MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 10:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 14, 2016 9:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 14, 2016 9:01 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wyszków
Witam,
Posiadam Mercedesa w108 280SE. Z silnikiem M130, na mechanicznym wtrysku paliwa.
Czy posiada ktoś na forum taki model jak ja.?
Jeśli tak bardzo proszę o odzew na priv. Będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Kamil


Na górę
Post: czw kwie 14, 2016 9:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Witaj
Patrząc po nicku możesz być z Wyszkowa, może nabyłeś 108 z Ostrowi?
Co do silnika to chyba najwięcej mogą powiedzieć tu Karol i Oldik. Jeśli masz jakieś pytania możesz pisać na forum, wszyscy się wtedy czegoś uczymy.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: czw kwie 14, 2016 9:26 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 14, 2016 9:01 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wyszków
Tak jestem z Wyszkowa. NIe, nie samochodu nie nabyłem w Ostrowi.
Samochód jest z Teksasu. :)

Sprawa wygląda tak. Oddałem pompę wtryskową do regulacji i poprawienia aby dobrze działała, kupiłem nowe końcówki wtryskiwaczy.
Włożyłem pompę tak jak każe książka. No i się zaczęło.
Samochód jak zimny odpali na 5 sekund i gaśnie, jak trochę go gazuje strzela nic to nie daje. Jeśli się rozgrzeje pracuje nawet dobrze choć bez rewelacji. Jak zgaśnie postoi 5 minut trochę przestygnie to nie można go odpalić bez wciśnięcia pedału gazu.
Mam pytanie co do rozdzielacza zapłonu, nie rozumiem jego działania trochę ponieważ przy wyższych obrotach silnika obniża on obroty silnika , i wtedy silnik zaczyna strzelać i nie równo chodzić, nie mam już pomysłów jak ja to mogę wyregulować i co robić???


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 8:19 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 28, 2003 10:12 pm
Posty: 623
Lokalizacja: Wrocław
Zacznijmy od tego co Ci tam wyregulowali/zrobili. Z tą pompą są często problemy. Też swoje przeszedłem. Jak chodził przed wyjęciem pompy?

_________________
___________________
OLDIK


MB W108 280SEL 69' Autobahn Kurier
Renault 11 Turbo 84' Rallye
Peugeot 309 GTI 87'
Ford Escort RS Turbo 88'
MZ TS 150 84'
Romet Pony 88'
Herz As 40'


Na górę
Post: sob kwie 16, 2016 10:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
A termostat działa w pompie ?


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 5:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
Termostat odpowiada za dostarczenie do pompy dodatkowego powietrza w trakcie rozruchu zimnego silnika oraz za wzbogacenie mieszanki przy zimnym silniku ( coś w rodzaju automatycznego ssania )
Jeśli ktoś "bawił się" twoją pompą i ruszał też termostat ( np blaszki regulacyjne ) to efekt będzie podobny do tego który opisujesz. Gdybyś był w okolicach Wrocławia to mógłbym na to popatrzeć i coś doradzić. Popatrz jeszcze na układ cięgien oraz na to czy na rozgrzanym silniku mieszanka jest ok.
Sprawdzasz w ten sposób:

Silnik rozgrzany, odłącz cięgno przy przepustnicy. delikatnie otwieraj przepustnicę , jeśli obroty rosną powyżej 200 - 300 to mieszanka za bogata.

pozdrawiam

DC


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 9:46 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 14, 2016 9:01 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wyszków
witam,

termostat jest sprawny nowy kupiony.
Silnik po rozgrzaniu nierówno pracuje , po dodaniu gazu prycha ....
jeszcze jak osiągnie wyższe obroty załącza się ssanie od rozdzielacza i wtedy zwalniają obroty i wtedy już w ogóle wali w rurę :)
Moim zdaniem on dostaje za mało mieszanki przez pompę.....
cięgna wyregulowane są tak jak każą w książce.

Cały czas się zastanawiam czy oni mi dobrze wyregulowali tą pompę. Pewnie jutro ją wyjmę i złożę reklamację


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 9:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 14, 2016 9:01 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wyszków
Przed regulacją pompy strasznie dużo palił, ok30 litrów :)

Pod puszką barometryczną musiało być ze 3 podkłądki miedziane bo inaczej nie chciał odpalić.
Na świecach był sadze , za dużo paliwa dostawał.


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
jesli dostaje za malo paliwa to:

po odlaczeniu ciegna od przepustnicy i jej otwarciu silnik zgasnie.

za dawkę paliwa na wolnych obrotach odpowiada duza sruba z tylu pompy, ktora obraca się luźno.
Wciskajac śrubę ( tylko na wyłączonym silniku) i obracając poczujesz jak przeskakuje. Obroty w kierunku silnika zwiększają ilość paliwa na wolnych obrotach. Obroty w drugą stronę zmniejszają


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
ja jednak obstawiam regulację termostatu


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 10:20 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 14, 2016 9:01 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wyszków
Wiem, że tam w termostacie są podkładki i tym się reguluje.

Jeszcze mam jedna wątpliwość co do rozdzielacza zapłonu nie wiem czy on jest od tego modelu.
Może pomożecie mi po numerze części się tego dowiedzieć, może przyczyną prychania i nie równych obrotów jest waśnie on.... dodam jeszcze tylko że śilnik najlepiej pracuje na 25 stopniach , jak ustawię ksiązkowo na 8 to nawet nie zapala....

numer rozdzielacza 0231116068


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 10:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
A przed naprawą pompy rozdzielacz działał ok?


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 10:32 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 14, 2016 9:01 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wyszków
powiem szczerze że z tym silnikiem odkąd kupiłem miałem problemy. Jak dostawał duzo paliwa to pracowa dobrze, ale nawet przy przyśpieszaniu czy prędkiej jazdy wyczuwalna była nierówna praca silnika. Myślałęm, że to pompa podaje nierówno paliwo i to było przyczyną. Teraz analizuję wszystko szczegółowo. SPrawdziłem rozrząd na piechotę wszystko się zgadza. Ja już nie mam pomysłów co może być nie tak....


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lut 26, 2013 3:19 pm
Posty: 60
na forum jest gość z Lublina , który ma wiedzę o tych pompach w małym palcu.
Na priv wyślę Ci jego numer


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2016 10:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw kwie 14, 2016 9:01 pm
Posty: 8
Lokalizacja: Wyszków
oki dzięki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl