MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Potrzebna opinia fachowca
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6836
Strona 1 z 1

Autor:  Anubis [ pt cze 25, 2004 12:28 pm ]
Tytuł:  Potrzebna opinia fachowca

Witam, w moim silniku M102 pojawialy sie stuki tuz po odpaleniu na zimno i na wysokich obrotach. Klekotal jak diesel. Dzisiaj zabawa sie skonczyla, klekotal duzo glosniej niz diesel az w pewnym momencie zgasl, po odkreceniu korka oleju spod pokrywy zaworow wydobyl sie bialy dym..., myslalem ze to rozrzad sie poluzowal, ale wszystko tam jest ok, to cos na dole silnika stuka i sie rozpada. Pozniej silnik dal sie odpalic, wiec nie jest zatarty. Ma ktoś pomysl co to moze byc ?? Sprawa jest bardzo powazna poniewaz w niedziele mialem wyjechac, a nie mam samochodu, nawet dobrze ze sie to stalo teraz niz jak bym byl 400 km od domu [oczko]

Autor:  Futrzak [ pt cze 25, 2004 2:09 pm ]
Tytuł: 

Cześć,
do specjalnych ekspertów nie należe sa tu lepsi ale wg mnie uszczelka pod glowicą. Prawdopodobnie masz olej w chlodnicy i plyn chlodniczy w cylindrach. No i oczywiscie stuki to z braku oleju a woda a raczej mikstura wodno olejowa kiepsko smaruje i pewnie Ci gdzies jeszcze ucieka. To ze sie nie zatarl to dlatego ze jeszce nie zmieszal sie caly olej i nie powtsala maz. A to ze zgasl to prawdopodobnie zostal zalany plynem. Potem jak odstal mogl znow odpalić. Poprawcie mnie jak sie myle. Aha... a ta para to oczywiscie z płynu chlodniczego ktory wyparował.
Pozdrawiam
Futrzak

Autor:  Anubis [ pt cze 25, 2004 5:12 pm ]
Tytuł: 

Olej jest czysty, bez wody.

Autor:  Sebaa [ pt cze 25, 2004 5:46 pm ]
Tytuł:  Re: Potrzebna opinia fachowca

Anubis pisze:
Witam, w moim silniku M102 pojawialy sie stuki tuz po odpaleniu na zimno i na wysokich obrotach. Klekotal jak diesel. Dzisiaj zabawa sie skonczyla, klekotal duzo glosniej niz diesel az w pewnym momencie zgasl, po odkreceniu korka oleju spod pokrywy zaworow wydobyl sie bialy dym..., myslalem ze to rozrzad sie poluzowal, ale wszystko tam jest ok, to cos na dole silnika stuka i sie rozpada. Pozniej silnik dal sie odpalic, wiec nie jest zatarty. Ma ktoś pomysl co to moze byc ?? Sprawa jest bardzo powazna poniewaz w niedziele mialem wyjechac, a nie mam samochodu, nawet dobrze ze sie to stalo teraz niz jak bym byl 400 km od domu [oczko]


Witam!

Nie chcę z góry wyrokować... ale mój kolega miał kiedyś podobną przygodę z M102 i okazało się, że to panewki. Na początku coś stukało delikatnie, potem coraz głośniej. W końcu w pewnym zakresie obrotów hałas był nie do wytrzymania. Po rozebraniu trzeba było wymienić je i wyszlifować wał. Z tym, że jemu nie gasł silnik. CO do uszczelki pod głowicą, to sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego. Acha, a co z ciśnieniem oleju?

Pozdrawiam

Autor:  sebi [ pt cze 25, 2004 6:41 pm ]
Tytuł: 

Hej

To że gasnie to prawdopodobnie jedna z panewek sie zaciera. Po ostygnieciu silnika mozna odpalić ponownie i znowu silnik staje. Czeka Cię niestety wydatek :(

Autor:  Anubis [ pt cze 25, 2004 7:32 pm ]
Tytuł: 

Cisnienie oleju jest w normie, wypuscilem chwilke temu olej i znalazlem tam wiurki z brązu. Chyba to głowki korbowodow sie zmielily i mam je teraz w oleju, ktory zmienilem razem a filtrem pare dni temu i od tamtej pory klekotanie bylo coraz glosniejsze. Czy ktos kiedys wyjmowal miske olejowa z takiego silnika bez wyciagania calosci ? jesli tak to w jaki sposob ? Odkrecilem wszystkie srubki ale nie moge jej wyjac poniewaz belka od zawieszenia nie pozwala opuscic miski, a trzeba ja opuscic, smok oleju dochodzi do dna wiec nie mozna jej wysunac do przodu.
Pozdrawiam

Autor:  sebi [ pt cze 25, 2004 7:35 pm ]
Tytuł: 

Hej

Raczej musisz podnieść silnik.

Autor:  JareG [ sob cze 26, 2004 8:34 am ]
Tytuł: 

sebi pisze:
Hej

Raczej musisz podnieść silnik.

Dokladnie [ok] Musialem spawac miske, wiec temat zostal przecwiczony. Ale nie trzeba niczego poza tym podniesieniem robic, zadnego wyciagania.. tylko lapy odkrecic, i do gory [usmiech]

Autor:  Anubis [ sob cze 26, 2004 10:53 pm ]
Tytuł: 

Dzieki, niestety macie racje trzeba podniesc silnik. Poniewaz mam rezerwacje pojade pociagiem :cry: . Tak sobie pomyslalem ze moze by wstawic tam 2,5 na gazniku co o tym sadzicie ?
Pozdrawiam

Autor:  JareG [ pn cze 28, 2004 9:11 am ]
Tytuł: 

Anubis pisze:
(...)by wstawic tam 2,5 na gazniku co o tym sadzicie ?
Pozdrawiam

[totalszok][zlosnik]
I co, myslisz ze bedzie duzo lepiej..? [hehe]

BTW: Wstawiaj tam albo M102, albo M103 - jesli juz nie chcesz robic tego swojego.. (co sie moze niezbyt oplacac)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/