MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Prace nad zawieszeniem (fotki)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7540
Strona 1 z 1

Autor:  arbies [ sob sie 14, 2004 11:18 pm ]
Tytuł:  Prace nad zawieszeniem (fotki)

Witam,
ostatnio odwiedziłem fachowca, który to zajął się moim zawieszeniem. Widać, że prace posuwają się w tempie zadowalającym. Na tym etapie poszczególne elementy są już wypiaskowane i pomalowane podkładem. Później jeszcze pokrycie farbą poliuretanową, zamontowanie łożysk, poduszek, tulei... i montaż w aucie [cool] . Oto kilka jeszcze ciepłych fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

mocowania przewodów hamulcowych i elementy zawieszenia przedniego przygotowane do cynkowania:

Obrazek

Obrazek

A ta poduszka chyba do wymiany,co?

Obrazek

Obrazek

A tu komletny zestaw przewodów skrzyni automatycznej z mojego czerwonego dawcy - gotowy do cynkowania [cool]

Obrazek

Widzimy porównanie dwóch wałów od automata i manuala. Dla niewtajemniczonych ten krótszy jest od automata.

Obrazek

Pozdrawiam
Arbies

Autor:  Antoni Janikowski [ sob sie 14, 2004 11:22 pm ]
Tytuł: 

No proszę! A ta farba poliuretanowa to posiada jakieś specyficzne właściwości? Ze sprężyn nie spadnie?

Autor:  arbies [ sob sie 14, 2004 11:39 pm ]
Tytuł: 

Zachowuje dobre właściwości elestyczne, co dodatkowo ją chroni przed uderzeniami podczas jazdy np. kamieni.

Autor:  wojz [ ndz sie 15, 2004 3:16 pm ]
Tytuł: 

Te ocynkowane elementy będziesz jeszcze potem malował?

Autor:  arbies [ pn sie 16, 2004 3:29 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Te ocynkowane elementy będziesz jeszcze potem malował?


Po co?. Cynkowane ma zabezpieczyć dany element przed korozją i to jest gówny cel operacji. Można dodatkowao poddać je procesowi pasywacji w różnych kolorach, w moim przypadku żółtej tak jak jest to oryginalnie w MB. Pasywacja oprócz właściwości koloryzujących ponoć utwardza powierzchnię metalu.

Autor:  wojz [ pn sie 16, 2004 5:34 pm ]
Tytuł: 

arbies pisze:
wojz pisze:
Te ocynkowane elementy będziesz jeszcze potem malował?


Po co?. Cynkowane ma zabezpieczyć dany element przed korozją i to jest gówny cel operacji.(...)

Hmmm, w kontakcie wodą czy ogólnie z wilgocią tak, ale... ocynk + sól i robi się ogniwo. Rdzewieje szybciej niż zwykła stal. Wrzuć ocynkowaną nakrętkę do wody z solą (dla przyspieszenia zrób duże stężenie ;) )

Autor:  PK2 [ pn sie 16, 2004 5:48 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Hmmm, w kontakcie wodą czy ogólnie z wilgocią tak, ale... ocynk + sól i robi się ogniwo. Rdzewieje szybciej niż zwykła stal. Wrzuć ocynkowaną nakrętkę do wody z solą (dla przyspieszenia zrób duże stężenie ;) )


Jeździć po soli samochodem po TAKIM remoncie... ? Ale po co? :-)

Pozdrawiam.

Autor:  Idzik [ pn sie 16, 2004 5:52 pm ]
Tytuł: 

Też bym w zimie nie wyjechał z garażu po takiej robocie...

Autor:  wojz [ pn sie 16, 2004 5:57 pm ]
Tytuł: 

Nie o wyjeżdżanie tu chodzi przecież, Panowie. Swoją drogą, zimą to nawet swoim nie jeżdzę [oczko]

Autor:  Wookee [ pn sie 16, 2004 7:58 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
arbies pisze:
wojz pisze:
Te ocynkowane elementy będziesz jeszcze potem malował?


Po co?. Cynkowane ma zabezpieczyć dany element przed korozją i to jest gówny cel operacji.(...)

Hmmm, w kontakcie wodą czy ogólnie z wilgocią tak, ale... ocynk + sól i robi się ogniwo. Rdzewieje szybciej niż zwykła stal. Wrzuć ocynkowaną nakrętkę do wody z solą (dla przyspieszenia zrób duże stężenie ;) )

No coś się tu nie zgadza.
1. nawet jak jest ogniwo, to idea jest taka, że zjada cynk a nie stal
2. różne gatunki stali nieocynkowanej też tworzą ogniwa (chyba, że ktos ma kompletne blachy z fabryki [zlosnik] )
3. stęzona sól wcale nie przewodzi lepiej od rozcieńczonej - powyżej pewenej ilości wręcz gorzej

Inna rzecz, że po takiej pracy, to tylko w ramki i na ścianę [oczko]

Autor:  arbies [ pn sie 16, 2004 11:28 pm ]
Tytuł: 

PK2 pisze:
wojz pisze:
Hmmm, w kontakcie wodą czy ogólnie z wilgocią tak, ale... ocynk + sól i robi się ogniwo. Rdzewieje szybciej niż zwykła stal. Wrzuć ocynkowaną nakrętkę do wody z solą (dla przyspieszenia zrób duże stężenie ;) )


Jeździć po soli samochodem po TAKIM remoncie... ? Ale po co? :-)

Pozdrawiam.


O nie! Za te pieniądze, które w niego zainwestowałem musi trochę się wysilić. Napewno pojedzie na fajne wakcje, gdzie zmierzy się z temp. +45 C a i zimą nie oszczędzę mu przyjemności zakręcenia rozrusznikiem przy -20C :) . Najważniejsze, że będzie sprawny technicznie w 100% a cynkowania i inne bajery to czysta estetyka. Fakt, że przedłuża to okres remontu, ale przecież nie o czas tu chodzi a wyłącznie o zadowlenie z wykonywanej pracy. Jest jeszcze jedna opcja - sprzedaż! Ale... tyle pracy i nawet nie pojeździć?
Marzy mi się rajd Paryż-Moskwa-Pekin :roll: Może zrobimy listę kto się pisze na taką imprezkę [zlosnik]

Autor:  Merc W107 [ czw sie 19, 2004 1:09 am ]
Tytuł: 

A moze tak :
1. http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10928 ... 0_1512.jpg
2. http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1092869365_SL_6.jpg
3. http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1092869516_SL_12.jpg
4. http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1092870409_SL_13.jpg
Na zdjeciach jednostka napedowa 350 z modelu W107R

Autor:  and6412 [ czw sie 19, 2004 12:45 pm ]
Tytuł: 

:o [beksa] :o [beksa] CZEMU JA NIE ZAINWESTOWAŁĘM TROCHĘ CZEASU I NIE ODSTRZELIŁEM TAK MOJEGO JAK BYŁ WYCIĄGNIĘTY

PS.
Sorry za CapsLock, ale nie zaóważyłem i nie chciało mi się pisać jeszcze raz ;-)

Autor:  kruszyn [ pt sie 20, 2004 11:27 am ]
Tytuł: 

nie przjemuj sie u mnie nie bylo najgorzej ale tez sobie pluje w borde ze tego nie zrobilem o wiele lepiej i dokladniej :(:( a zawieszenie ciagle kombinuje jak by je wyciagnac cale powymieniac wszystkie gumeczki i zadbac o ,,estetyke,, niby tego nie widac ale......... Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/