MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Vacuum do automatu m110 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=68131 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wojtek [ śr lip 20, 2016 9:00 pm ] |
Tytuł: | Vacuum do automatu m110 |
Przepatrzylem chyba wszystkie schematy w internecie i nigdzie tego nie ma. Skąd dokładnie brane powinno być podciśnienie do skrzyni biegów ? Silnik m110 (988) z wtryskiem. |
Autor: | voytas [ śr lip 20, 2016 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Vacuum do automatu m110 |
Z tego co pamiętam to z gumowej rurki z okolic odmy (w połowie kolektora ssącego). |
Autor: | jakub_gozdzik [ czw lip 21, 2016 9:04 am ] |
Tytuł: | Re: Vacuum do automatu m110 |
Z odmy to raczej nie. Pod obudową filtra powietrza na rurach kolektora dolotowego, jest wkręcony króciec. Tam powinno być wpięte podciśnienie do skrzyni biegów. |
Autor: | voytas [ pt lip 22, 2016 10:43 am ] |
Tytuł: | Re: Vacuum do automatu m110 |
jakub_gozdzik pisze: Z odmy to raczej nie. Pod obudową filtra powietrza na rurach kolektora dolotowego, jest wkręcony króciec. Tam powinno być wpięte podciśnienie do skrzyni biegów. Moja pamięć coś zawodzi... Jest tak jak pisze Jakub. |
Autor: | Wojtek [ pt lip 22, 2016 2:53 pm ] |
Tytuł: | Re: Vacuum do automatu m110 |
Mam tak: od góry kolektora: Króciec mniejszy, koło ściany grodziowej, do którego dochodzi centralny i regulacja świateł, Króciec większy, koło ściany grodziowej, do którego jest wpięty WUR wejście gwintowane, do którego dochodzi serwo hamulca od boku kolektora: króciec mniejszy, do którego dochodzi trójnik idący do zaworu sterującego bypassem dolotu i do zaworu w układzie sterowania obrotami jałowymi od przodu: króciec mniejszy idący przez termik do EGR króciec mniejszy idący do rozdzielacza zapłonu dodatkowo układ podciśnienia idący od WUR, poprzez zawór z rurkami paliwa mniej więcej nad łączeniem linki gazu z cięgnami, do odmy Skrzynię mam na tą chwilę wpiętą w przewód powietrza idący jakby za przewodami od wolnych obrotów, pod kolektorem dolotowym. Wydaje mi się, że wpięte źle, ale też nie wiem, co zamiast tego tam powinno być, skoro jest miejsce na podciśnienie |
Autor: | voytas [ pt lip 22, 2016 9:48 pm ] |
Tytuł: | Re: Vacuum do automatu m110 |
Wojtek pisze: Skrzynię mam na tą chwilę wpiętą w przewód powietrza idący jakby za przewodami od wolnych obrotów, pod kolektorem dolotowym. Wydaje mi się, że wpięte źle, ale też nie wiem, co zamiast tego tam powinno być, skoro jest miejsce na podciśnienie Masz tak jak powinno być. Pomyliło mi się z odmą bo ona też jest w tamtej okolicy, ale generalnie przewód od skrzyni był u mnie wpięty w króciec/odnogę na przewodzie gumowym w połowie kolektora ssącego właśnie jakoś od spodu. Pamiętam że z góry za nic nie było widać gdzie to ma siedzieć, a od spodu też wcale nie był lepszy dostęp do tego cholerstwa... Pozostałe podciśnienia też masz OK (były różnice w rocznikach i wyposażeniu EGR, inny aparat zapłonowy, itp.), ale tego raczej nie da się odwrotnie podłączyć. PS Skąd bierze się Twoja wątpliwość co do poprawności tego podłączenia? |
Autor: | Wojtek [ sob lip 23, 2016 10:42 am ] |
Tytuł: | Re: Vacuum do automatu m110 |
Jak wcisnę hamulec i skrzynia redukuje bieg to silnik się wyłącza, a klapka powietrza dosłownie przysysa i trzeba ją pchnąć palcem, żeby odpalił. Skrzynia na niskich obrotach szarpie, hamulec na niskich obrotach ciężko chodzi. Sprawdziłem vacuometr pokazuje poniżej 10 jednostek, a powinno być ponad 20. Szukałem nieszczelnosci, ale wszystko ok, myślałem, że może coś źle złożone jest. Wolne obroty są ok, odpalanie na zimnym i ciepłym ok, zapłon na -30 przy 3500 obrotach/min |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |