MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
lekkie drgawki https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=6883 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | lysy2 [ wt cze 29, 2004 8:46 am ] |
Tytuł: | lekkie drgawki |
hej tydzien temu wymienilem przegub elastyczny na wale od str. mostu oraz podpore walu (razem z lozyskiem) - czesci oryginalne no i pojawil sie problem.... w czasie jazdy lekko trzesie buda(nawet gdy wrzyce na "luz"-choc wtedy mniej). czuc to mocniej podczas przyspieszania. efekt taki jakbym jechal po tarce (czesto spotykana na naszych drogach) wkurza mnie to, bo czesci nowe dobre i powinno byc miodzio. myslalem, ze to moze kwestia opon, bo tego samego dnia zlapalem gume, ale nie - wywazylem kola, wyrownalem cis(byly i tak rowne i wywazone) i zmian nie ma.kola na wszelki wypadek zamienilem miejscami i dalej nic. macie jakies pomysly? bo filozofii w wymienonych czesciach nie ma: -przegub jest to kawalek gumy w miare sztywny -podpora - elastyczna wiec raczej tlumi drgania |
Autor: | JareG [ wt cze 29, 2004 9:01 am ] |
Tytuł: | Re: lekkie drgawki |
lysy2 pisze: hej
tydzien temu wymienilem przegub elastyczny na wale od str. mostu oraz podpore walu (razem z lozyskiem) - czesci oryginalne no i pojawil sie problem.... w czasie jazdy lekko trzesie buda(nawet gdy wrzyce na "luz"-choc wtedy Lysy.. wal to sie chyba wywaza? ![]() |
Autor: | Krzysztof [ wt cze 29, 2004 12:36 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Też mam podobne odczucia - wymieniłem poduszkę pod skrzynię biegów - była zużyta - po wymianie silnik przenosi na całą karoserię i i kierownicę drgawki - wymieniłem poduszki pod silnikiem - niby lepiej ale też nie ideał Doszedłem do wniosków - mogę się mylić oczywiście: 1. Jestem przewrażliwony na drgawki (odczucie subiektywne) 2. Silnik rzeczywiście drży bardzo - a po wymianie (miekkich i zużytych poduszek na nowe i sztywne) uaktywniły się drgawki. Pzdr Krzysztof |
Autor: | lysy2 [ wt cze 29, 2004 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
200D drzy troche bardziej niz 230E ![]() jest to dziwne co do wywazenia walu to i owszem, ale nie powinno byc tego efektu jak sie wymienia rzeczy,ktore sa raczej wywazone-przegub, lub elastyczne-podpora |
Autor: | Krzysztof [ wt cze 29, 2004 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
Tylko jak ocenić czy drży za bardzo - czy wręcz w sam raz. Może silniczek jest do remontu , wtryski , pompa. Ale co tam - będę jeżdził tak dalej - przecież się nie rozsypie ![]() |
Autor: | ZbigT [ wt cze 29, 2004 2:32 pm ] |
Tytuł: | |
Krzysztof pisze: Tylko jak ocenić czy drży za bardzo - czy wręcz w sam raz.
Może silniczek jest do remontu , wtryski , pompa. Ale co tam - będę jeżdził tak dalej - przecież się nie rozsypie ![]() Czesc! Nie jestes prawrazliwiony. Swego czasu mialem podobna sytuacje. Po wymianie poduszek na nowe - drzenie. Wrocilem na probe do starych - ok. Ostatecznie kupilem inne - nowe. Teraz z kolei mam podobny problem po wymianie silnika - 'nowy' jakos inaczej lezy, w efekcie sprzeglo nie chodzi nalezycie (nie rozsprzgla do konca) ![]() |
Autor: | lysy2 [ wt cze 29, 2004 2:33 pm ] |
Tytuł: | |
co tu duzo gadac, jak bylo lepiej a jest gorzej to cos nie tak! nie ma sily, zeby nowa czesc telepala bardziej niz zuzyta! jakies pomysly? |
Autor: | ZbigT [ wt cze 29, 2004 2:36 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: co tu duzo gadac, jak bylo lepiej a jest gorzej to cos nie tak!
nie ma sily, zeby nowa czesc telepala bardziej niz zuzyta! jakies pomysly? Jest niestety taka mozliwosc. Albo byc moze wal ulozyl sie troszeczke inaczej? |
Autor: | lysy2 [ wt cze 29, 2004 3:03 pm ] |
Tytuł: | |
co znaczy troszke inaczej? wpusty wieloklinowe sie nie zmieniaja. wal sie kreci , a nie jest elementem statycznym, wiec jak moze lezec inaczej? jesli mozesz to sprecyzuj co miales na mysli... |
Autor: | Ocet [ wt cze 29, 2004 3:25 pm ] |
Tytuł: | |
A jak rozpinales wal, to zaznaczyles jak byl spiety? Wal jest wywazany jako jedno i przesuniecie na wpustach moze dac taki efekt... |
Autor: | ZbigT [ wt cze 29, 2004 3:49 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: co znaczy troszke inaczej?
wpusty wieloklinowe sie nie zmieniaja. wal sie kreci , a nie jest elementem statycznym, wiec jak moze lezec inaczej? jesli mozesz to sprecyzuj co miales na mysli... Mniej wiecej to co już podpowiedzial Ocet - wał jest wyważony w konkretnych warunkach - zmiana przegubu i podpory te warunki zmienia - nie jestem wszakże specjalistą i mówię tak na nosa co bym sprawdzał. |
Autor: | lysy2 [ śr cze 30, 2004 8:10 am ] |
Tytuł: | |
hmm to co napisales Ocet troche mnie przekonuje - faktycznie nie zaznaczylem miejsca. ZbigT - nie wyobrazam sobie wywazanie walu z zalozona podpora ![]() a niemozliwe, zeby za kazda zmiana przegubu, ktory jest defakto centryczny, mialo isc wywazanie walu. teraz wiec czeka mnie chyba wywazanie walu lub jakis sprytny sposob na wlozenie go po staremu (moze ktos wczesniej zaznaczyl) ile kosztuje wywazenie i kto to we Wrocku robi? |
Autor: | JareG [ śr cze 30, 2004 10:24 am ] |
Tytuł: | |
Ocet pisze: A jak rozpinales wal, to zaznaczyles jak byl spiety? Wal jest wywazany jako jedno i przesuniecie na wpustach moze dac taki efekt...
No i o to mi chodzilo z tym wywazaniem.. ![]() |
Autor: | lysy2 [ śr cze 30, 2004 11:01 am ] |
Tytuł: | |
ale z tym znaczeniem walu to jest troche dziwnie... bo wiem, ze w W124 wal byl znaczony fabrycznie, ale w W123 tego nie bylo, wiec rozumiem, ze nie jest to wymagane... jakis blad w rozumowaniu? |
Autor: | Ocet [ śr cze 30, 2004 12:38 pm ] |
Tytuł: | |
moze mieli zle doswiadczenia z serwisowaniem 123... Rosly im koszta jak serwisanci zapominali zaznaczyc ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |