MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Powrót do manuala
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=67386
Strona 1 z 2

Autor:  Wojtek [ sob gru 05, 2015 4:09 pm ]
Tytuł:  Powrót do manuala

Moje auto fabrycznie było z manualną skrzynią. Ktoś kiedyś włożył w niego automat. Chciałbym wrócić do manualnej. Przerabiał ktoś już w ten sposób i może podpowiedzieć, co muszę zgromadzić do przekładki ? Silnik m110 buda w123. Wiem, że zmiana na automat łatwa nie jest, ale jak to wygląda w drugą stronę?

Autor:  THC [ sob gru 05, 2015 4:26 pm ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Zbiornik płynu hamulcowego , wymiana lub udrożnienie otworu do przewodu z płynem.
Przewód od zbiornika do pompy nad pedałem sprzęgła.
Pompa sprzęgła , zestaw pedałów hamulec sprzęgło.
Przewód stalowy do wysprzęglika , wysprzęglik.
Skrzynia , wybierak , wodziki , panel wokół wybieraka.
Przednia część wału napędowgo.
Sprzęgło,docisk tarcza ,możliwe, że koło zamachowe jest inne.
I na końcu dyfer.

Autor:  _me: how_ [ sob gru 05, 2015 5:00 pm ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

THC pisze:
I na końcu dyfer.


Nie strasz, nie strasz.

Autor:  THC [ sob gru 05, 2015 5:47 pm ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

No dobra, tak na prawdę dyfer nie trzeba.

Autor:  Wojtek [ pn gru 07, 2015 6:53 am ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Dziękuję za pomoc.

Teraz tak:
- wszystkie wały od manuala są takie same, niezależnie od silnika?
- wszystkie skrzynie są takie same, czy do każdego silnika czymś się różni? (chodzi mi o wytrzymałość, czy np. skrzynia od 200D jest taka sama jak do 280E? - bo co do przełożeń to chyba jeden pies, skoro i tak decyduje przełożenie dyfra)

I "pytanie premia" - od kiedy kupiłem auto leje mi na łączeniu silnika ze skrzynią. Po dwukrotnej wymianie uszczelniacza wału mechanik stwierdził, że wina jest po stronie źle zrobionej przekładki z manuala na automat, że u mnie jest uszczelniacz jak z manuala, a do automatu jest inny i dlatego mi leje. Przez pierwsze kilka godzin jest sucho, a potem zaczyna cieknąć od góry uszczelniacza na łączeniu uszczelniacz - gniazdo. I tu pytanie: zmieniać skrzynię, czy mechanika ? :)

Autor:  voytas [ pn gru 07, 2015 11:12 am ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Wydaje mi się że nie jest tak różowo z tą zamiennością skrzyń. Zwróć uwagę po której stronie w danym silniku masz rozrusznik...
Podejrzewam że oprócz skrzyń od M110 powinny Cię interesować także te od OM617, ale niech ktoś mądrzejszy się wypowie...

Nie napisałeś też czy szukasz skrzyni czwórki, czy piątki...

Autor:  Soltysrsz [ pn gru 07, 2015 11:33 am ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Wojtek pisze:
Dziękuję za pomoc.

Teraz tak:
- wszystkie wały od manuala są takie same, niezależnie od silnika?
- wszystkie skrzynie są takie same, czy do każdego silnika czymś się różni? (chodzi mi o wytrzymałość, czy np. skrzynia od 200D jest taka sama jak do 280E? - bo co do przełożeń to chyba jeden pies, skoro i tak decyduje przełożenie dyfra)

I "pytanie premia" - od kiedy kupiłem auto leje mi na łączeniu silnika ze skrzynią. Po dwukrotnej wymianie uszczelniacza wału mechanik stwierdził, że wina jest po stronie źle zrobionej przekładki z manuala na automat, że u mnie jest uszczelniacz jak z manuala, a do automatu jest inny i dlatego mi leje. Przez pierwsze kilka godzin jest sucho, a potem zaczyna cieknąć od góry uszczelniacza na łączeniu uszczelniacz - gniazdo. I tu pytanie: zmieniać skrzynię, czy mechanika ? :)



Wały ogólnie mają różną długość, skrzynie od diesla nie załozysz do bęzyny, po róznej stronie są rozruszniki.

Autor:  voytas [ pn gru 07, 2015 1:49 pm ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Soltysrsz pisze:
Wały ogólnie mają różną długość, skrzynie od diesla nie załozysz do bęzyny, po róznej stronie są rozruszniki.

Czy jesteś pewien że skrzynia od diesla nie podejdzie do M110?
Na pierwszej lepszej fotce znalezionej w internecie widać że rozrusznik w obydwu mocowany jest dokładnie w tym samymi miejscu pod kolektorem wydechowym...
Z tego co pamiętam to ludzie wkładali OM617 w miejsce M110 zostawiając skrzynię z benzyniaka, mylę się?

Autor:  Soltysrsz [ pn gru 07, 2015 2:10 pm ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

jak wróce do domu to sprawdzę to dokładnie bo mam serwisówkę do m110

Autor:  THC [ pn gru 07, 2015 2:23 pm ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Rozrusznik pod kolektorem wydechowym jest tez w M115.
Waly sa rozne ,nieraz nawet trzy czesciowe.
Skrzynie nie sa takie same, poszczegolne maja inne przelozenia.
Dlatego najlepiej szukac takiej jakama byc np. V bieg.do M110 to slynna 717400.
Przez ten rozrusznik to trocje ulatwia, bo odpadaja rozkminy nad skrzyniami od 124 i 201.
Ale tez troche to ogranicza pole manewru na zakupach.
Co do wycieku mozliwe ze potrzebny uszczelniacz z przesunieta warga.
Nie wydaje mi sie zeby do automatu byl inaczej wal uszczelniony.

Autor:  _me: how_ [ pn gru 07, 2015 3:49 pm ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Wez ich nie sluchaj. Jak ci soltys sprawdzi w serwisowce od "bęzyny", to bedziesz mial cztery biegi do tylu.
Masz numer na priv.

Autor:  Soltysrsz [ wt gru 08, 2015 7:35 am ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Dzieki _me:how_ nie będę się zniżał do Twojego poziomu bo pokonasz mnie swoim doświadczeniem [zlosnik]

Faktycznie pomyliłem sie co do rozrusznika, co do skrzyni:

717.400
1 st 3.82:1
2 nd 2.202:1
3 rd 1.398:1
4 th 1:1
5 th 0:813:1
Reverse 3.705:1

716.006

1 st 3.98:1
2 nd 2.29:1
3 rd 1.45:1
4 th 1:1
5 th -
Reverse 3.74:1

716.005

1 st 3.90:1
2 nd 2.30:1
3 rd 1.41:1
4 th 1:1
5 th -
Reverse 3.66:1

Autor:  Mitu [ wt gru 08, 2015 8:59 pm ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Wał (korbowy) był wyważany razem z kołem (zamachowym), więc przeróbki powinny uwzględniać ten szczegół, a nie jak z "pcią", "w te i wewte, jak kto woli".

Autor:  hruścik [ śr gru 09, 2015 7:05 am ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Wyżej Mitu napisał bardzo mądre zdanie i szykując się do takiej wymiany zastanów się czy się może udać.A uszczelniacz Ci siada bo wał może mieć bicia jak ktoś mu zabrał szczątkowe koło z fabrycznym wyważeniem a władował pełne koło ze sprzęgłem.

Autor:  DJ MAKU [ śr gru 09, 2015 7:46 am ]
Tytuł:  Re: Powrót do manuala

Jeszcze wyżej Wojtek napisał,
Cytuj:
Powrót do manuala,
więc ten ktoś raczej zabrał ciężkie fabryczne koło ze sprzęgłem a "władował" szczątkowe do konwertera ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/