MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
abs beczka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7236 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mycha [ ndz lip 25, 2004 10:42 am ] |
Tytuł: | abs beczka |
cześć szukam szczegółwych informacji nt absu w beczce 82r czyli schematy, rodzaje czujników ,metoda pomiaru prędkości obrotowej kół, najczęstsze awarie jak sprawdzić pompe abesu , pisze bo lampka zapaliła sie na dobre tzn przy zapaleniu świeci potem gaśnie jak już rusze to sie zapala i nie ma abeesusprawdzałe na mokrej drodze blokuje kółka normalnie jak w standartowym hamulcu , a zanim rozparceluje cały układf musze sie do tego przygotować teoretycznie u etzolda jest za mało informacji takoż w necie ratunkuu ![]() |
Autor: | Marcin S [ ndz lip 25, 2004 11:21 am ] |
Tytuł: | |
Głównym problemem ABS jest zużycie mechaniczne elementów sterujących ciśnieniem płynu, bo jeśli chodzi o częśc elektroniczną jest ona raczej mało podatna na uszkodzenia ( naturalne zużycie). I w zasadzie juz po 10latach ABS poprostu nei działa, no nei okłamujmy się - aby dalej poprawnie działał należy wymienić pompe i będzie jak nowo narodzony, po 10latach ABS działa TYLKO w 20% w układzie hamulcowym VW Passat'a , testy wykonywane w niezalezych ośrodkach testowych - jak to ma się w MB - nie miałem dostępu do danych podczas pisania pracy o układach elektronicznych w samochodach ( głównie ABS i pochodnych z niego wynikających, a i tak na nierównych drogach ABS przynosi więcej złego niż dobrego, bo przy hamowniu każda utrata przyczepności koła z podłożem ( zmiana wartości bezwładności koła w stosunku to wylicznonej średniej wartości bezwładnośći koła) i powoduje "rozłącznie" tego koła, co przy odzyskaniu przyczepności powoduje opożnienia w rozpoczęciu procesu hamowania o czas zadziałania elektroniki i elementów wykonawczych ( głównie) - w nowych sysytemach jest to już dużo szybsze ale jeszcze nei takie jak powinno być) |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz lip 25, 2004 11:38 am ] |
Tytuł: | |
W 10-letnich Passatach były takie dziwne ABs z elektryczną pompą-zupełnie co innego. ABS w bekach jest piękny w naprawie. Czujniki możesz posprawdzać oscyloskopem badając przebieg na wejściu sterownika.Możesz sobie zmierzyć napięcie zasilania, spróbować podmienić sterownik i w zasadzie tyle możesz zrobić. Nie wiem czy pompa nie pasuje od W124 (starszych). |
Autor: | FENIX [ ndz lip 25, 2004 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
ABS w W123 jest mało awaryjny tzn. najczęściej padają czujniki średnio co 10 lat do wymiany 2 przednie (jeśli zakłada się nówki z ASO) poza tym mam ASB w swoim aucie (ojciec w swoim też ma) i od nowości poza drugim kompletem czujników z przodu (z tyłu tylko czyszczenie czujnika) nic nie było robione a działa rewelacyjnie. Tylni czujnik trzeba po tych kilkunastu latach wyczyścić i to tyle. Przednie mogą ucel uszkodzeniu przy jakiejś większej kolizji a tak to wytrzymują długo - dopuki nie zgnije gniazdo mocują czujnika czyli około 10 lat ![]() |
Autor: | dobrzan [ ndz lip 25, 2004 2:29 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: Głównym problemem ABS jest zużycie mechaniczne elementów sterujących ciśnieniem płynu, bo jeśli chodzi o częśc elektroniczną jest ona raczej mało podatna na uszkodzenia ( naturalne zużycie). I w zasadzie juz po 10latach ABS poprostu nei działa, no nei okłamujmy się - aby dalej poprawnie działał należy wymienić pompe i będzie jak nowo narodzony, po 10latach ABS działa TYLKO w 20% w układzie hamulcowym VW Passat'a , testy wykonywane w niezalezych ośrodkach testowych - jak to ma się w MB - nie miałem dostępu do danych podczas pisania pracy o układach elektronicznych w samochodach ( głównie ABS i pochodnych z niego wynikających, a i tak na nierównych drogach ABS przynosi więcej złego niż dobrego, bo przy hamowniu każda utrata przyczepności koła z podłożem ( zmiana wartości bezwładności koła w stosunku to wylicznonej średniej wartości bezwładnośći koła) i powoduje "rozłącznie" tego koła, co przy odzyskaniu przyczepności powoduje opożnienia w rozpoczęciu procesu hamowania o czas zadziałania elektroniki i elementów wykonawczych ( głównie) - w nowych sysytemach jest to już dużo szybsze ale jeszcze nei takie jak powinno być)
Co za bzdury kolego?? zuzycie mechaniczne elementow sterujacych cisnieniem plynu??? genialna teoria ![]() ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lip 25, 2004 3:02 pm ] |
Tytuł: | |
Jak dla mnie ta teoria o zuzyciu absu jest strasznie wydumana.Jezdziłem scorpio 85 rok z ABS bo scorki miały wszystkie a działabs w serii i do dnia dzisiejszego chodzi ,zadnej awarii,zero po prostu nic,przebieg 400tysiecy.A jakies działanie w 20% pierwsze słysze.Albo lampka gasnie i abs działa albo sie swieci i wtedy mamy normalne hamulce.Według mnie wystepuja tylko te dwa stany. |
Autor: | Marcin S [ ndz lip 25, 2004 3:20 pm ] |
Tytuł: | |
a no tak to już z teoretyczną stroną ABS'u ![]() ja tam urządzeń wzmacniających doznania nie potrzebuje ![]() ![]() |
Autor: | Andrzej [ ndz lip 25, 2004 11:22 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. U mnie jest a właściwie był ABS, aż pewnego dnia zaświeciła kontrolka i się swieci. No i teraz pilnie poszukuję prawej czujki ABS. Bo jak był to niech będzie. |
Autor: | Antoni Janikowski [ ndz lip 25, 2004 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
Scorpio ma fajny ABS i ciesz się MERC4Ever że ci się nie popsół bo byś nie miał wcale hebli-taka dziwna konstrukcja z elektryczną pompą (były też w passkach). Pompa ABS w mesiu psuje się ...........przy porządnym dzwonie ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn lip 26, 2004 8:07 am ] |
Tytuł: | |
wiem ze ten abs w scorpio miał kosmiczna technologie,i lepiej zeby był sprawny.A w W124 diagnoza by sie przydała a tak szukaj i zgaduj zgadula... |
Autor: | mycha [ pn lip 26, 2004 5:24 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki za wszystkie informacje od poniedziałku zaczynam demotaż i sprawdzanie punkcik po punkciku oby udało sie to naprawić |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |