| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Problem z hamowaniem (podciśnienie) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7427 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | zuzelek [ sob sie 07, 2004 5:58 pm ] |
| Tytuł: | Problem z hamowaniem (podciśnienie) |
Cześć Mam problem z hamulcami, który w jakiś sposób jest związany z podciśnieniem. Objawia się to w sposób następujący. Jak hamuje pierwszym naciśnięciem pedału jest OK, ale z każdym puszczeniem i ponownym naciśnięciu pedał twardnieje i znika hamulec. Tak po 4 - 5 razach pulsacyjnego hamowanie samochód już nie hamuje. Dość ważną informacją jest to, że natychmiast po takim pulsacyjnym hamowaniu samochód nie chce zgasnąć (gaszenie na podciśnienie). Dopiero po ok. 5 sekund gaśnie. Dodam, że mebrana w vacumpompie jest nowa. P.S. Pytanie dodatkowe: Czy były różne zaciski hamulcowe kół tylnych (W123)?. Dokładnie chodzi mi o to czy są różne średnice tłoków w zaciskach? |
|
| Autor: | georem [ sob sie 07, 2004 7:02 pm ] |
| Tytuł: | |
A zaworki w vakum też są nowe, a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia. |
|
| Autor: | mycha [ sob sie 07, 2004 7:32 pm ] |
| Tytuł: | |
nie pamiętam dokładnie wymiarow ale jak robiłem hamulce z tyłu to w sklepie mieli zestawy o średnicy 32mm i 38mm, ja mam girlinga i pasowały te 38 ze sprężynkami do mocowania a z tego co pamiętam stosowali też firmy bendix i teves ( tak przynajmniej podaje Etzold w książce)
|
|
| Autor: | zuzelek [ sob sie 07, 2004 8:19 pm ] |
| Tytuł: | |
georem pisze: ...a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia.
Jak pisałem już wczesniej membrana jest nowa. |
|
| Autor: | FENIX [ sob sie 07, 2004 9:01 pm ] |
| Tytuł: | |
zuzelek pisze: georem pisze: ...a może odwrotnie membranę założyłeś, jak mi odrwrotnie założyli to po 2 tygodniach była znów do wymiany - pęknie i znów nie ma ciśnienia. Jak pisałem już wczesniej membrana jest nowa. to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie |
|
| Autor: | zuzelek [ sob sie 07, 2004 9:09 pm ] |
| Tytuł: | |
FENIX pisze: to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie
czytałem dobrze. Membrana zostala założona dzisiaj i jest tak samo jak bylo. Na starej też nie było widać dziury. |
|
| Autor: | georem [ sob sie 07, 2004 10:08 pm ] |
| Tytuł: | |
zuzelek pisze: FENIX pisze: to że jest nowa nie oznacza że jest dobrze założona - przeczytaj dokładnie czytałem dobrze. Membrana zostala założona dzisiaj i jest tak samo jak bylo. Na starej też nie było widać dziury. MOŻE BYŁA TEŻ ŹLE ZAŁOŻONA STARA ALE SKORO MEMBRANA JEST NOWA TO ZNACZY ŻE JEST NOWA I JEST WSZYSTKO OK, TYLKO SZKODA ZE HAMULCÓW NIE MA, NIE MOGĘ NIC WIĘCEJ POMÓC! |
|
| Autor: | MercBeginner [ ndz sie 08, 2004 2:01 am ] |
| Tytuł: | |
- Trzeba pojechać na zmierzenie podciśnienia Zrób tak: 1. Przy wyłaczonym silniku naciśnij mocno hamulec (z wyczuciem tzn, tak żeby trochę się ruszył - podpompował) kilka razy (ok. 6) i po tym uruchom silnik jednocześnie trzymając wciśnięty pedał hamulca. Jeśli po odpaleniu pedał ustąpi to znaczy, że wspomaganie działa i awarii należy szukać w dostarczaniu podciśnienia. 2. Do wspomagania dochodzi przewód (gumowy - chyba ) o przekroju ok. 1,5cm. Często niesłusznie jest on zastępowany wężem ogrodowym z plecionką w środku . Odłącz go od wspomagania i odpal silnik. Sprawdź czy wytwarzane jest podciśnienie, zatykająć palcem przewód.
I tu właśnie szukałbym usterki. Sprawdź czy rurka nie jest stwardniała i czy nie powstało gdzieś pęknięcie. Jeśli tak to wymiana rurki powinna załatwić sprawę. Ewentualnie zobacz czy cybanty są odpowiednio przykręcone. 3. Jeśli jest podciśnienie to do wymiany najprawdopodobniej będzie wspomaganie !!! Uprzedzam, że robisz to na własną odpowiedzialność i w razie wessania Cię do układu podciśnienia lub powstania wszelkich usterek, nie ponoszę odpowiedzialności !!!
Ewentualnie (w co wątpie) może być to wyciek z tłoczków hamulcowych. Sprawdź czy nie ubywa płynu. Pozdrawiam Bartek |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|