MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 9:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 25, 2004 12:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Witam, w moim silniku M102 pojawialy sie stuki tuz po odpaleniu na zimno i na wysokich obrotach. Klekotal jak diesel. Dzisiaj zabawa sie skonczyla, klekotal duzo glosniej niz diesel az w pewnym momencie zgasl, po odkreceniu korka oleju spod pokrywy zaworow wydobyl sie bialy dym..., myslalem ze to rozrzad sie poluzowal, ale wszystko tam jest ok, to cos na dole silnika stuka i sie rozpada. Pozniej silnik dal sie odpalic, wiec nie jest zatarty. Ma ktoś pomysl co to moze byc ?? Sprawa jest bardzo powazna poniewaz w niedziele mialem wyjechac, a nie mam samochodu, nawet dobrze ze sie to stalo teraz niz jak bym byl 400 km od domu [oczko]

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla
MB W123 280E '78 - zolte tablice
MB W124 300CE 24 '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 25, 2004 2:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 19, 2002 1:00 am
Posty: 1239
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
do specjalnych ekspertów nie należe sa tu lepsi ale wg mnie uszczelka pod glowicą. Prawdopodobnie masz olej w chlodnicy i plyn chlodniczy w cylindrach. No i oczywiscie stuki to z braku oleju a woda a raczej mikstura wodno olejowa kiepsko smaruje i pewnie Ci gdzies jeszcze ucieka. To ze sie nie zatarl to dlatego ze jeszce nie zmieszal sie caly olej i nie powtsala maz. A to ze zgasl to prawdopodobnie zostal zalany plynem. Potem jak odstal mogl znow odpalić. Poprawcie mnie jak sie myle. Aha... a ta para to oczywiscie z płynu chlodniczego ktory wyparował.
Pozdrawiam
Futrzak

_________________
W115 220D 68 "Kasztanka"
W168 170D 01 "Marcysia" :-)
ex auta: VW 1303 73 "Garbi", W123 300D 83/89 "Mystery", W123 230CE 82 "Wodolot"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 25, 2004 5:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Olej jest czysty, bez wody.

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
Post: pt cze 25, 2004 5:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Anubis pisze:
Witam, w moim silniku M102 pojawialy sie stuki tuz po odpaleniu na zimno i na wysokich obrotach. Klekotal jak diesel. Dzisiaj zabawa sie skonczyla, klekotal duzo glosniej niz diesel az w pewnym momencie zgasl, po odkreceniu korka oleju spod pokrywy zaworow wydobyl sie bialy dym..., myslalem ze to rozrzad sie poluzowal, ale wszystko tam jest ok, to cos na dole silnika stuka i sie rozpada. Pozniej silnik dal sie odpalic, wiec nie jest zatarty. Ma ktoś pomysl co to moze byc ?? Sprawa jest bardzo powazna poniewaz w niedziele mialem wyjechac, a nie mam samochodu, nawet dobrze ze sie to stalo teraz niz jak bym byl 400 km od domu [oczko]


Witam!

Nie chcę z góry wyrokować... ale mój kolega miał kiedyś podobną przygodę z M102 i okazało się, że to panewki. Na początku coś stukało delikatnie, potem coraz głośniej. W końcu w pewnym zakresie obrotów hałas był nie do wytrzymania. Po rozebraniu trzeba było wymienić je i wyszlifować wał. Z tym, że jemu nie gasł silnik. CO do uszczelki pod głowicą, to sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego. Acha, a co z ciśnieniem oleju?

Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 25, 2004 6:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

To że gasnie to prawdopodobnie jedna z panewek sie zaciera. Po ostygnieciu silnika mozna odpalić ponownie i znowu silnik staje. Czeka Cię niestety wydatek :(

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 25, 2004 7:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Cisnienie oleju jest w normie, wypuscilem chwilke temu olej i znalazlem tam wiurki z brązu. Chyba to głowki korbowodow sie zmielily i mam je teraz w oleju, ktory zmienilem razem a filtrem pare dni temu i od tamtej pory klekotanie bylo coraz glosniejsze. Czy ktos kiedys wyjmowal miske olejowa z takiego silnika bez wyciagania calosci ? jesli tak to w jaki sposob ? Odkrecilem wszystkie srubki ale nie moge jej wyjac poniewaz belka od zawieszenia nie pozwala opuscic miski, a trzeba ja opuscic, smok oleju dochodzi do dna wiec nie mozna jej wysunac do przodu.
Pozdrawiam

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 25, 2004 7:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

Raczej musisz podnieść silnik.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 26, 2004 8:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
sebi pisze:
Hej

Raczej musisz podnieść silnik.

Dokladnie [ok] Musialem spawac miske, wiec temat zostal przecwiczony. Ale nie trzeba niczego poza tym podniesieniem robic, zadnego wyciagania.. tylko lapy odkrecic, i do gory [usmiech]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 26, 2004 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 29, 2004 8:20 pm
Posty: 65
Numer GG: 3295087
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki, niestety macie racje trzeba podniesc silnik. Poniewaz mam rezerwacje pojade pociagiem :cry: . Tak sobie pomyslalem ze moze by wstawic tam 2,5 na gazniku co o tym sadzicie ?
Pozdrawiam

_________________
MB W123 230TE '84 - umarla

MB W123 280E '78 - zolte tablice

MB W124 300CE 24 '90


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 28, 2004 9:11 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Anubis pisze:
(...)by wstawic tam 2,5 na gazniku co o tym sadzicie ?
Pozdrawiam

[totalszok][zlosnik]
I co, myslisz ze bedzie duzo lepiej..? [hehe]

BTW: Wstawiaj tam albo M102, albo M103 - jesli juz nie chcesz robic tego swojego.. (co sie moze niezbyt oplacac)

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl