MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 20, 2025 6:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 05, 2015 4:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Moje auto fabrycznie było z manualną skrzynią. Ktoś kiedyś włożył w niego automat. Chciałbym wrócić do manualnej. Przerabiał ktoś już w ten sposób i może podpowiedzieć, co muszę zgromadzić do przekładki ? Silnik m110 buda w123. Wiem, że zmiana na automat łatwa nie jest, ale jak to wygląda w drugą stronę?

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: sob gru 05, 2015 4:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zbiornik płynu hamulcowego , wymiana lub udrożnienie otworu do przewodu z płynem.
Przewód od zbiornika do pompy nad pedałem sprzęgła.
Pompa sprzęgła , zestaw pedałów hamulec sprzęgło.
Przewód stalowy do wysprzęglika , wysprzęglik.
Skrzynia , wybierak , wodziki , panel wokół wybieraka.
Przednia część wału napędowgo.
Sprzęgło,docisk tarcza ,możliwe, że koło zamachowe jest inne.
I na końcu dyfer.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob gru 05, 2015 5:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
THC pisze:
I na końcu dyfer.


Nie strasz, nie strasz.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob gru 05, 2015 5:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No dobra, tak na prawdę dyfer nie trzeba.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn gru 07, 2015 6:53 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt cze 26, 2007 9:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Kraków
Dziękuję za pomoc.

Teraz tak:
- wszystkie wały od manuala są takie same, niezależnie od silnika?
- wszystkie skrzynie są takie same, czy do każdego silnika czymś się różni? (chodzi mi o wytrzymałość, czy np. skrzynia od 200D jest taka sama jak do 280E? - bo co do przełożeń to chyba jeden pies, skoro i tak decyduje przełożenie dyfra)

I "pytanie premia" - od kiedy kupiłem auto leje mi na łączeniu silnika ze skrzynią. Po dwukrotnej wymianie uszczelniacza wału mechanik stwierdził, że wina jest po stronie źle zrobionej przekładki z manuala na automat, że u mnie jest uszczelniacz jak z manuala, a do automatu jest inny i dlatego mi leje. Przez pierwsze kilka godzin jest sucho, a potem zaczyna cieknąć od góry uszczelniacza na łączeniu uszczelniacz - gniazdo. I tu pytanie: zmieniać skrzynię, czy mechanika ? :)

_________________
//w123 280e


Na górę
Post: pn gru 07, 2015 11:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wydaje mi się że nie jest tak różowo z tą zamiennością skrzyń. Zwróć uwagę po której stronie w danym silniku masz rozrusznik...
Podejrzewam że oprócz skrzyń od M110 powinny Cię interesować także te od OM617, ale niech ktoś mądrzejszy się wypowie...

Nie napisałeś też czy szukasz skrzyni czwórki, czy piątki...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn gru 07, 2015 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 09, 2013 2:26 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Jarosław
Wojtek pisze:
Dziękuję za pomoc.

Teraz tak:
- wszystkie wały od manuala są takie same, niezależnie od silnika?
- wszystkie skrzynie są takie same, czy do każdego silnika czymś się różni? (chodzi mi o wytrzymałość, czy np. skrzynia od 200D jest taka sama jak do 280E? - bo co do przełożeń to chyba jeden pies, skoro i tak decyduje przełożenie dyfra)

I "pytanie premia" - od kiedy kupiłem auto leje mi na łączeniu silnika ze skrzynią. Po dwukrotnej wymianie uszczelniacza wału mechanik stwierdził, że wina jest po stronie źle zrobionej przekładki z manuala na automat, że u mnie jest uszczelniacz jak z manuala, a do automatu jest inny i dlatego mi leje. Przez pierwsze kilka godzin jest sucho, a potem zaczyna cieknąć od góry uszczelniacza na łączeniu uszczelniacz - gniazdo. I tu pytanie: zmieniać skrzynię, czy mechanika ? :)



Wały ogólnie mają różną długość, skrzynie od diesla nie załozysz do bęzyny, po róznej stronie są rozruszniki.

_________________
Mercedes W123 240D ( om616 )
Audi A6 C4 2,8 Quattro (AAH)
EX Audi 80 Competition
EX Ford Scorpio 2,9 4x4


Na górę
Post: pn gru 07, 2015 1:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Soltysrsz pisze:
Wały ogólnie mają różną długość, skrzynie od diesla nie załozysz do bęzyny, po róznej stronie są rozruszniki.

Czy jesteś pewien że skrzynia od diesla nie podejdzie do M110?
Na pierwszej lepszej fotce znalezionej w internecie widać że rozrusznik w obydwu mocowany jest dokładnie w tym samymi miejscu pod kolektorem wydechowym...
Z tego co pamiętam to ludzie wkładali OM617 w miejsce M110 zostawiając skrzynię z benzyniaka, mylę się?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn gru 07, 2015 2:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 09, 2013 2:26 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Jarosław
jak wróce do domu to sprawdzę to dokładnie bo mam serwisówkę do m110

_________________
Mercedes W123 240D ( om616 )
Audi A6 C4 2,8 Quattro (AAH)
EX Audi 80 Competition
EX Ford Scorpio 2,9 4x4


Na górę
Post: pn gru 07, 2015 2:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Rozrusznik pod kolektorem wydechowym jest tez w M115.
Waly sa rozne ,nieraz nawet trzy czesciowe.
Skrzynie nie sa takie same, poszczegolne maja inne przelozenia.
Dlatego najlepiej szukac takiej jakama byc np. V bieg.do M110 to slynna 717400.
Przez ten rozrusznik to trocje ulatwia, bo odpadaja rozkminy nad skrzyniami od 124 i 201.
Ale tez troche to ogranicza pole manewru na zakupach.
Co do wycieku mozliwe ze potrzebny uszczelniacz z przesunieta warga.
Nie wydaje mi sie zeby do automatu byl inaczej wal uszczelniony.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn gru 07, 2015 3:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wez ich nie sluchaj. Jak ci soltys sprawdzi w serwisowce od "bęzyny", to bedziesz mial cztery biegi do tylu.
Masz numer na priv.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt gru 08, 2015 7:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 09, 2013 2:26 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Jarosław
Dzieki _me:how_ nie będę się zniżał do Twojego poziomu bo pokonasz mnie swoim doświadczeniem [zlosnik]

Faktycznie pomyliłem sie co do rozrusznika, co do skrzyni:

717.400
1 st 3.82:1
2 nd 2.202:1
3 rd 1.398:1
4 th 1:1
5 th 0:813:1
Reverse 3.705:1

716.006

1 st 3.98:1
2 nd 2.29:1
3 rd 1.45:1
4 th 1:1
5 th -
Reverse 3.74:1

716.005

1 st 3.90:1
2 nd 2.30:1
3 rd 1.41:1
4 th 1:1
5 th -
Reverse 3.66:1

_________________
Mercedes W123 240D ( om616 )
Audi A6 C4 2,8 Quattro (AAH)
EX Audi 80 Competition
EX Ford Scorpio 2,9 4x4


Na górę
Post: wt gru 08, 2015 8:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Wał (korbowy) był wyważany razem z kołem (zamachowym), więc przeróbki powinny uwzględniać ten szczegół, a nie jak z "pcią", "w te i wewte, jak kto woli".

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: śr gru 09, 2015 7:05 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Wyżej Mitu napisał bardzo mądre zdanie i szykując się do takiej wymiany zastanów się czy się może udać.A uszczelniacz Ci siada bo wał może mieć bicia jak ktoś mu zabrał szczątkowe koło z fabrycznym wyważeniem a władował pełne koło ze sprzęgłem.


Na górę
Post: śr gru 09, 2015 7:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Jeszcze wyżej Wojtek napisał,
Cytuj:
Powrót do manuala,
więc ten ktoś raczej zabrał ciężkie fabryczne koło ze sprzęgłem a "władował" szczątkowe do konwertera ;)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl