MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[C107] wyciek na dyfrze https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=68051 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bchmiel [ czw cze 23, 2016 10:02 pm ] |
Tytuł: | [C107] wyciek na dyfrze |
Dzień dobry! Przymierzam się do kupna C107 w wersji 380SLC. Kupuję niestety "zdalnie", więc na razie moge ocenić stan samochodu jedynie na podstawie wykonanych zdjęć. I znalazłem coś, co mnie trochę zaniepokoiło - patrz obrazek. Załącznik: Czy mam się spodziewać jakiejś grubszej naprawy typu wymiana łożysk na półosiach bądź wale napędowym, czy raczej tylko wymiany oringów? Napiszcie mi proszę, na co mam uważać, bo to dopiero początek mojej przygody z wiekowymi Mercedesami. Pozdrawiam Bartek |
Autor: | PiotrH [ pt cze 24, 2016 4:52 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
Cześć, to trochę wróżenie z fusów. Może być tylko do wymiany tylko uszczelnienie, może wyje dyfer, a to już są koszty. Na zdjęciu tego nie wypatrzysz. A uważać trzeba na korozję, stan i oryginalność wnętrza, uszczelki, jak pracuje silnik oraz na ile auto jest zgodnie z VIN. |
Autor: | jakub_gozdzik [ pt cze 24, 2016 11:48 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
nie patrz na most, że cieknie, ważne żeby nie hałasował jak szlifierka kątowa ![]() |
Autor: | bchmiel [ wt cze 28, 2016 1:22 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
Pod względem korozji oraz stanu wnętrza wszystko jest OK. Dlatego też mnie zainteresował. Przepytałem właściciela o luzy na łożyskach czy też hałasy dyfra i zapewnia, że wszystko jest OK. Auto jest daleko, więc muszę mu wierzyć na słowo. Silnik też fajny, bo to 380, czyli o ile się nie mylę, to sama końcówka produkcji. Nieoryginalny jest tylko kolor, bo jakieś 12 lat temu samochód został przemalowany z zielonego na niebieski. |
Autor: | THC [ wt cze 28, 2016 3:54 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
380 to chyba najgorszy wybór z możliwych, a zmieniony kolor też na plus przy ew. sprzedaży nie jest:) |
Autor: | bchmiel [ śr lip 06, 2016 9:23 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
THC pisze: 380 to chyba najgorszy wybór z możliwych, a zmieniony kolor też na plus przy ew. sprzedaży nie jest:) A możesz rozwinąć, dlaczego 380SLC jest "najgorszy z możliwych"? Pytam serio, bo nie jestem specjalnie znawcą Mercedesów, ale bardzo mi się takie staruszki podobają. Pytam serio i i poważną odpowiedź serdecznie proszę. Wydawało mi się, że silnik 380 z końcówki produkcji to ciekawa i rzadka kombinacja w SLC. A wyposażony jest przyzwoicie, bo ma skrzynię auto 4b i el. szyby. Szkoda, że klimy brak. |
Autor: | THC [ czw lip 07, 2016 8:34 am ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
Jeżeli ma jednorzędowy łańcuch rozrządu to jest to starsza wersja tego silnika , która wg. katalogu spala w mieście ponad 20 l na setkę. 107 to raczej weekendowe auto , także spalanie nie ma znaczenia, ale w razie awarii jest problem.Od któregoś roku już poprawili ten silnik i wtedy jest ok. No i 380 jedzie niewiele lepiej od 280 . 450 to już zupełnie co innego. Ale już pomijając silnik, to kiedys będziesz może sprzedawał ten samochód i wtedy bardzo utrudni sprawę inny kolor nadwozia niż na tabliczce. |
Autor: | bchmiel [ czw lip 07, 2016 4:02 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
THC pisze: Jeżeli ma jednorzędowy łańcuch rozrządu to jest to starsza wersja tego silnika , która wg. katalogu spala w mieście ponad 20 l na setkę. 107 to raczej weekendowe auto , także spalanie nie ma znaczenia, ale w razie awarii jest problem.Od któregoś roku już poprawili ten silnik i wtedy jest ok. No i 380 jedzie niewiele lepiej od 280 . 450 to już zupełnie co innego. Ale już pomijając silnik, to kiedys będziesz może sprzedawał ten samochód i wtedy bardzo utrudni sprawę inny kolor nadwozia niż na tabliczce. Samochód jest z 81 roku. Mam tez jego VIN: WDB10702512000190. Czy może mi ktoś pomóc rozszyfrować po tym numerze, co to za silnik i czy ma ten kłopotliwy jednorzędowy łańcuch? |
Autor: | Benz-Service.pl [ śr gru 28, 2016 6:34 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
THC pisze: J No i 380 jedzie niewiele lepiej od 280 . 450 to już zupełnie co innego. Będę dyskutować. 380 i 450 jezdza inaczej ale nie powiem aby 380 coś brakowało. |
Autor: | Benz-Service.pl [ ndz sty 01, 2017 12:25 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
Witam, Prosze twoj VIN Numer identyfikacyjnyWDB10702512000190 2 Numer zamówienia0 0 364 00260 Kod lakieru 877 czyli niebieski Silnik116960 12 000418 Skrzynia biegów 02 016640 Wyposażenie wewnętrzne 935 - kolor niebieski Lampy BOSCH Opcje: 259 BECKER VK5 ROAD TRAFFIC BROADCASTING DECODER 410 Elektryczny szyber 466 centralny 511 BECKER RADIO CASSETTE STEREO MW/USW / BECKER RADIO MEXICO CASSETTE FULL STEREO 531 AUTOMATIC ANTENNA 570 FOLDING ARMREST, FRONT 584 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, 590 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG 600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT - wcieraczki lamp 640 koła aluminiowe, baroki 877 niebieski 935A niebieski |
Autor: | Benz-Service.pl [ ndz sty 01, 2017 12:49 pm ] |
Tytuł: | Re: [C107] wyciek na dyfrze |
bchmiel - jak potrebujesz pomocy wrzuć wiecej fot. Wyposarzenie masz powyżej. Z wyposażenia zwróć uwagę na szyber - może dac radość a moze dac zmartwienia. W SLC może on powodować wiecej ukrytej korozji w słupkach A. Wiec stan balcharski (nie lakierniczy) ma większe znaczenie. Nie ma klimy wiec dobrze aby szyber działał. Z 4 elektrycznymi szybami to 50% kabrioletu ![]() Jest to europejski SLC 3.8 i ma mast 3.27 wiec bedzie jezdził dynamicznie. Zerknij poniże, THC THC pisze: Jeżeli ma jednorzędowy łańcuch rozrządu to jest to starsza wersja tego silnika , która wg. katalogu spala w mieście ponad 20 l na setkę. Tak, pierwsze M116 3.8 miały pojedynczy rozrząd. Auta te jak i w126 były objęte akcją serwisową i rozrządy były zmieniane na 2 rzędowe. Jeśli nawet nie jest zmieniony - można to sprawdzić przed zakupem to daje pole do manewru w cenie. To nie jest wada a cecha. Wadą jest rozciągnięty i nieserwisowany rozrząd! 20l na 100 - może być ale jest to wynikiem zastosowanego przeniesienia napędu a nie silnika. bchmiel ma unikatową okazję i cieknący most. Przy okazji można zrobić to co Mercedes zrobił po roku 81. Zmienił przełożenie tylnego mostu na "dłuższy" i pali zdecydowanie mniej - z tym samym silnikiem . Można smiało zmenieć przełożenie na 2,47. Z licznikami nie ma problemu bo licznik jest już "elektroniczny" wiec moza go przeskalować. Dynamika jest inna ale zyskujemy bardzo długi 3 bieg do 180km/h - do wyprzedzania daje radę. 4 bieg jest natomiast ekonomiczny. Co do takiej zmiany to kwestia właściciela i jego filozofii. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |