MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

POMOCY M 110 ciśnienie oleju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=67358
Strona 1 z 1

Autor:  iren [ sob lis 28, 2015 9:18 pm ]
Tytuł:  POMOCY M 110 ciśnienie oleju

Witam wszystkich,
po 2 latach odpaliłem po remoncie mój silnik M110 2.8
Fakty:
Panewki nowe
pompa oleju nowa
wałki rozrządu i nadstawka nowe
(pisze nowe bo nie jest regenerowane tylko nowe z serwisu MB)
A teraz mój problem:
po odpaleniu na wysokich obrotach bardzo niskie ciśnienie oleju (ok 1,5)
Podmieniłem licznik i na innym jest to samo :(
Co może być przyczyną?
Gdzie w silniku jest zawór regulacji ciśnienia oleju ?
Inne pomysły ?
Z góry wielkie dzięki za pomoc

Autor:  THC [ ndz lis 29, 2015 12:57 pm ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

Sprawdź drożność przewodu olejowego od filtra do wskaźnika i sam zawór.

Autor:  iren [ pn lis 30, 2015 7:06 am ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

Przewód od obudowy filtra do wskaźnika podmieniony. Jednoczesnie podmieniony licznik z innym wskaźnikiem i nadal to samo. Jakies inne pomysły?

Autor:  iren [ pn lis 30, 2015 7:07 am ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

Co masz na myśli pisząc sam zawór?

Autor:  jakub_gozdzik [ pn lis 30, 2015 12:25 pm ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

To jak na wysokich obrotach masz 1,5 bar, to na wolnych ile? Zakładam, że stan oleju masz prowidłowy?
Pytanie, kto robił remont i czy składałeś na nowe uszczelki, czy na jakiś kit. Jeśli na kit, to może niechciawszy zatkano jakiś kanał. Patrzyłeś, czy smok od pompy nie jest zapchany?

Autor:  iren [ pn lis 30, 2015 8:54 pm ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

jakub_gozdzik pisze:
To jak na wysokich obrotach masz 1,5 bar, to na wolnych ile? Zakładam, że stan oleju masz prowidłowy?
Pytanie, kto robił remont i czy składałeś na nowe uszczelki, czy na jakiś kit. Jeśli na kit, to może niechciawszy zatkano jakiś kanał. Patrzyłeś, czy smok od pompy nie jest zapchany?


Cała pompa oleju jest nowa więc i smok jest nowy i czysty.
Uszczelki są nowe i nie sądzę aby coś z było nie tak z uszczelkami. Raczej obstawiam, że to będzie jakiś myk albo coś zamienione z czymś :(
Czekam na dalsze pomysły i podpowiedzi.

Autor:  mark2222 [ pn lis 30, 2015 10:15 pm ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

podepnij manometr i sprawdź czy to samo pokazuje, chyba nie muszę wskazywać że pompy były różne, w manualu jest rozpisane co i jak i jakie były różnice oraz jak sprawdzić zawór od oleju.

Autor:  iren [ pn lis 30, 2015 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

Mógł byś rozszerzyć myśl na temat zaworu i rożnicach w pompach?

Autor:  jakub_gozdzik [ wt gru 01, 2015 10:46 am ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

A no jak masz nową pompę , to problem leży chyba w tym, że nie może zassać oleju. Ja tak miałem, podobną sytuację w M119 i jedynym rozwiązaniem było nalanie do silnika ok 4 l oleju ponad stan. Po dolaniu zapaliłem silnik, pompa zassała, pokazało się ciśnienie, zgasiłem i odlałem nadmiar.
Możesz tego spróbować.

Autor:  mark2222 [ wt gru 01, 2015 11:16 am ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

iren pisze:
Mógł byś rozszerzyć myśl na temat zaworu i rożnicach w pompach?
iren pisze:
Mógł byś rozszerzyć myśl na temat zaworu i rożnicach w pompach?

to było z 5 lat temu jak grzebałem w M110- nie pamiętam, poszukaj tu:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... ooler.html

Autor:  iren [ śr gru 02, 2015 7:43 pm ]
Tytuł:  Re: POMOCY M 110 ciśnienie oleju

Szanowni forumowicze,
dziękuję wszystkim za pomysły i podpowiedzi.
Problem rozwiązany :lol:
Leżał on w zaworze ciśnienia oleju wkręcanego w blok.
Teraz kręcąc rozrusznikiem nabija do 2,5 [jezyk3]
To chyba znaczy, że remont silnika został wykonany wzorowo.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/