wyraźnie mniejszych obrotach niż silnik, po dodaniu gazu reaguje tak jakby z opóźnieniem.
Silnik odpalony, temeratura robocza, termostat puścił, generalnie nagrzane auto: wiatrak kręci się na takich samych obrotach jak silnik, jest go słychać o wiele bardziej, i dmucha dość dobrze rozgrzanym powietrzem.

_________________
W garażu gryzą się:
VW Golf Mk1 GTI '78
M-B W123 250 '82


Na górę
Post: śr paź 28, 2015 2:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 18, 2011 1:03 pm
Posty: 16
Lokalizacja: Halinów
U mnie jak dokręciłem śrubę to chodzi razem z obrotami silnika, nie za bardzo rozumiem jak ona się tam zapina bo nie wygląda ona na taka wiskozę z płynem w środku.

Czy u ciebie kręci się na łożysku jakimś przy wyłączonym silniku?
Przy wyłączonym u mnie jest na sztywno po uruchomieniu kręci się wraz z obrotami silnika?
Może ktoś jeszcze ma możliwość sprawdzenia?


Na górę
Post: czw paź 29, 2015 11:03 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Każda wiskoza ma w środku specjalny olej. Moim zdaniem nie masz co kombinować tylko kupić nową. Na zgaszonym powinna się kręcić.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl