MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z hamowaniem (podciśnienie)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7427
Strona 1 z 1

Autor:  zuzelek [ sob sie 07, 2004 5:58 pm ]
Tytuł:  Problem z hamowaniem (podciśnienie)

Cześć

Mam problem z hamulcami, który w jakiś sposób jest związany z podciśnieniem. Objawia się to w sposób następujący. Jak hamuje pierwszym naciśnięciem pedału jest OK, ale z każdym puszczeniem i ponownym naciśnięciu pedał twardnieje i znika hamulec. Tak po 4 - 5 razach pulsacyjnego hamowanie samochód już nie hamuje. Dość ważną informacją jest to, że natychmiast po takim pulsacyjnym hamowaniu samochód nie chce zgasnąć (gaszenie na podciśnienie). Dopiero po ok. 5 sekund gaśnie.

Dodam, że mebrana w vacumpompie jest nowa.

P.S. Pytanie dodatkowe:

Czy były różne zaciski hamulcowe kół tylnych (W123)?. Dokładnie chodzi mi o to czy są różne średnice tłoków w zaciskach?

Autor:  georem [ sob sie 07, 2004 7:02 pm ]
Tytuł: 

A zaworki w vakum też są nowe, a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia.

Autor:  mycha [ sob sie 07, 2004 7:32 pm ]
Tytuł: 

nie pamiętam dokładnie wymiarow ale jak robiłem hamulce z tyłu to w sklepie mieli zestawy o średnicy 32mm i 38mm, ja mam girlinga i pasowały te 38 ze sprężynkami do mocowania a z tego co pamiętam stosowali też firmy bendix i teves ( tak przynajmniej podaje Etzold w książce) [zlosnik]

Autor:  zuzelek [ sob sie 07, 2004 8:19 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
...a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia.


Jak pisałem już wczesniej membrana jest nowa.

Autor:  FENIX [ sob sie 07, 2004 9:01 pm ]
Tytuł: 

zuzelek pisze:
georem pisze:
...a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia.


Jak pisałem już wczesniej membrana jest nowa.


to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie

Autor:  zuzelek [ sob sie 07, 2004 9:09 pm ]
Tytuł: 

FENIX pisze:
to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie


czytałem dobrze. Membrana zostala założona dzisiaj i jest tak samo jak bylo. Na starej też nie było widać dziury.

Autor:  georem [ sob sie 07, 2004 10:08 pm ]
Tytuł: 

zuzelek pisze:
FENIX pisze:
to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie


czytałem dobrze. Membrana zostala założona dzisiaj i jest tak samo jak bylo. Na starej też nie było widać dziury.


MOŻE BYŁA TEŻ ŹLE ZAŁOŻONA STARA ALE SKORO MEMBRANA JEST NOWA TO ZNACZY ŻE JEST NOWA I JEST WSZYSTKO OK, TYLKO SZKODA ZE HAMULCÓW NIE MA, NIE MOGĘ NIC WIĘCEJ POMÓC! 8)

Autor:  MercBeginner [ ndz sie 08, 2004 2:01 am ]
Tytuł: 

- Trzeba pojechać na zmierzenie podciśnienia

Zrób tak:
1. Przy wyłaczonym silniku naciśnij mocno hamulec (z wyczuciem tzn, tak żeby trochę się ruszył - podpompował) kilka razy (ok. 6) i po tym uruchom silnik jednocześnie trzymając wciśnięty pedał hamulca. Jeśli po odpaleniu pedał ustąpi to znaczy, że wspomaganie działa i awarii należy szukać w dostarczaniu podciśnienia.

2. Do wspomagania dochodzi przewód (gumowy - chyba [oczko] ) o przekroju ok. 1,5cm. Często niesłusznie jest on zastępowany wężem ogrodowym z plecionką w środku [zlosnik] . Odłącz go od wspomagania i odpal silnik. Sprawdź czy wytwarzane jest podciśnienie, zatykająć palcem przewód.
I tu właśnie szukałbym usterki. Sprawdź czy rurka nie jest stwardniała i czy nie powstało gdzieś pęknięcie. Jeśli tak to wymiana rurki powinna załatwić sprawę. Ewentualnie zobacz czy cybanty są odpowiednio przykręcone.

3. Jeśli jest podciśnienie to do wymiany najprawdopodobniej będzie wspomaganie :(

!!! Uprzedzam, że robisz to na własną odpowiedzialność i w razie wessania Cię do układu podciśnienia lub powstania wszelkich usterek, nie ponoszę odpowiedzialności [zlosnik] !!!

Ewentualnie (w co wątpie) może być to wyciek z tłoczków hamulcowych. Sprawdź czy nie ubywa płynu.


Pozdrawiam
Bartek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/