MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 7:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob cze 19, 2004 9:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Miałem dziś wielkie zdziwko, bo odpaliłem auto na jakieś paredziesiąt minu, żeby się akumulator podładował i po pewnym czasie, stwierdziłem, że temperatura sięgo ok 95 stopni (na liczniku), oczywiści natychmiast zgasiłem sprzęt. Chłodnica była bardzo gorąca, ale płyn w zbiorniczku był simny. Stąd moje pytanie, co się dzieje, czy to termostat, czy pompa wody, a może coś innego? Czy mogło mu się coś stać poważnego, jesli chodzil ok 5-10 minut przy takiej temperaturze (czerwone pole jest dopiero przy 120 stopniach)?

PS.
Wisco jest zepsute, z tym, ze zawsze kręci.

PS2.
Z nawiewów wiało gorące powietrze, więc przez nagrzewnicę chyba powinien byc obieg.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 19, 2004 9:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
ja stawiam na termostat. Zablokował się w pozycji zamkniętej i kupa :cry: . Płyn pracował tylko na małym obiegu czyli silnik i nagrzewnica.
A silnikowi nic się nie powinno stać skoro złapał tylko 95 stopni.

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 12:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Kamaru pisze:
ja stawiam na termostat. Zablokował się w pozycji zamkniętej i kupa :cry: . Płyn pracował tylko na małym obiegu czyli silnik i nagrzewnica.


Przecież and pisze że chłodnica była gorąca więc był to już duży obieg.


Kamaru pisze:
A silnikowi nic się nie powinno stać skoro złapał tylko 95 stopni.


Oczywiście że nie. 110 by mu nie zaszkodziło przez chwilę, nawet dłuższą.


Miałem kiedyś podobną przygodę w zimie jak mi reduktor od gazu zamarzł [zlosnik] - ale to inna bajka - czerwone pole, te sprawy [zlosnik]

A przypadkiem nie spanikowałeś zbyt wcześnie? Może to jest jego temperatura pracy? Sprawdz w instrukcji [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 12:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
faktycznie sorki :oops:
Coś mi się wydawało, że and pisał że chłodnica była zimna a nagrzewnica gorąca
no i na darmo pisałem. Dobrze że się za bardzo nie rozwodziłem [zlosnik]

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 12:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
A jest w nim termostat ... ? MUSI BYĆ !!!!!!!!!!!!

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 11:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
U mnie temperatura pracy dla jazdy jest to około 85 stopni, ale przy postoju trochę rośnie.
Jeżeli chodził na wolnych 50 minut i osiągnął 95 stopni, to bym go tylko poobserwował dla spokoju ducha. Jakby coś było mocno nie ten teges, to zdążyłby się dwa razy zagotować. Ten malutki [zlosnik] milutki [oczko] silniczek nagrzewa się przy -15 w ciągu kilku minut jazdy po mieście.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 5:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
-No właśnie, co do chłodnicy, to nie jestem pewien, czy przypadkiem nie nagrzała się od temperatury panującej w komorze silnika, bo zbiorniczek płynu był zimny, co sądzicie?
-Czy istnieje możliwość, że to pompa wody?
-Gdzie w M117 jest termostat? Jak go sprawdzić
-Nie wydaje mi się, że to bylo normalne, bo przeciez przy 100 woda już się gotuje, pozatym jest zepsute visco (zasprzęgliło i nie cca puścić) i wiatrak kręci cały czas na pelnych obrotach, więc silnik powinien się nie dogrzewać.

Z gory dzięki za pomoc, bo jest to dla mnie spory problem, gdzyż do mechanika nawet go nie zaciągnę (nie zarejestrowany).

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 6:24 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest zapowietrzony twuj układ chłodzenia, przy95 stopniach nagrzewnica powinna wiać gorącym powietrzem wręcz parzącym jeśli nie grzeje tak, moja rada jak miałem słóżbowego żuka zbiorniczek wyrównawczy do góry (potrzebna druga osoba do trzymania) grzać silnik do 110 stopni i kontrola zbiorniczka powinny pokazać się bomble powietrza tak było w żuku grzał mi się tylko silnik wskazania termomertu szalały po tym eksperymencie wszystko wruciło do normy. Mam MB 115 2,0D i nie mam zbiorniczka wyrównawczego moi znajomi co mieli takie bryki też nie mieli takiego cuda czy w tym modelu to norma???????? :roll:

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 8:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Termostat wg EPC znajduje się w bliskiej okolicy pompy wody.


Obrazek

Temperatura otwarcia termostatu w/g moich katalogów to 75' C. Sprawdzić go możesz w prosty sposób. Woda do gara, na kuchenkę, termometr do wody i obserwować kiedy termostat się otworzy.

Tak jak kolega wspomina możesz mieć zapowietrzony układ. Ale układ sam zapowietrzyc się nie może więc pytanie. Coś grzebałeś przy układzie chłodzenia?
Ja bym zrobił jedną rzecz - po prostu się przejechał autem i bacznie obserwował co się dzieje.
Aha. Masz wodę w układzie?? Jak tak to osobiście dam Ci po uszach jak się kiedyś spotkamy [zlosnik] . Błąd nr 1. Żadnej wody w chłodnicy - tylko i wyłącznie płyn + ewentualnie dodatek wody destylowanej.

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 10:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Są różne temperatury otwarcia dla identycznych z wyglądu termostatów (ja mam w zapasie taki na 85stopni). 114 pokazywała mi zawsze 85 do 90 stopni, ale po wymianie czujnika temp. (zepsuł się) nowy pokazuje 95stopni a jak ją trochę pogonię to nawet dochodzi do 100. teraz pytanie, który pokazywał właściwie?, i czy Twój wskazuje dobrą temp. :o
-Znajomy 100 stopni w W124 (2.6benzyna) ma niemal zawsze i mechanik kazałmu się tym nie martwić :o
-Z tego co się orientuje to dopiero zaczynasz przygodę ze swoją maszyną, czy może jeździłeś nią już wcześniej i masz porównanie jak było wcześniej.
-Pisałeś też że chłodnica była gorąca, czyli pompa wodna wymienia płyny, bo wątpię aby nagrzała się tak mocno ot tak sobie od powietrza pod maską.
-Poza tym pojazd stojąc np. w korku zawsze osiągnie wyższą temperaturę niz podczas jazdy.
-Jeśli masz dobry termostat to nawet z trafionym wisco silnik nie będzie niedogrzany.
-Temperatura wrzenia cieczy w układzie chłodenia to więcej niż 100 stopni, ponieważ w układzie panuje podwyższone ciśnienie. Tak więc zacznie ona wrzeć dopiero gdy odkręcisz korek,bo w tym momencie spadnie ciśnienie.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 20, 2004 10:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
damian pisze:
Termostat wg EPC znajduje się w bliskiej okolicy pompy wody.

Temperatura otwarcia termostatu w/g moich katalogów to 75' C. Sprawdzić go możesz w prosty sposób. Woda do gara, na kuchenkę, termometr do wody i obserwować kiedy termostat się otworzy.

Tak jak kolega wspomina możesz mieć zapowietrzony układ. Ale układ sam zapowietrzyc się nie może więc pytanie. Coś grzebałeś przy układzie chłodzenia?
Ja bym zrobił jedną rzecz - po prostu się przejechał autem i bacznie obserwował co się dzieje.
Aha. Masz wodę w układzie?? Jak tak to osobiście dam Ci po uszach jak się kiedyś spotkamy [zlosnik] . Błąd nr 1. Żadnej wody w chłodnicy - tylko i wyłącznie płyn + ewentualnie dodatek wody destylowanej.


[ok]
No to Panowie chyba trafiliście ;-), wyciągałem ostatnio nagrzewnicę, nie sądziłem, że trzeba to odpowietrzać, myślałem, że samo sobie przepchnie ;-).
Co do przejechania się autem, to nie bardzo, bo nie mam ani siedzeń (mniejszy problem), ani blach i OC (większy problem).
Co do wody w chłodnicy, to na wielu rzeczach oszczędzam, ale napewno nie na płynach, olejach itp. Te mają być tylko i wyłącznie najlepsze ;-), lub prawie najlepsze ;-). W układzie jest jakiś bardzo drogi plyn do aluminiowych chłodnic (nie pamietam nazwy). Nie zmienia to faktu, że auto na wodzie też powinno móc jeździć, a 95 stopni dla wody to dużo za dużo.

Poradżcie mi jak to odpowietrzyć i jak sprawdzić, czy faktycznie dobrze to odpowietrzyłem. Byłbym też wdzięczny, jeśli napisałby mi ktoś z doświatdczeniem, z jaką temp. na wskaźniku ten silnik normalnie jeździ.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 21, 2004 8:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
and6412 pisze:
W układzie jest jakiś bardzo drogi plyn do aluminiowych chłodnic


:o chyba, że taki dobry sam z siebie, zaś to że do alu, to przy okazji [oczko]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 21, 2004 3:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Tak więc w mieczysławie jeszcze nigdy nie musiałem odpowietrzać układu wcześniej opisałem ci jak to zrobiłem w żuku ale ostatni zdarzyło mi się odpowietrzać układ w polskiej kuchence gazowej czyli polonez i bylo to tak: zagrzałem go na wolnych obrotach do 100 ciągła kontrola zbiorniczka wyrównawczego i dolewanie płynu oraz machanie gałka od zaworu nagrzewnicy (jest w postaci tłoczka i może dlatego pomogło), coprawda nie jestem fachowcem ale możesz sprubować. wiem że nowsze modele posiadają jakiś odpowietrznik ale nie takie antyki jak nasze. Jeśli ktoś ma inne propozycje chętnie wysłucham przymieżam się do zmiany płynu w układzie i będe miał podobny problem. [oczko]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 21, 2004 3:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Wookee pisze:
and6412 pisze:
W układzie jest jakiś bardzo drogi plyn do aluminiowych chłodnic


:o chyba, że taki dobry sam z siebie, zaś to że do alu, to przy okazji [oczko]


Nie pamiętam, nie znam sie na płynach chłodzących (nie wiem na czym się tu znać ;-) ), kupiłem jeden z droższych i gość powiedział, że jak mam alu. chlodnice, to musi byc do aluminiowych chłodnic i takiż zakupiłem [zlosnik].

Moglibyście coś bliżej napisać o odpowietrzaniu ;-), dlaczego trzeba go zagrzać do 100 stopni??

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 21, 2004 4:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Dlaczego do 100 moim zdanie ma wdedy dobre ciśnienie do wybchnięcia powietrza, a jest to jeszcze bezpieczna temperatura dla silnika, pamiętaj nagrzewnica musi wiać bardzo gorącym powietrzem wtedy będzie oki.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl