MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 5:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 23, 2004 6:06 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt cze 22, 2004 1:03 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków/Grójec
Witam! Przeszukałem już archiwum. Są opisane podobne przypadki do mojego jednak nieco inne. Otóż mam w123 280E + gaz, przejechane 315tys km. Zaraz po uruchomieniu prędkość obrotowa waha się w granicach 1800-2000obr/min. Potem spada do około 800-1000. Czasem (nie zawsze) po dłuższej jeździe po mieście (ciągłe przyspieszanie i hamowanie) pojawiają się problemy. Po odciążeniu (wciśnięcie sprzęgła lub wrzucenie biegu jałowego) obroty gwałtownie spadają do 300-500, po czym wracają do około 1000. Jednak czasem zdarza się, że silnik zgaśnie. Po czym odpala po przekręceniu zapłonu. Myślałem, że jest to związane ze zbyt niskimi obrotami ale 2000 na zimnym i około 1000 na rozgrzanym to przecież w porządku. Drugie co mi się nasuwa na myśl to przytkane przewody lub filtr. Trzecie podejrzenie przyszło dziś. Było OK do czasu wyprzedzania (przytrzymałem przez chwile koło 5000obr/min). Potem auto zaczęło mieć powyższe objawy. Przejechałem tak ze 2-3 km, po czym odstawiłem auto na jakieś 2 godziny. Po postoju odpaliło normalnie ale zgasło na najbliższym skrzyżowaniu. Odpaliło już z trudem, strasznie muliło (nie chciało się kręcić wyżej jak 3000 i szarpało). Wszystko działo się na gazie. Pomyślałem, że może się skończył i przełączyłem na benzyne. Na benzynie wchodził ponad 3000 ale też gasł po odciążeniu. Zjechałem na najbliższą stację i zatankowałem gaz. Auto odpaliło i objawy zniknęły, a obroty spadały nieco poniżej 1000. I tu ta trzecia przyczyna: skojarzyłem, że dzieje się tak przeważnie przy końcówce gazu ale może to zbieg okoliczności. Czy może to być związane z brakiem gazu lub jego małą ilością w zbiorniku? Mam 90 litrów, a w zbiorniku znajdowało się jeszcze tak na oko koło 3-5 litrów. A może jest inna przyczyna, która nie wpadła mi jeszcze do głowy? Jeżeli ktoś się spotkał z podobnymi objawami to bardzo proszę o zainteresowanie się tematem i ewentualną pomoc. Autko mam dopiero 2 tygodnie i nie znam go za dobrze. Jeżeli gdzieś przeoczyłem ten wątek w archiwum, to proszę o podanie linków. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 23, 2004 7:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Przyczyny mogą być różne, ale na Twoim miejscu nie doprowadzałbym do sytuacji gdy w zbiorniku pozostaje tylko kilka litrów gazu. W takich sytuacjach bardzo ciężko ocenić ile tego gazu tak naprawdę zostało. Z tego co wiem to gdy gazu jest bardzo mało silnik dostaje drgawek. Poza tym nie zaszkodzi wyregulować instalację i skontrolować motor: świece, zawory, zapłon, kompresja, wtryski, itd. Zadbaj o niego, wtedy nie powinno być problemów.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 23, 2004 7:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
Auta czasem gasna jesli ped powietrza jest bezposrednio skierowany do filtra i kiedy jedziesz ,wrzucasz luz to mieszanka zostaje zubozona o gaz a wzrasta ilosc powietrza.. i auto gasnie.. wystarcza wtedy odlaczyc rure od filtra i sprawa powinna by c zalatwiona.. a gaz to czasem troche problemow stwarza... mi auto gaslo na prawych ostrych zakretach... i nikt nie wiedzial oso chodzi....

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 23, 2004 7:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Oprócz zdjęcia rury, spróbuj przytkać wlot powietrza.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Post: śr cze 23, 2004 9:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam taki pomysl mialem kiedy tak ze po jezdzie hamujac przed skrzyzowaniem obroty spadaly i auto gaslo i okazalo sie ze przyczyna byl termostat (zawor) w ukladzie dolotowym po jego wymianie wszytsko jest ok

Może i u Ciebie to ten problem

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 23, 2004 11:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mi M110 też słabo jeździł, szczególnie jak chciałem wyprzedzać, albo działo się tak np. jadąc dość szybko wchodzisz w zakręt nagle samochód zwalnia i to było mało gazu, czasami w zbiorniku bylo nawet ok. 8-10 litrów i już musiałem się udawać na stację, po zatankowaniu auto jeździło normalnie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr cze 23, 2004 11:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Nie rozumiem jednego dlaczego jezdzcie do konca ja zawsze wole wczesniej zatankowac i przynajmniej nic mi nie zwalnia i moge normalnie wyprzedzac i ruszac. Mam butle 60l a zatankowalem max 45l .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 24, 2004 12:37 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt cze 22, 2004 1:03 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków/Grójec
Dzięki za zainteresowanie. AMG, co do Twojej pierwszej wypowiedzi to właśnie to może być przyczyna. Awaria termostatu tłumaczyłaby nasilanie się "zjawiska" przy rozgrzanym silniku i gaśnięcie również na benzynie. A co do drugiej wypowiedzi to auto mam drugi tydzień i jeszcze nie znam go dokładnie i wciąż się uczę jego zwyczajów. Jeździłem na małej ilości gazu, bo zawsze można było przełączyć na benzynkę. Ale przy najbliższej okazji zatankuję jeszcze ze 30 literków i może będzie OK :) Dam znać co z tego wyjdzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 24, 2004 8:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Jezeli auto masz krotko, to wymien/sprawdz stan filtra gazowego.
No i gaz trzeba tankowac na stacj, do ktorej masz juz zaufanie.
Sprobuj sprawdzic czy nie istnieje korelacja miedzy stacja, na ktorej tankujesz, a twoimi klopotami.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 24, 2004 9:16 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
adamuss pisze:
AMG, co do Twojej pierwszej wypowiedzi to właśnie to może być przyczyna. Awaria termostatu tłumaczyłaby nasilanie się "zjawiska" przy rozgrzanym silniku i gaśnięcie również na benzynie.
U mnie tez gasl na benzynie i na gazie poprostu wtedy gdy zaptownie spadly obroty(hamowanie lub zatrzymanie)
adamuss pisze:
A co do drugiej wypowiedzi to auto mam drugi tydzień i jeszcze nie znam go dokładnie i wciąż się uczę jego zwyczajów.

Rozumiem :P To idz za moja rada i staraj sie nigdy nie jezdzis do konca [usmiech]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 24, 2004 11:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Ja mam butlę toroidalną i nie mam problemów gdy jest mało gazu. Jednakże nie dopuszczaj do sytuacji żeby braku gazu, bo może wtedy puścić brzydkiego bąka w dolot. A zobacz czy nie ciągnie gdzieś fałszywego powietrza-spod filtra albo gdzieś z zaworu wolnych obrotów)

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł: gazzz
Post: czw cze 24, 2004 1:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Witam, przejrzałem powyższe wskazówki i każdy ma po trosze rację. Jeśli jest to nowe dla Ciebi auto to powinieneś wymienić filtr gazu i skoczyć na jakąś regulacje (sprawdzić skład mieszanki na jałowym biegu i przy ok.3000obr/min.). Ponadto sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza (spotkałem się że mikser dosłownie latał na gaźniku w Golfie, a otworami do przykręcenia tegoż miksera swobodnie ciągnął powietrze). U Ciebie pewnie jest wklejony na silikon - tak przypuszczam.
Tak jak już ktoś pisał wcześniej we wlot filtra powietrza nie może być wdmuchiwane powietrze. A przesłanianie wlotu jest tylko i wyłącznie sposobem na źle dobraną instalacje gazową (przepustowość miksera, mieszalnik), jeśli wszystko jest zrobione jak należy wlot do filtra powinien być odsłonięty.
Powodzenia w zmaganiu z LPG.

P.S. Jeśli wszystko będzie dobrze wyregulowane to auto chodzi jak złoto.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 24, 2004 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Cytuj:
na źle dobraną instalacje gazową (przepustowość miksera, mieszalnik),


Myślałem że mikser i mieszalnik to jest to samo [zlosnik] .Nie masz racji. Niekiedy duży filtr powietrza stawia tak małe opory ssania, że nie silnik nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego podciśnienia.Mikser do mojego samochodu jest optymalny tzn. zaprojektowany z myślą o tym silniku i niestety muszę przysłonić odrobinę wlotu, żeby pracował na biegu jałowym. Wprawdzie można zastosować mikser o mniejszym przekroju w świetle ale zaowocuje to większym spalaniem w zakresie wyższych obrotów. I później mamy kwiatki w postaci 23l/100km po mieście lub ewentualnego muła na benzynie. To prawda, że niektóre instalacje nie wymagają przytkania dolotu, ale pamiętajmy-nie wszystkie. U mnie jak odsłonię wlot, to mam za ubogą mieszankę na wolnych i silnik głupieje.
Istotna jest sprawa wydajności redutkora - ta nie może byc nigdy za mała.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Post: pt cze 25, 2004 12:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Sorki mówiąc mieszalnik miałem na myśli reduktor (takie małe przejęzyczenie). To co piszesz o podciśnieniu to calkowita prawda, ale uważam (i nie jestem w tym osamotniony), że przesłanianie wlotu to półśrodek. Któryś z elementów w instalacji jest źle dobrany. Gazownicy często nie mają pojęcia co zakładają, mikser musi mieć odpowiednią średnicę, aby zapewnić odpowiednie podciśnienie. Gazownicy ograniczają wlot nawet o 60%, wtedy autko pięknie się reguluje ale nie jedzie (dławi się, nie wchodzi na obroty) i pali jak smok. A tym czasem u mnie przelot jest ograniczony o jakieś 30% i autko jeździ jak złoto (na gazie i na benzynce) - wlot do filtra nie jest przysłonięty.
Bardzo ważną sprawą jest jeszcze ciśnienie gazu (przynajmniej w silnikach o większych pojemnościach).


Na górę
 Tytuł: mikserki
Post: pt cze 25, 2004 12:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt cze 04, 2004 11:46 am
Posty: 214
Lokalizacja: Wrocław
Tak przeczytałem swoją wiadomość i trochę mogłem zamieszać. :oops: Pisząc o gazownikach ograniczających przepływ powietrza miałem na myśli ograniczanie mikserem, mój mikser ogranicza przepływ powietrza o jakieś 30%.

P.S. Temat gazu jest dla mnie ciekawy i czasem mogę się zagonić w swoich wywodach, które mogą być dla kogoś niezrozumiałe, sorki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl