MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W123 250
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7224
Strona 1 z 4

Autor:  Beczko Maniak [ sob lip 24, 2004 1:56 pm ]
Tytuł:  W123 250

Witam kolegów mam na kupno piekną 123 250 zawsze u nas w domu goszczą i będą gościć mercedesy ale zawsze diesle natomiast ja tez mam dieselka i tak mi sie podoba ten 123 250 ze juz nie wiem co robic jak sie sprawują silniki 250 w benzynie ?przypuszczam ze jezdzac dieslem i przyzwyczajenie do ropy mnie przestraszy ten benzyniak prosze o opinie czy warto sie wpakowac w takiego benzyniaka chyba ze silnik z mojego diesla bym przelozył????

Autor:  Antoni Janikowski [ sob lip 24, 2004 6:52 pm ]
Tytuł: 

Jak ma być benzyniak toniech będzie benzyniak. Trochę mi się nie uśmiecha ten gaźnik, ale powera to ma, bo jeździłem takim.

Autor:  laudan [ sob lip 24, 2004 7:48 pm ]
Tytuł: 

6 cylindrowiec i bardzo dobra kultura pracy, ale ponoc osiagi niewiele lepsze od 230, a spalanie niewiele nizsze od 280, ale to zaslyszana opinia [zlosnik]

Autor:  Mitu [ sob lip 24, 2004 11:17 pm ]
Tytuł: 

Spalanie niewiele niższe od M 110, a dynamika i prędkość gorzej niż w M 102 moim zdaniem. Tam da się założyć gaz dość łatwo, choć ja bym podziękował, jako "niezwolennik". 6 cylindrów to nie 4, ale motor mniej żywotny od M 102. Najlepsza benzyna w W 123 to M 102 w wersji 230 E. Przy właściwym użytkowaniu po przebiegu 250 000 km nie wykazuje oznak zużycia, a 250 kwalifukuje się powoli do remontu. Najlepszym świadectwem niech będzie motor mojego Ojca. 350 000 km przebiegu z czego Ojciec zrobił 200 000 km i poza wymianą oleju i filtrów nie robił absolutnie NIC!!! :o Nawet rozrządu. Moim zdaniem to tak jak ze 116 jak szaleć to na całego i jak ma być V8 to niech to będzie 6.9, a jak mnie nie stać to R6 2.8. Z W 123 tak samo jak 6 cylindrów to niech to będzie M 110, do użytku codziennego na wtrysku, a jak nie to może być gaźnik. Zauważ, że M 123 (250) był montowany tylko i wyłącznie do W 123 ( z tego co wiem), a M 102 i M 110 do baaardzo wielu modeli. To chyba mówi samo za siebie...

Autor:  AMG [ ndz lip 25, 2004 12:12 am ]
Tytuł: 

Mitu pisze:
Spalanie niewiele niższe od M 110..


Lukasz nie zartuj [zlosnik] Moj ojciec jezdzil 123 250 przez jakies dwa lata to jest najbardziel paliwozerny( i to nie jest nasza opinia) silnik w 123 po miescie jest ciezko zejsc ponizej 20l/100km.

Zdecydowanie lepszym wyborem sa 2.3 lub 2.8

Autor:  laudan [ ndz lip 25, 2004 10:40 am ]
Tytuł: 

Penie to byla kwestia stanu i regulacji, bo sa i M110 palace 25 w miescie:)

Autor:  Beczko Maniak [ ndz lip 25, 2004 10:48 am ]
Tytuł: 

dziekuje za odpowiedzi zachwycony nie jestem chyba jednak narazie pozostane przy moim dieslu a potem cos sie bedzie szukac ale oczywiscie tylko diesel :-))) z tego co tu sie dowiedzialem jednak diesel jest diesel .pzdr czesc

Autor:  AMG [ ndz lip 25, 2004 11:20 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Penie to byla kwestia stanu i regulacji, bo sa i M110 palace 25 w miescie:)


Jasne Ale nawet w warsztatach zajmujacych sie MB mowili ze to najbardziej lakomy silnik MB
Ten silnik nie mogl byc bardzo udany bo byl tylko w 123 a jednak M110 poszlo dalej do 126 2.3 tez byl w 201 i 124

Autor:  Marcin S [ ndz lip 25, 2004 11:26 am ]
Tytuł: 

230E czyli M102 jest super silniczek [zlosnik]

280E też nei jest zły, w automobiliście jest jakiś to sprzedeania za 1500zł ( pewnie bez skrzyni )

Autor:  kubol [ ndz lip 25, 2004 12:15 pm ]
Tytuł: 

AMG pisze:
.... a jednak M110 poszlo dalej do 126...


no nie wiem czy tak poszło dalej, raczej równolegle, w W126 był montowany od początku ('79) a został zmieniony motorem 2.6 i to akurat w 1985 roku, gaźnik do listopada '85, na wtrysku do września '85 były montowane (w W126), a beczka z tym motorem na wtrysku wychodziła do grudnia '85

Autor:  PK2 [ ndz lip 25, 2004 12:50 pm ]
Tytuł: 

kubol pisze:
AMG pisze:
.... a jednak M110 poszlo dalej do 126...


no nie wiem czy tak poszło dalej, raczej równolegle, w W126 był montowany od początku ('79) a został zmieniony motorem 2.6 i to akurat w 1985 roku, gaźnik do listopada '85, na wtrysku do września '85 były montowane (w W126), a beczka z tym motorem na wtrysku wychodziła do grudnia '85


Nie za bardzo równolegle, bo jednak produkcję 123 rozpoczęto kilka lat wcześniej, niż 126 i z tego punktu widzenia M110 'poszedł dalej' do 126. Chyba o to chodziło kol. AMG.

Pozdrawiam.

Autor:  kubol [ ndz lip 25, 2004 1:27 pm ]
Tytuł: 

zgadzam się, chodziło mu chyba o to, jednak dłużej szły równolegle niż nie: w123 - 75-85, w126 - 79-85, na 10 lat produkcji w tych modelach 7 lat się pokrywały - chyba klasa średenia (w123) byla testem, jak się silnik sprawdził to poszedł klasę wyżej. Zna ktoś jeszcze podobne przypadki w Mercedesie?

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz lip 25, 2004 1:46 pm ]
Tytuł: 

M110 jest trudny w regulacji i nie był udanym silnikiem.Pierwsze egzemplaże na D-Jetronicu jeszcze jakoś chodziły, ale później wpakowali wielką trombę zwaną K-Jetronic.Większość M110 z jakimi miałem styczność były w złym stanie pomimo przebiegów np. tylko 220kkm(kumpel miał niedawno takie W126 z reichu) Silnik M102 to już inna technologia.Ostatnio widziałem taki silnik wrzucony do beczki ale od W124. Maszyna była zgazowana ale mimo to dość przyzwoicie się zbierała.

Autor:  AMG [ ndz lip 25, 2004 2:07 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
M110 jest trudny w regulacji i nie był udanym silnikiem.


Nie zgdze sie ze jest to nie udany silnik .

Gdyby silnik M110 nie byl udanty to nie byl by produkowany w tylu modelach W114, W116, W107 (SL i SLC) oraz W123 i W126 .
Znam sporo osob ktore jezdza autami z tym silnikiem i nikt nie narzeka .

Sam mam taki silnik i jezdzi bardzo dobrze pomimo 260kkm a moj ojciec jezdzil W107 280SLC przez 5 lat i silnik spisywal sie bardzo dobrze pomimo duzego przebiegu .

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz lip 25, 2004 2:36 pm ]
Tytuł: 

Wtrysk K-Jetronic do cudów techniki też nie należy.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/