MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zalewanie przy rozruchu. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7232 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Antoni Janikowski [ sob lip 24, 2004 11:57 pm ] |
Tytuł: | Zalewanie przy rozruchu. |
Jak odpalam Siwka to Siwek się zalewa i czuję że śmierdzi benzyna. Jak pojeżdżę na gazie, to jest jescze gorzej, bo dostaje jeszcze ekstra resztkę gazu z dolotu i wogóle czasem muszę go chechłać. Skład mieszanki na Pb i na LPG idealnie ustawiony na analizatorze, nowa sonda lambda, a czym cieplej na dworzu tym gorzej. Silnik odpala tylko na na Pb |
Autor: | MercBeginner [ ndz lip 25, 2004 12:16 am ] |
Tytuł: | |
Wiem, że to zabrzmi głupio, ale... np: w polonezie podczas eksploatacji silnika na LPG często przeciera się pływak paliwa-benzyny w gaźniku. Nie wiem jak to jest rozwiązane w Mercu. Poprostu jak nie ma benzyny to pływak obija się o ścianki i przeciera. Jeśli przykład jest nieadekwatny to sorry ![]() Pozdrawiam Bartek |
Autor: | Darius [ ndz lip 25, 2004 8:33 am ] |
Tytuł: | |
A sprawdziłeś świece czasem tak się zakamienią że nie spalają bęzynki a o gazie już nie wspomnę, ja bym zaczął od świec sprawdź, w mojej kuchence było coś takiego. ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz lip 25, 2004 10:39 am ] |
Tytuł: | |
Czy były nowiutkie świece czy po przebiegu 30kkm to i tak dupa.Zauważyłem jescze jedną sprawę: wolne obroty na gazie są równe, a na benzynie nie. Zapłon raczej wykluczamy, tym bardziej że sprawdzałem diagnoskopem i żaden nie wypada. Poza tym jak przełączam z gazu na benzynę to silnik zalewa się i gaśnie.Muszę przytrzymać na obrotach to wtedy przełączy i nie zgaśnie, ale później i tak chwilę kuleje . Wszystko wskazuje na wtrysk. Dzięki za wszelką pomoc. |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz lip 25, 2004 11:30 am ] |
Tytuł: | |
No i na zimnym silniku też gówniano pali, a kiedyś tego nie było. |
Autor: | Lukasz123 [ ndz lip 25, 2004 12:12 pm ] |
Tytuł: | |
Ja jak mialem ustawione idealnie spaliny na analizatorze to mi zalewalo gazem, pomoglo lekkie zubozenie mieszanki. Wiec moze przykrec troche pb ? |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz lip 25, 2004 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Wiec moze przykrec troche pb ?
Chyba za mocno to nie pomoże bo to wtrysk KE, a nie gaźnik |
Autor: | Wookee [ ndz lip 25, 2004 2:34 pm ] |
Tytuł: | |
Antoni Janikowski pisze: Cytuj: Wiec moze przykrec troche pb ? Chyba za mocno to nie pomoże bo to wtrysk KE, a nie gaźnik K ma śrubę regulacyjną, to może i w KE się znajdzie? Niby wszystko elektronika, ale jakieś mozliwości zmany nastawów mieć musi. Nie masz tam jakiego fachowca od wtrysków? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lip 25, 2004 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
Regulacja składu mieszanki w 230e,260e,300e jest prosta jak drut.Analizator,klucz imbusowy i regulacja jest na srodku filtra powietrza.Jest tam taki otwor,ten imbus musi byc długi i reguluje sie wychylenie klapy przepływomierza.Moze mieszanke ma za bogatą.Na gazie takie rzeczy mogą sie robic.W ke-jetronicu powinno sie co pare miesiecy robic regulacje.A nie było jakiegos małego buuuuuum?????? |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz lip 25, 2004 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
Ani małego ani dużego bum nie było. Właśnie nie za bardzo reaguje na regulację śrubą od przepływomierza(mam nawet oryginalny klucz imbusowy ![]() Poprzedni właściciel jeżdził na gazie 3 miesiące i nie miał takich cyrków. Jest to mój dobry kolega który prowadzi Bosch Service i może zlituje się nade mną bo mnie już ch... strzela.Jak ktoś miał jakieś problemy z KE to bardzo proszę o wszelkie informacje. Pozdrawiam |
Autor: | Antoni Janikowski [ sob lip 31, 2004 7:33 pm ] |
Tytuł: | |
Juznie chciałem pisać nowego posta. Dzisiaj wymieniłem rozdzielacz(od 260E jest dokładnie to samo) i co? I g...no! Podciśnienie zmieżyłem w kolektoże i jest ok. Kolega pomieżył mi ciśnienia w KE i też są ok. Na koniec sprawdziliśmy zapłon na urządzeniu Bosch MOT - żaden garnek nie wypada. Zostało tylko jedno - wtryskiwacze.W poniedziałek je powykręcam. Co zauważyłem jeszcze to to, że silnikiem trochę telepie na wolnych obrotach, ale tylko na benzynie. Niech mi ktoś napisze coś mądrego na ten temat, bo mi już ręce opadają.Proszę was!!!!!!!!!!! |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob lip 31, 2004 9:32 pm ] |
Tytuł: | |
miałem 300E na gazie wiec wiem jaki to bol jak ten silnik nie chodzi i ciezko dojsc co i jak! Najgorsze jest własnie to ze wszystko jest dobrze,cisnienia,podcisnienia,prady a nie pracuje jak potrzeba....Wtryski to dobry trop,bo jk na lpg chodzi rowno to kompresja,zawory,iskra,zapłon odpada.Na benzynce pozostaje tylko aparatura....jak rozdzielacz nic nie dał to zostaja wtryski-cudow nie ma musi chodzic,a wtryski przy benzynie tez mogą pasc,wcale nie sa wieczne choc niektorym sie tak wydaje.... |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz sie 01, 2004 9:57 am ] |
Tytuł: | |
Mam zajęcie na moje jutrzejsze popołudnie.Będę wykęcał je po kolei i patrzył czy nie leją - jak to zalecają w serwisówce.Mam tylko nadzieję, że koledze zostały jakieś wtryskiwacze z poprzedniego motoru. A może ktoś wie czy pasują od M102 ??? Może ktoś ma takie i są mu nie potrzebne??? I to jest ciekawostka przyrodnicza - Mercedes chodzi lepiej na LPG niż na paliwie poprawnym politycznie. Może Siwek to jakiś zdrajca ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz sie 01, 2004 10:52 am ] |
Tytuł: | |
a jak bedziesz sprawdzał wtryski? poprzez wykrecenie beda podłaczone do rozdzielacza i bedziesz krecił silnikiem czy jak? pytam bo nigdy takiego manewru nie robiłem.... a słyszałem ze niektorzy to pompuja paliwo pompka i mierza cisnienie otwarcia czy cos opisz jak to robisz! |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz sie 01, 2004 11:36 am ] |
Tytuł: | |
W serwisówce są 4 zdjęcia obrazujące jak powinien a jak nie powinien wyglądać wtrysk. Ciśnienia otwarcia mogę pomierzyć zestawem do testowania K/KE, ale tak potrzeba by zachodziła jeśli miałby za małą dawkę. Można zrobić to prościej. Wykręcacz wtrysk z kolektora i patrzysz czy równomiernie rozpyla i czy nie kapią z niego kropelki.Zeby zainicjiować wtrysk musisz przekręcić rozrusznikiem. Dla obserwacji zmiany dawki można nacisnąć klapę spiętrzającą przepływomierza. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |