MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy warto wrócić do TAXI?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6735 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sebi [ pt cze 18, 2004 1:57 pm ] |
Tytuł: | Czy warto wrócić do TAXI?? |
Witam Tak się składa że kupiłem pare miesięcy temu W114 250 z silnikiem M130 i wszystko jest jasne to była taksówka. Numer lakieru 623H hellelfenbein. Obecnie odebrałem już zregenerowaną głowicę i lada chwila również bedzie gotowy dół. Auto jest w kolorze pralki frani czyli białym. Ale o co chciałem zapytać... czy dużym nietaktem bedzie jeżeli pomaluję to auto na oryginalny taksówkowy kolor?? Strasznie mnie to korci!! Co koledzy na to?? Jeżeli zaś chodzi o blacharke to potrzebne sa malutkie poprawki a do lakierowania to rozbiorę auto w dwa dni !! |
Autor: | krzstian [ pt cze 18, 2004 2:33 pm ] |
Tytuł: | |
Tzn ze mercedes produkowal seryjnie W114 taxi? |
Autor: | _me: how_ [ pt cze 18, 2004 2:36 pm ] |
Tytuł: | |
Mój wuj z deutschlandów trzyma sobie w garażu nad poloskim jeziorem W115 200D '76 w wersji właśnie taksówkowej. Auto naprawdę ma swój klimat, a kolor prezentuje się znakomicie. Oświetlenie kabiny jest kapitalne, szeroka konsola środkowa jak szafa... znalazłem już kanciasty żółto-czrny, niemiecki kogut na dach, poszukiwania licznika w DM trwają. Wyjeżdża nim w słoneczne weekendy spędzane w kraju i którejś soboty wykoncypował sobie, że auto będzie srebrne z czerwonym wnętrzem. Przekonywałem go długo, ale skutecznie i tak trafiłem na to forum. |
Autor: | Sebian [ pt cze 18, 2004 2:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Czy warto wrócić do TAXI?? |
sebi pisze: Witam
Tak się składa że kupiłem pare miesięcy temu W114 250 z silnikiem M130 i wszystko jest jasne to była taksówka. Numer lakieru 623H hellelfenbein. Obecnie odebrałem już zregenerowaną głowicę i lada chwila również bedzie gotowy dół. Auto jest w kolorze pralki frani czyli białym. Ale o co chciałem zapytać... czy dużym nietaktem bedzie jeżeli pomaluję to auto na oryginalny taksówkowy kolor?? Strasznie mnie to korci!! Co koledzy na to?? Jeżeli zaś chodzi o blacharke to potrzebne sa malutkie poprawki a do lakierowania to rozbiorę auto w dwa dni !! B-z-y-k-nij go na budyń ![]() ![]() |
Autor: | Robert Belzyt [ pt cze 18, 2004 3:14 pm ] |
Tytuł: | |
200D to by była budyniowa padaczka, a ten to chyba budyniowa strzała ![]() |
Autor: | AMG [ pt cze 18, 2004 3:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Czy warto wrócić do TAXI?? |
Zaineteresował mnie ten tamat poniewaz piszesz ze W114 250 jako orginalne taxi . Jakis czas temu spotakalem 126z jakims silnikiem V8 w kolorze taxi czy to mozliwe ze 126 chyba 500SE byla taxowka ?? |
Autor: | sebi [ pt cze 18, 2004 3:49 pm ] |
Tytuł: | Re: Czy warto wrócić do TAXI?? |
AMG pisze: Zaineteresował mnie ten tamat poniewaz piszesz ze W114 250 jako orginalne taxi .
Jakis czas temu spotakalem 126z jakims silnikiem V8 w kolorze taxi czy to mozliwe ze 126 chyba 500SE byla taxowka ?? Właśnie ja tez troszke byłem zdziwiony ale po małym śledztwie doszedłem że po 2.71 roku ten numer lakieru był tylko w TAXI. Auto nie posiada typowej środkowej konsoli ale tu obawiam się że starą ktoś chyba wymienił. Tylne drzwi posiadają rączki z mocowaniem 3punktowym czyli tak jak w drzwiach przednich pasażera. Tabliczka z wyposażeniem ma numery 114tki i kolorem TAXI. Dziwne ale mnie to bardzo intryguje. Czy pomalować ją na TAXI?? |
Autor: | Robert Belzyt [ pt cze 18, 2004 3:55 pm ] |
Tytuł: | |
Decyzja należy do Ciebie, ale ja pomalowałbym ją na oryginalny bydyń. Jeszcze 5 lat temu pewnie wybrałbym metalik niezależnie od tego co byłoby na tabliczce. |
Autor: | FENIX [ pt cze 18, 2004 4:04 pm ] |
Tytuł: | |
ja wróciłbym do oryginalnego koloru .... no i postarał się skołować oryginalną deskę z TAXI |
Autor: | holyfido [ pt cze 18, 2004 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Mam 123 200D wersje taxi. Pomalowalem na ciemny grafit metalik, Wyglada na pewno duzo ladniej niz w oryginale. Kwestia zgodnosci z oryginalem jakos malo mnie obchodzila, liczyl sie efekt. Oprocz koloru, w konsoli mam wiele zmian. Jezeli nie masz calego wnetrza taksowkarskiego (a jakos o tym nie piszesz), to wyrywkowy powrot do oryginalu mija sie z celem wedlug mnie. holy. |
Autor: | sebi [ pt cze 18, 2004 4:42 pm ] |
Tytuł: | |
holyfido pisze: Witam. Mam 123 200D wersje taxi. Pomalowalem na ciemny grafit metalik, Wyglada na pewno duzo ladniej niz w oryginale. Kwestia zgodnosci z oryginalem jakos malo mnie obchodzila, liczyl sie efekt. Mnie jakoś nie interesuje pomalowanie aby ładnie było a raczej wolę oryginalnie. Pozatym mało mnie obchodzi byle jaki efekciarski samochód ale poważna ponad 30 letnia limuzyna. holyfido pisze: Oprocz koloru, w konsoli mam wiele zmian. Jezeli nie masz calego wnetrza taksowkarskiego (a jakos o tym nie piszesz), to wyrywkowy powrot do oryginalu mija sie z celem wedlug mnie.
holy. Wnetrze jest taksówkarskie jak pisałem poza konsolą środkową. Wyrywkowy powrót?? tzn co niby z całego auta to tylko nowy oryginalny lakier bedę miał?? ![]() |
Autor: | Robert Belzyt [ pt cze 18, 2004 4:55 pm ] |
Tytuł: | |
Czy budyniowy lakier był zarezerwowany tylko dla taksówek, czy "cywilne" MB też były fabrycznie w tym kolorze? Pytam, bo w sąsiedztwie stoi W114 230 po blacharce i lakierowaniu na oryginalny lakier o którym mowa. |
Autor: | sebi [ pt cze 18, 2004 5:57 pm ] |
Tytuł: | |
Robert Belzyt pisze: Czy budyniowy lakier był zarezerwowany tylko dla taksówek, czy "cywilne" MB też były fabrycznie w tym kolorze?
Pytam, bo w sąsiedztwie stoi W114 230 po blacharce i lakierowaniu na oryginalny lakier o którym mowa. Własnie tego nie wiem na 100% może Ocet coś bedzie wiedział, natomiast doczytałem się że konsole środkowe nie były specjalne wyłącznie dla TAXI. Taksówki miały kilka róznych wariantów konsoli środkowej. Napewno wychodziły z najmocniejszymi silnikami z 280E włącznie. Ale jest jedno małe ale... doczytałem że taksówki w najmocniejszych wersjach nie miały deski rozdzielczej wyłożonej drewnem a moja ma ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Maniek [ pt cze 18, 2004 6:03 pm ] |
Tytuł: | |
Robiłbym na TAXI, ze wskazaniem aby wymienić również konsole na orginalną od tej wersji. A teraz dlaczego: 1. 114 na taxi myśle że była żadkością nawet w latach 70 tych 2. Tak było w orginale 3. Wersja taxi zawsze była niedoceniana, ukrywana, przemalowywana i cywilizowana, gdyż wersja taxi oznaczała i po dzień dzisiejszy oznacza wyeksploatowane auto i wogóle o mniejszej wartości. Z tego względu uważam że dziś zachowane w orginale wszelkie dawne wersje taxi Mercedesa mają większą wartość kolekcjonerską niż zwykłe, cywilne. Tak samo przez chwilę zastanawiałem się czy swoją kombiaczkę robić na orginalny wóz servisowy MB, bo to trochę mniej funkcjonalne mieć napisy na bokach i wozić skrzynie z narządziami w bagażniku. Czasu do zastanawiania się mam dużo ale myśle że decyzja powrotu do orginalnego przeznaczenia będzie rozsądniejsza. sebi pisze: Własnie tego nie wiem na 100% może Ocet coś bedzie wiedział, natomiast doczytałem się że konsole środkowe nie były specjalne wyłącznie dla TAXI. Taksówki miały kilka róznych wariantów konsoli środkowej. Napewno wychodziły z najmocniejszymi silnikami z 280E włącznie. Ale jest jedno małe ale... doczytałem że taksówki w najmocniejszych wersjach nie miały deski rozdzielczej wyłożonej drewnem a moja ma z tego wniosek że kolor to chyba nie jest wyznacznikiem modelu. To tyle z moich przemyśleń chyba że się mylę.
A na tabliczce lakierowanej powinien być kod wypasu oznaczający wersje TAXI, a jak masz jeszcze wątpliwości to można się wystarać o datenkarte |
Autor: | Vesa [ pt cze 18, 2004 8:16 pm ] |
Tytuł: | |
czesc, Sebi, maluj na taxi. pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |