MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z hamowaniem (podciśnienie) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7427 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zuzelek [ sob sie 07, 2004 5:58 pm ] |
Tytuł: | Problem z hamowaniem (podciśnienie) |
Cześć Mam problem z hamulcami, który w jakiś sposób jest związany z podciśnieniem. Objawia się to w sposób następujący. Jak hamuje pierwszym naciśnięciem pedału jest OK, ale z każdym puszczeniem i ponownym naciśnięciu pedał twardnieje i znika hamulec. Tak po 4 - 5 razach pulsacyjnego hamowanie samochód już nie hamuje. Dość ważną informacją jest to, że natychmiast po takim pulsacyjnym hamowaniu samochód nie chce zgasnąć (gaszenie na podciśnienie). Dopiero po ok. 5 sekund gaśnie. Dodam, że mebrana w vacumpompie jest nowa. P.S. Pytanie dodatkowe: Czy były różne zaciski hamulcowe kół tylnych (W123)?. Dokładnie chodzi mi o to czy są różne średnice tłoków w zaciskach? |
Autor: | georem [ sob sie 07, 2004 7:02 pm ] |
Tytuł: | |
A zaworki w vakum też są nowe, a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia. |
Autor: | mycha [ sob sie 07, 2004 7:32 pm ] |
Tytuł: | |
nie pamiętam dokładnie wymiarow ale jak robiłem hamulce z tyłu to w sklepie mieli zestawy o średnicy 32mm i 38mm, ja mam girlinga i pasowały te 38 ze sprężynkami do mocowania a z tego co pamiętam stosowali też firmy bendix i teves ( tak przynajmniej podaje Etzold w książce) ![]() |
Autor: | zuzelek [ sob sie 07, 2004 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
georem pisze: ...a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia.
Jak pisałem już wczesniej membrana jest nowa. |
Autor: | FENIX [ sob sie 07, 2004 9:01 pm ] |
Tytuł: | |
zuzelek pisze: georem pisze: ...a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia. Jak pisałem już wczesniej membrana jest nowa. to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie |
Autor: | zuzelek [ sob sie 07, 2004 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
FENIX pisze: to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie
czytałem dobrze. Membrana zostala założona dzisiaj i jest tak samo jak bylo. Na starej też nie było widać dziury. |
Autor: | georem [ sob sie 07, 2004 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
zuzelek pisze: FENIX pisze: to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie czytałem dobrze. Membrana zostala założona dzisiaj i jest tak samo jak bylo. Na starej też nie było widać dziury. MOŻE BYŁA TEŻ ŹLE ZAŁOŻONA STARA ALE SKORO MEMBRANA JEST NOWA TO ZNACZY ŻE JEST NOWA I JEST WSZYSTKO OK, TYLKO SZKODA ZE HAMULCÓW NIE MA, NIE MOGĘ NIC WIĘCEJ POMÓC! ![]() |
Autor: | MercBeginner [ ndz sie 08, 2004 2:01 am ] |
Tytuł: | |
- Trzeba pojechać na zmierzenie podciśnienia Zrób tak: 1. Przy wyłaczonym silniku naciśnij mocno hamulec (z wyczuciem tzn, tak żeby trochę się ruszył - podpompował) kilka razy (ok. 6) i po tym uruchom silnik jednocześnie trzymając wciśnięty pedał hamulca. Jeśli po odpaleniu pedał ustąpi to znaczy, że wspomaganie działa i awarii należy szukać w dostarczaniu podciśnienia. 2. Do wspomagania dochodzi przewód (gumowy - chyba ![]() ![]() I tu właśnie szukałbym usterki. Sprawdź czy rurka nie jest stwardniała i czy nie powstało gdzieś pęknięcie. Jeśli tak to wymiana rurki powinna załatwić sprawę. Ewentualnie zobacz czy cybanty są odpowiednio przykręcone. 3. Jeśli jest podciśnienie to do wymiany najprawdopodobniej będzie wspomaganie ![]() !!! Uprzedzam, że robisz to na własną odpowiedzialność i w razie wessania Cię do układu podciśnienia lub powstania wszelkich usterek, nie ponoszę odpowiedzialności ![]() Ewentualnie (w co wątpie) może być to wyciek z tłoczków hamulcowych. Sprawdź czy nie ubywa płynu. Pozdrawiam Bartek |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |