MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Felgi ALU dla Eminencji
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7098
Strona 1 z 1

Autor:  Sebian [ śr lip 14, 2004 10:26 pm ]
Tytuł:  Felgi ALU dla Eminencji

Chcę Eminencji zafundować "nowe" alusy. Podobają mi się takie:

Obrazek

Mam pytanko: Wiem, że nosiły je zarówno W124, W126, jak i W201. Czy były produkowane tylko w jednym rozmiarze 7Jx15H czy były też inne szerokości? No i czy były dostępne tylko z oryginału, czy były również podróbki? Mam do kupienia taki komplecik, ale na powyższej fotce wyglądają one trochę inaczej niż te w starych katalogach W124 [szalone]

Autor:  Ocet [ śr lip 14, 2004 10:54 pm ]
Tytuł: 

Na pewno mialy rozne odsadzenia. W starym 124 powinny byc 6,5x15... Wiecej nie wiem...

Autor:  Ocet [ śr lip 14, 2004 10:57 pm ]
Tytuł: 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=27901289
to chyba do 124

Autor:  MacKuz [ śr lip 14, 2004 10:58 pm ]
Tytuł: 

Uważaj na odsadzenie w W124 jest ono duże coś koło 35 - 40 a w w126 jest 25 więc jak założysz fele od w126 kółka będą ci wystawać poza błotniki :D - bedzie ścigacz :D

Generalnie ty masz mocno głębokie felgi Sebi może ci sprawdzić bo on ma zimówki od W124 (notabene na nich śmigałem przez jakiś czas) i były bardzo głęboko osadzone w aucie - fajnie mi sie bryka bujała na tycj felach :D

Autor:  Sebian [ śr lip 14, 2004 11:01 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Na pewno mialy rozne odsadzenia. W starym 124 powinny byc 6,5x15... Wiecej nie wiem...


No właśnie. Tu mam ból. Te z powyższej fotki opisane są jako od W201. Wczoraj kupiłem komplet opon letnich 205/60R15 i wiem, że potrzebuję 7x15. Teraz kwestia rozstawu śrub [szalone] Jak nie kupię, to zostanie Eminencja na starych [oczko] Jednak usilnie szukam [cool] Dzięki za info - kombinujemy dalej [usmiech]

Autor:  Sebian [ śr lip 14, 2004 11:03 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Uważaj na odsadzenie w W124 jest ono duże coś koło 35 - 40 a w w126 jest 25 więc jak założysz fele od w126 kółka będą ci wystawać poza błotniki :D - bedzie ścigacz :D

Generalnie ty masz mocno głębokie felgi Sebi może ci sprawdzić bo on ma zimówki od W124 (notabene na nich śmigałem przez jakiś czas) i były bardzo głęboko osadzone w aucie - fajnie mi sie bryka bujała na tycj felach :D


Na ALU? W weekend zatem osobiście sprawdzę [oczko]

Autor:  Ocet [ śr lip 14, 2004 11:19 pm ]
Tytuł: 

ta aukcja co podeslalem to jest 124. Tam jest odsadzenie podane, ktore jest ok.
Rozstaw srob wszedzie jest taki sam. 205 wejdzie ladnie na 6,5 cala, mimo, ze w orginale powinienes miec 195/65, ale jak juz kupiles... Jak smigalem kiedys na 205 na 6j15 i wygladalo niezle, wiec mniemam za na 6,5 tez bedzie dobrze...

Autor:  Sebian [ czw lip 15, 2004 12:29 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
ta aukcja co podeslalem to jest 124. Tam jest odsadzenie podane, ktore jest ok.
Rozstaw srob wszedzie jest taki sam. 205 wejdzie ladnie na 6,5 cala, mimo, ze w orginale powinienes miec 195/65, ale jak juz kupiles... Jak smigalem kiedys na 205 na 6j15 i wygladalo niezle, wiec mniemam za na 6,5 tez bedzie dobrze...


Teraz mi rozjaśniłem to i owo. Właśnie zastanawiałem się nad osadzeniem opony - generalnie boję się o ewentualne odkształcenia. Opony kupiłem z myślą o alufelgach, które do tej pory posiadałem, ale jak dziś przejrzałem aukcje allegro, to pomyślałem o wymianie felg. A gumy szersze, bo jakoś tak lepiej na lato [oczko] Najwyżej będą przekłąmania w itinererze na poziomie +1,6% [oczko] Wielkie dzięki [cool]

Rozumiem, że fele z tej aukcji mogę kupić w ciemno? Co oznacza ET48, ET49? Czy to jest to osadzenie i jak to przetłumaczyć na jęz. polski? :oops:

Autor:  laudan [ czw lip 15, 2004 12:53 am ]
Tytuł: 

Tutaj po polsku [zlosnik] :

http://amnet.pl/~daniel/tuning/et.htm

Autor:  Sebian [ czw lip 15, 2004 7:41 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:


Dzięki [cool] W jakich jednostkach wyraża się to ET?

Autor:  gorex [ czw lip 15, 2004 8:47 am ]
Tytuł: 

201 maja ET 44, 124 ET 48
co do felg to sa ich dwa rodzaje z "kwadratowymi" i "zaokraglonymi" oczkami dziurkami. nazywaja je czasami 15 dziur. mam dokładnie takie same tylko 7J. (jeszcze niezałożone bo dopiero niedawno zdobyłem czwarta sztuke) Cena bardzo dobra i chyba w dobrym stanie. moje sa do malowania. z doswiadczenia- chyba za duzo dziurek =ciezko sie je czysci

Autor:  Ocet [ czw lip 15, 2004 9:30 am ]
Tytuł: 

Et jest wyrazone tak jak napisano. Dla wyjasnienia podam, ze w zapisie inzynierskim jesli nie ma jednostki to znaczy, ze sa to mm, jednostka podstawowa... Troche inaczej niz w swiecie Nauki, gdzie jednostka podstawowa jest m. Felgi 7 o odsadzeniu 48 byly dopiero w 124 szeroka listwa, co juz niestety nie podpada pod klasycznego mercedesa [zlosnik]

Autor:  Sebian [ ndz sie 22, 2004 11:16 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Et jest wyrazone tak jak napisano. Dla wyjasnienia podam, ze w zapisie inzynierskim jesli nie ma jednostki to znaczy, ze sa to mm, jednostka podstawowa... Troche inaczej niz w swiecie Nauki, gdzie jednostka podstawowa jest m. Felgi 7 o odsadzeniu 48 byly dopiero w 124 szeroka listwa, co juz niestety nie podpada pod klasycznego mercedesa [zlosnik]


Znalazłem ładne felgi 6,5x15. ET wynosi 49. Skoro ET wyrażane jest w mm, to rozumiem, że zakup felg o ET48 czy ET49 nie będzie miał większego znaczenia? Czy literki w oznaczeniu mają dodatkowe znaczenie? Np. w zapodanej wyżej aukcji występuje H2, a na moich obecnych felgach widnieje CH.

Obrazek

Proszę o wyjaśnienie [usmiech] Po lewej stronie widać oznaczenie C42, a nie widać literek ET. Czy to jest to samo? Podejrzewam, że nie są to oryginalne felgi [szalone] Czas to zmienić [cool]

Autor:  Ocet [ pn sie 23, 2004 12:04 am ]
Tytuł: 

H2 to oznaczenie ksztaltu przekroju obreczy, faldek w ktore wchodzi opona. H2 to Doppelhump (symetryczny), a CH to mieszany, na zewnatrz Flat hump, a po wewnatrz obrys hump, czyli z wikszym garbikiem wprowadzajacym. to c to wszystko wskazuje na odsadzenie, ale nie wiem w jakim jezyku. Czy Turcy uzywaja naszego alfabetu? Te licytowane felgi byly nieorginalne?

Autor:  Sebian [ pn sie 23, 2004 8:21 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
H2 to oznaczenie ksztaltu przekroju obreczy, faldek w ktore wchodzi opona. H2 to Doppelhump (symetryczny), a CH to mieszany, na zewnatrz Flat hump, a po wewnatrz obrys hump, czyli z wikszym garbikiem wprowadzajacym. to c to wszystko wskazuje na odsadzenie, ale nie wiem w jakim jezyku. Czy Turcy uzywaja naszego alfabetu? Te licytowane felgi byly nieorginalne?


Te, które były ostatnio na allegro miały oznaczenie H oraz ET, zatem raczej oryginalne. Powyższa fotka pochodzi z przednich felg Eminencji, któe podejrzewam o dziwne pochodzenie [szalone] Mam nadzieję, że to się za kilka dni zmieni [cool]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/