MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wymiana mostu W123
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7000
Strona 1 z 1

Autor:  Cremek [ śr lip 07, 2004 3:27 pm ]
Tytuł:  Wymiana mostu W123

Witam !
A wiec jestem po wymianie mostu w swojej ksiezniczce - do wymiany poszly tez obie polosie jako ze byly juz na skraju wytrzymalosci i simeringi. Teraz pytanie - most zalozylem od 300 D, czy powinna byc jakas roznica w spalaniu, szybkosci i ogolnie czy ma to jakies przelozenie na eksploatacje - jak na razie jestem bardzo zadowolony przestalo wyc, nie ma szarpania (wina byl luz na przekladni glownej) - a poza tym obie polosie byly mokre - ciekawe od czego z mostu olej nie wyciekal. Prosze o opinie.

Autor:  laudan [ śr lip 07, 2004 3:45 pm ]
Tytuł:  Re: Wymiana mostu W123

Roznica bedzie spora, auto szybsze, ale slabsze przyspieszenie. Pewnie w spalaniu to odczujesz. Olej z mostu nie wycieka przez polosie, a simmeringi mostu, ale pewnie w starym moscie miales jeszcze nienajgorsze skoro nie bylo sucho.

ps. oczywiscie o ile most ktory kupiles mial przelozenia 300D tzn 3,46 (200D ma most o przelozeniu 3,92)

Autor:  Cremek [ śr lip 07, 2004 8:57 pm ]
Tytuł: 

Hmmm.... roznica w spalaniu powiadasz bedzie ale na korzysc czy nie - bo skoro slabsze przyspieszenie to chyba powinien palic mniej czyz nie tak ?? :-)

Autor:  Cremek [ śr lip 07, 2004 8:59 pm ]
Tytuł: 

Aha co do wycieku to tylko polosie byly mokre podobno maja w sobie jakis oryginalnie zatankowany plyn - most byl suchy ale simeringi i tak wymienilem bo byly juz troche sparciale a ze dorwalem prawie nowe za 30 PLN od sztuki wiec nie zastanawialem sie dlugo. I jak sprawdzic jakie przelozenia ma most - czy jest to gdzies wybite ??

Autor:  Marcin S [ śr lip 07, 2004 11:04 pm ]
Tytuł: 

Cremek pisze:
Aha co do wycieku to tylko polosie byly mokre podobno maja w sobie jakis oryginalnie zatankowany plyn - most byl suchy ale simeringi i tak wymienilem bo byly juz troche sparciale a ze dorwalem prawie nowe za 30 PLN od sztuki wiec nie zastanawialem sie dlugo. I jak sprawdzic jakie przelozenia ma most - czy jest to gdzies wybite ??


pod gumami na półosiach jest przecież gęsty olej , i z powodu uszkodzenia gum na przegubach półosi wycieka olej i przeguby pracują na sucho co powoduje ich uszkodzenie.

na moście jest nabity numer

Autor:  Wookee [ czw lip 08, 2004 10:46 am ]
Tytuł: 

Cremek pisze:
Hmmm.... roznica w spalaniu powiadasz bedzie ale na korzysc czy nie - bo skoro slabsze przyspieszenie to chyba powinien palic mniej czyz nie tak ?? :-)


W mieście niekoniecznie. W trasie raczej tak.

Autor:  Robert Belzyt [ czw lip 08, 2004 5:05 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
Cremek pisze:
Aha co do wycieku to tylko polosie byly mokre podobno maja w sobie jakis oryginalnie zatankowany plyn - most byl suchy ale simeringi i tak wymienilem bo byly juz troche sparciale a ze dorwalem prawie nowe za 30 PLN od sztuki wiec nie zastanawialem sie dlugo. I jak sprawdzic jakie przelozenia ma most - czy jest to gdzies wybite ??


pod gumami na półosiach jest przecież gęsty olej , i z powodu uszkodzenia gum na przegubach półosi wycieka olej i przeguby pracują na sucho co powoduje ich uszkodzenie.

na moście jest nabity numer

Przełożenie jest wybite na główce mostu i wewnątrz na zębatce talerzowej, widoczne po zdjęciu pokrywki, jeśli sprawdzisz pod pokrywką to masz 100% pewności.
(Kiedyś pisałem już jak to sprawdzić bez zdejmowania pokrywy)

Autor:  deniken [ pn lip 12, 2004 1:38 pm ]
Tytuł:  ble

jak ostatnio stanalem przed problemem wymiany mostu to mi ktos napisal na forum ze jak wsadze most z 300D do mojej 240 D to samochod nie ruszy. posluchalem i mam most z 240.

z tego co wiem to wymiana mostu z 240 na 300D sprawia ze samochod cygani nieco na predkosciomierzu, jakies 7% czy cos. pewnie w toim przypadku bedize tak samo

Autor:  Cremek [ pn lip 12, 2004 2:57 pm ]
Tytuł: 

Hmmm...... moze i troszke oszukuje ale ja tam i tak na niego rzadko patrze - a co do tego ze maszyna nie ruszy to jakies brednie - bo rusza i to swietnie :-)

Autor:  Robert Belzyt [ pn lip 12, 2004 6:09 pm ]
Tytuł: 

Ja mam w 200D i to tym słabszym (W115) most od 240D i chwalę go sobie bardzo.

Autor:  deniken [ pn lip 12, 2004 7:25 pm ]
Tytuł: 

ja tez chcialbym miec most z mocniejszego samochodu bo to zawsze o jakies 3 tys obr mniej. zaluje tylko ze na forum mnie ludzie postraszyli ze samochod ledwo sie ruszy z miejsca bo to niby ma rozne przelozenia :( jednak miedzy 240D a 300 D jest tylko pare koni roznicy to pewnie nie ma wiekszego znaczenia a kilku procentowa ruznica mocy podczas ruszania jest praktycznie nieodczuwalna. zawsze jest nadzieja ze moj nowy most moze sie zepsuc i wtedy se kupie z 300d :D

Autor:  Antoni Janikowski [ pn lip 12, 2004 11:10 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
jednak miedzy 240D a 300 D jest tylko pare koni roznicy to pewnie nie ma wiekszego znaczenia a kilku procentowa ruznica mocy


Tutaj nie chodzi o moc tylko o moment obrotowy [zlosnik] [/code]

Autor:  Pawełek [ wt lip 13, 2004 10:10 pm ]
Tytuł: 

Mam też drobny kłopot z mostem - luz na przekładni. Czy da się wymienić sam zespół przekładni, czy lepiej przełożyć cały most w komplecie ??

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/