MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 08, 2004 9:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam.

Mam taki problem, przy dodawaniu gazu, drążek zmiany biegów rusza się w przód ok. 1cm może 1,5. Natomiast przy zdjęciu nogi z gazu wraca. Trochę mnie to denerwuje :evil: . Nie wiecie co to może być? Czy tak to już jest w W123? Gdzie ewentualnie szukać przyczyny tego zachowania drążka?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony ndz sie 08, 2004 10:53 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 10:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt maja 21, 2004 10:58 am
Posty: 156
Lokalizacja: 25km na płn.wschód od Jeleniej Góry
sądzę że przyczyną tego stanu może być podpora skrzyni biegów, już wyrobiona....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 10:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie, nie pomyślałem o tym. Prawdopodobnie tak, dlatego, że przy bardziej zdecydowanym ruszaniu czasem sprzęgło szarpie, co może świadczyć także o złym stanie zawieszenia skrzyni.
(wiem, wiem do wymiany tarcza sprzęgła, ale to nie koniecznie tarcza)
Dzięki za podpowiedź! Jutro sprawdze i powiem co i jak :)


Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 11:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Taki ruch zawsze jest , jednak nie tak duży jak piszesz.

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 11:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
A ja obstawiam wywaloną poduszkę pod skrzynią biegów.... [oczko]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 11:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
a czy to się dzieje na każdym biegu??????????

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 11:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Tak wychodzi na to że to ta PODUSZKA

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 11:40 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Maniek pisze:
A ja obstawiam wywaloną poduszkę pod skrzynią biegów.... [oczko]

To może być, to ale też dobrze rzucić okiem na poduszki pod silnikiem

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 08, 2004 11:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Raczej wszystkie poduszki masz do wymiany tak jak pisze Idzik, bo sama skrzynia bez silnik przecież nie będzie się ruszała.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 12:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Co racja to racja. Gdyby silnik stał jak wół to skrzynia sama się nie ruszy. Poza tym na wolnych obrotach bardzo buja silnikiem, co też świadczy o walniętych poduchach. Wymienie wszystkie trzy - nie zaszkodzi. A już się bałem, że to wina skrzyni. Mam nadzieję, że to tylko zawieszenie. Co do zachowania na różnych biegach to nie umiem teraz konkretnie powiedzieć. Wydaje mi się, że głównie na 1,2 ale głowy nie daje.
Dzięki za pomoc!

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 12:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 09, 2003 1:13 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Warszawa
czasami moga to byc lozyska w skrzyni biegow. Jesli poduchy masz OK to wlasnie lozyska sprawiaja ze calosc sie "majta" bo jest luz.

_________________
Albert
Honda CRX ED9
Mitsubishi L300 4x4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 12:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Czy wtedy przypadkiem nie wyło by w skrzyni? Tak pytam, bo skrzynia pracuje cicho.
Jeśli padły łożyska, to czy da się je wymienić (czy są wogóle dostępne - nowe), czy to za dużo roboty?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 10:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
MercBeginner pisze:
Czy wtedy przypadkiem nie wyło by w skrzyni? Tak pytam, bo skrzynia pracuje cicho.
Jeśli padły łożyska, to czy da się je wymienić (czy są wogóle dostępne - nowe), czy to za dużo roboty?

Raczej by nie pracowała cicho.
Da się wymienić, roboty sporo i koszt też odpowiedni.
Sprawdź najpierw od spodu.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 10:18 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Właśnie, nie pomyślałem o tym. Prawdopodobnie tak, dlatego, że przy bardziej zdecydowanym ruszaniu czasem sprzęgło szarpie, co może świadczyć także o złym stanie zawieszenia skrzyni.
(wiem, wiem do wymiany tarcza sprzęgła, ale to nie koniecznie tarcza)


Na 95% te szarpanie to wina tarczy, a dokladnie kiepskiej jakosci okladzin. Rusz raz lub 2 na z czwartego biegu i powinno sie poprawic.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 12:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Zgadza się, ale w tym przypadku napewno do szarpania przyczynia się zwieszenie silnika i szkrzyni. Szarpanie sprzęgła w książce "sam naprawiam Mercedes Benz 123" jest zdiagnozowane przede wszystkim jako:
- Zbyt mała prędkość obrotowa biegu jałowego
- uszkodzone elemnty zawieszenia silnika
- luźne zawieszenie skrzyni
- nierówny nacisk wywierany przez tarczę docisku

Sama tarcza nie jest wymieniona jako element odpowiedzialny za takie zachowanie sprzęgł :) co jednak nie wyklucza samej tarczy

Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl