MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Nowy nabytek (pierwsze problemy) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6881 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Grakoz [ pn cze 28, 2004 11:33 pm ] |
Tytuł: | Nowy nabytek (pierwsze problemy) |
Witam. Od kilku dni jestem właścicielem (a raczej współwłaścicielem razem z ojcem) MB W123 200D z roku 81'. Może ktoś pamięta jak pokazywałem zdjęcia z postępu prac remontowych, które przechodził (taka niebieska ![]() 1. Miałem już kiedyś taką samą 200D ale z roku 83' ale miała inny silnik. Z tego co wiem to był to nowszy model. Ten natomiast posiada kolektor ssący na wierzchu a filtr paliwa z boku za prawą lampą. Jest to filtr olejowy z tego co zauważyłem i tu jest moje pytanie: ktoś wie jaki powinien być tam poziom oleju i jaki to ma być olej? 2. W tym samym kolektorze ssącym jest przepustnica, sterowana poprzez dodatkową dźwignię poprowadzoną od gazu. Zauważyłem, że jak wciskam gaz do oporu i przepustnica jest maksymalnie otwarta to samochód wyraźnie dostaje doła (traci moc). Czy jest to normalne? Dodam tylko, że silnik jest po remoncie kapitalnym silnika i przejechał dopiero koło 1000 km. 3. Samochód posiada wspomaganie kierownicy, które nie działa tak jak powinno. W mojej poprzedniej beczce wspomaganie chodziło praktycznie bezgłośnie a w tym podczas kręcenia kierownicą słychać dźwięk przypominający stawiany opór tzn pompa działa tak jak by chciała a nie mogła. wiąże się to również z tym, że kierownica chodzi ciężej i nie wraca po skręci do swojego normalnego położenia. Co w takim razie może to powodować? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziekuję i obiecuję, że jak tylko dorwę cyfraka to zrobię kilka fotek jak samochód prezentuje się po remoncie. |
Autor: | lysy2 [ wt cze 29, 2004 8:38 am ] |
Tytuł: | |
hej no to masz silnik starszy niz '81 - chyba sprzed '80 wiem, ze takie byly w W115, a moze i wczesnych W123, ale nie wiem dokladnie ad.1 poziom oleju (zwykly silnikowy) do takiej"poleczki" w obudowie (tzn. ma byc zalane cale to wglebienie) ad.2 moze dostaje zbyt duzo powietrza i daje to uboga mieszanke - juz nie pamietam jak to sie reguluje. na pewno normalne to nie jest ![]() ad.3 nieszczelnosci pompy? sprawdz klarownosc i poziom plynu do wspomagania |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt cze 29, 2004 11:52 am ] |
Tytuł: | |
Nie chwal sie przeszczepem ![]() Pozdrawiam |
Autor: | holyfido [ wt cze 29, 2004 3:23 pm ] |
Tytuł: | |
Ad3. Mialem, a wlasciwie dalej mam podobny problem. Gdy zbyt mocno odkrecilem srube regulujaca, to kola przestaly wracac na swoje miejsce. Poluzowalem troche srube i jest lepiej, niestety skutkuje to zwiekszonym luzem kierownicy. holy. |
Autor: | Grakoz [ wt cze 29, 2004 4:07 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdziłem dzisiaj VIN (wreszcie jakoś się do tego zabrałem). Wynika z niego, że samochód ten zamówiono w 1977 roku i numer silnika też się zgadza więc nie jest to żaden "przeszczep". Jak to możliwe, że w dowodzie rejestracyjnym wpisany jest rok produkcji 1981 ? |
Autor: | wojz [ wt cze 29, 2004 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
Ad 3 - metaliczny dźwięk na skrajnych położeniach? Zawór kwiczy, tak juz ma. Jeśli chodzi o rok i zamówienie, to chyba jest możliwe. Mój jest '79 a zamówienie 1976. |
Autor: | siwy [ wt cze 29, 2004 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 2. W tym samym kolektorze ssącym jest przepustnica, sterowana poprzez dodatkową dźwignię poprowadzoną od gazu. Zauważyłem, że jak wciskam gaz do oporu i przepustnica jest maksymalnie otwarta to samochód wyraźnie dostaje doła (traci moc). Czy jest to normalne? Dodam tylko, że silnik jest po remoncie kapitalnym silnika i przejechał dopiero koło 1000 km.
Przepustnica odpowiedzialna jest za podciśnienie, które ma wpływ na położenie listwy w pompie wtryskowej. (zwężka Venturiego) Z tego, co piszesz, silnik jest po remoncie może mieć celowo zablokowaną pompę, żeby nie wkręcał za wysokich obrotów. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |