MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Nowy nabytek (pierwsze problemy)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6881
Strona 1 z 1

Autor:  Grakoz [ pn cze 28, 2004 11:33 pm ]
Tytuł:  Nowy nabytek (pierwsze problemy)

Witam. Od kilku dni jestem właścicielem (a raczej współwłaścicielem razem z ojcem) MB W123 200D z roku 81'. Może ktoś pamięta jak pokazywałem zdjęcia z postępu prac remontowych, które przechodził (taka niebieska :) ) Mam kilka problemów z ową beczunią i stąd mam kilka pytań:
1. Miałem już kiedyś taką samą 200D ale z roku 83' ale miała inny silnik. Z tego co wiem to był to nowszy model. Ten natomiast posiada kolektor ssący na wierzchu a filtr paliwa z boku za prawą lampą. Jest to filtr olejowy z tego co zauważyłem i tu jest moje pytanie: ktoś wie jaki powinien być tam poziom oleju i jaki to ma być olej?
2. W tym samym kolektorze ssącym jest przepustnica, sterowana poprzez dodatkową dźwignię poprowadzoną od gazu. Zauważyłem, że jak wciskam gaz do oporu i przepustnica jest maksymalnie otwarta to samochód wyraźnie dostaje doła (traci moc). Czy jest to normalne? Dodam tylko, że silnik jest po remoncie kapitalnym silnika i przejechał dopiero koło 1000 km.
3. Samochód posiada wspomaganie kierownicy, które nie działa tak jak powinno. W mojej poprzedniej beczce wspomaganie chodziło praktycznie bezgłośnie a w tym podczas kręcenia kierownicą słychać dźwięk przypominający stawiany opór tzn pompa działa tak jak by chciała a nie mogła. wiąże się to również z tym, że kierownica chodzi ciężej i nie wraca po skręci do swojego normalnego położenia. Co w takim razie może to powodować?

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziekuję i obiecuję, że jak tylko dorwę cyfraka to zrobię kilka fotek jak samochód prezentuje się po remoncie.

Autor:  lysy2 [ wt cze 29, 2004 8:38 am ]
Tytuł: 

hej
no to masz silnik starszy niz '81 - chyba sprzed '80
wiem, ze takie byly w W115, a moze i wczesnych W123, ale nie wiem dokladnie
ad.1
poziom oleju (zwykly silnikowy) do takiej"poleczki" w obudowie (tzn. ma byc zalane cale to wglebienie)
ad.2
moze dostaje zbyt duzo powietrza i daje to uboga mieszanke - juz nie pamietam jak to sie reguluje. na pewno normalne to nie jest ;)
ad.3
nieszczelnosci pompy? sprawdz klarownosc i poziom plynu do wspomagania

Autor:  Antoni Janikowski [ wt cze 29, 2004 11:52 am ]
Tytuł: 

Nie chwal sie przeszczepem [zlosnik] .Były takie silniki w beczkach ale chyba przed modyfitkacjami w 1979r.Ustaw sobie wtrysk.Może pzryspieszacz w pompie nie działa jak powinien.Nie polecam zabierać się za to samemu.
Pozdrawiam

Autor:  holyfido [ wt cze 29, 2004 3:23 pm ]
Tytuł: 

Ad3. Mialem, a wlasciwie dalej mam podobny problem. Gdy zbyt mocno odkrecilem srube regulujaca, to kola przestaly wracac na swoje miejsce.
Poluzowalem troche srube i jest lepiej, niestety skutkuje to zwiekszonym luzem kierownicy.

holy.

Autor:  Grakoz [ wt cze 29, 2004 4:07 pm ]
Tytuł: 

Sprawdziłem dzisiaj VIN (wreszcie jakoś się do tego zabrałem). Wynika z niego, że samochód ten zamówiono w 1977 roku i numer silnika też się zgadza więc nie jest to żaden "przeszczep". Jak to możliwe, że w dowodzie rejestracyjnym wpisany jest rok produkcji 1981 ?

Autor:  wojz [ wt cze 29, 2004 8:52 pm ]
Tytuł: 

Ad 3 - metaliczny dźwięk na skrajnych położeniach? Zawór kwiczy, tak juz ma. Jeśli chodzi o rok i zamówienie, to chyba jest możliwe. Mój jest '79 a zamówienie 1976.

Autor:  siwy [ wt cze 29, 2004 10:18 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
2. W tym samym kolektorze ssącym jest przepustnica, sterowana poprzez dodatkową dźwignię poprowadzoną od gazu. Zauważyłem, że jak wciskam gaz do oporu i przepustnica jest maksymalnie otwarta to samochód wyraźnie dostaje doła (traci moc). Czy jest to normalne? Dodam tylko, że silnik jest po remoncie kapitalnym silnika i przejechał dopiero koło 1000 km.


Przepustnica odpowiedzialna jest za podciśnienie, które ma wpływ na położenie listwy w pompie wtryskowej. (zwężka Venturiego) Z tego, co piszesz, silnik jest po remoncie może mieć celowo zablokowaną pompę, żeby nie wkręcał za wysokich obrotów.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/