MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 10:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 28, 2015 9:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 8:30 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Katowice
Witam wszystkich,
po 2 latach odpaliłem po remoncie mój silnik M110 2.8
Fakty:
Panewki nowe
pompa oleju nowa
wałki rozrządu i nadstawka nowe
(pisze nowe bo nie jest regenerowane tylko nowe z serwisu MB)
A teraz mój problem:
po odpaleniu na wysokich obrotach bardzo niskie ciśnienie oleju (ok 1,5)
Podmieniłem licznik i na innym jest to samo :(
Co może być przyczyną?
Gdzie w silniku jest zawór regulacji ciśnienia oleju ?
Inne pomysły ?
Z góry wielkie dzięki za pomoc


Na górę
Post: ndz lis 29, 2015 12:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Sprawdź drożność przewodu olejowego od filtra do wskaźnika i sam zawór.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 7:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 8:30 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Katowice
Przewód od obudowy filtra do wskaźnika podmieniony. Jednoczesnie podmieniony licznik z innym wskaźnikiem i nadal to samo. Jakies inne pomysły?


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 7:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 8:30 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Katowice
Co masz na myśli pisząc sam zawór?


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 12:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
To jak na wysokich obrotach masz 1,5 bar, to na wolnych ile? Zakładam, że stan oleju masz prowidłowy?
Pytanie, kto robił remont i czy składałeś na nowe uszczelki, czy na jakiś kit. Jeśli na kit, to może niechciawszy zatkano jakiś kanał. Patrzyłeś, czy smok od pompy nie jest zapchany?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 8:30 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Katowice
jakub_gozdzik pisze:
To jak na wysokich obrotach masz 1,5 bar, to na wolnych ile? Zakładam, że stan oleju masz prowidłowy?
Pytanie, kto robił remont i czy składałeś na nowe uszczelki, czy na jakiś kit. Jeśli na kit, to może niechciawszy zatkano jakiś kanał. Patrzyłeś, czy smok od pompy nie jest zapchany?


Cała pompa oleju jest nowa więc i smok jest nowy i czysty.
Uszczelki są nowe i nie sądzę aby coś z było nie tak z uszczelkami. Raczej obstawiam, że to będzie jakiś myk albo coś zamienione z czymś :(
Czekam na dalsze pomysły i podpowiedzi.


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 10:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
podepnij manometr i sprawdź czy to samo pokazuje, chyba nie muszę wskazywać że pompy były różne, w manualu jest rozpisane co i jak i jakie były różnice oraz jak sprawdzić zawór od oleju.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn lis 30, 2015 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 8:30 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Katowice
Mógł byś rozszerzyć myśl na temat zaworu i rożnicach w pompach?


Na górę
Post: wt gru 01, 2015 10:46 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A no jak masz nową pompę , to problem leży chyba w tym, że nie może zassać oleju. Ja tak miałem, podobną sytuację w M119 i jedynym rozwiązaniem było nalanie do silnika ok 4 l oleju ponad stan. Po dolaniu zapaliłem silnik, pompa zassała, pokazało się ciśnienie, zgasiłem i odlałem nadmiar.
Możesz tego spróbować.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt gru 01, 2015 11:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
iren pisze:
Mógł byś rozszerzyć myśl na temat zaworu i rożnicach w pompach?
iren pisze:
Mógł byś rozszerzyć myśl na temat zaworu i rożnicach w pompach?

to było z 5 lat temu jak grzebałem w M110- nie pamiętam, poszukaj tu:
http://mb.bolinko.org/15/warsztat-mainm ... ooler.html

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr gru 02, 2015 7:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 8:30 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Katowice
Szanowni forumowicze,
dziękuję wszystkim za pomysły i podpowiedzi.
Problem rozwiązany :lol:
Leżał on w zaworze ciśnienia oleju wkręcanego w blok.
Teraz kręcąc rozrusznikiem nabija do 2,5 [jezyk3]
To chyba znaczy, że remont silnika został wykonany wzorowo.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl