MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jaką kompresję powinien miec moj M110 (mam wyniki - są ok ?) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7545 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | erio [ ndz sie 15, 2004 5:54 pm ] |
Tytuł: | Jaką kompresję powinien miec moj M110 (mam wyniki - są ok ?) |
Wlasnie jade do kumpla wykrecac świece i sprawdzać kompresję w moim nowym nabytku. Jaki wynik bedzie dobry a jaki ponizej normy ? Wyczytaem że moje compression ratio to okolo 8:1 .... czyli kompresja powinna byc 8 ??? (w dieslach kolo 30 ????) |
Autor: | gorex [ ndz sie 15, 2004 5:58 pm ] |
Tytuł: | |
to jest stopień sprężania= zdaje sie objetosc czynna do martwej (mnieczynnej) Ty bedziesz sprawdzał ciśnienie spręzana - myśle że coś około 12atm bedzie OK |
Autor: | erio [ pn sie 16, 2004 11:30 pm ] |
Tytuł: | |
no to sprawdziłem ... kompresję mam 12 na pierwszym cylindrze, a na pozostałych 11-11,5. Wyjątek stanowi 2 cylinder gdzie jest 7 atm ;( 1.Pytanie ... jak sprawdzałem 2 cylinder to rozrusznik duzo wolniej krecił niz na pozostałych ... czy to moze miec wpływ na wynik ? 2.Czemu wolniej krecil na 2 cylindrze (wszystkei swiece wykręcone) taka konstrukcja korbowodu i silnika czy co ? 3.Czy do takiego silnik amozna założyc gaz i pojezdzic ? dodam ze pracuje równo i zapiepsza tez ładnie |
Autor: | JareG [ wt sie 17, 2004 9:21 am ] |
Tytuł: | |
erio pisze: no to sprawdziłem ... kompresję mam 12 na pierwszym cylindrze, a na pozostałych 11-11,5. Wyjątek stanowi 2 cylinder gdzie jest 7 atm ;( Niedobrze ![]() Cytuj: 1.Pytanie ... jak sprawdzałem 2 cylinder to rozrusznik duzo wolniej krecił niz na pozostałych ... czy to moze miec wpływ na wynik ? Jesli dales sobie czas na pomiar, to nie.. Cytuj: 2.Czemu wolniej krecil na 2 cylindrze (wszystkei swiece wykręcone) taka konstrukcja korbowodu i silnika czy co ? Moze masz zapieczone pierscienie na nim, albo cos w tym stylu..? Cytuj: 3.Czy do takiego silnik amozna założyc gaz i pojezdzic ? dodam ze pracuje równo i zapiepsza tez ładnie
LPG to mozna zalozyc do wszystkiego ![]() Pytanie, jak dlugo pociagnie.. taka roznica cisnien miedzy jednym garkiem a reszta sugeruje, ze silnik nadaje sie do remontu. A przynajmniej do zrobienia gory silnika (glowica i pierscienie na dzien dobry, i pewnie na tym sie nie skonczy) Ja przymierzam sie do wladowania do 230TE M104 2.8, cisnienie na 4 garkach >=13 atm, na dwoch 10 i mniej.. ale zwieksza sie po wkreceniu w jeden swiecy. Stan silnika sugeruje, ze poszla uszczelka miedzy tymi dwoma cylindrami.. okaze sie wkrotce, jak zrzuci sie glowice ![]() W kazdym razie cisnienie w okolicach 11 to juz znak, ze silnik ma wiekszosc zycia za soba - on moze jeszcze dluugo pojezdzic, ale moze i krotko. Gdyby nie ten jeden garnek.. |
Autor: | erio [ wt sie 17, 2004 9:58 am ] |
Tytuł: | |
jest jeszcze jedna rzecz ... samochód stał niejezdzony 5 lat ..... (nie wiem czy ktos go odpalał czy nie ...) Czyli co .. trzeba zdjęc głowice sprawdzic pierscienie i panewki .... prawdopodobnie pierscionki na cyl. 2 sa zapieczone, jest nadzieja ze powimianie na olej 10W40 odpuszczą i bedzie ok ? czy pierscionki do wymiany ??? sugerujesz zdjęć głowice ... liznąć ją, i wymienic pierscionki ... jaki byłby orientacyjny koszt części - pierscieni i ew. pamnewek na 1 cylinder(wiem ze generalnie pomiędzy 100 a 8000 zł/ ile okaże sie po zdjeciu głowicy ... ale poteoryzujmy) a moze u mnie tak jak u ciebie pusciła uszczelka miedzy cylindrami ... moze bym tak wkręcił świece w sąsiadujęce cylindry ? |
Autor: | Xytras [ wt sie 17, 2004 10:07 am ] |
Tytuł: | |
Jak wymieniac pierscionki i panewki to wydaje mi sie ze raczej na wszystkich garnkach zeby bylo to zapiete na ostatni guzik ![]() |
Autor: | Kamaru [ wt sie 17, 2004 10:11 am ] |
Tytuł: | |
Witam Zanim wpakujesz się w koszty to spróbuj zalać naftą cylinder który podejrzewasz że ma stanięte pierścienie. poczekaj kilka dni i zmierz ponownie. Jeżeli pierścionki są zapieczone to może pomóc. |
Autor: | JareG [ wt sie 17, 2004 10:29 am ] |
Tytuł: | |
erio pisze: jest jeszcze jedna rzecz ... samochód stał niejezdzony 5 lat ..... (nie wiem czy ktos go odpalał czy nie ...) A to wazna informacja. Jesli zalozyc, ze nie byl jezdzony (bo odpalanie na kilka minut to taka pseudokosmetyka), to slabo widze ten silnik. Stare zabawki po dluzszym okresie nieuzwania po prostu sie psuja. Cytuj: Czyli co .. trzeba zdjęc głowice sprawdzic pierscienie i panewki .... prawdopodobnie pierscionki na cyl. 2 sa zapieczone, jest nadzieja ze powimianie na olej 10W40 odpuszczą i bedzie ok ? czy pierscionki do wymiany ??? Zrob tak, jak radzi kol. Kamaru - to nic nie kosztuje, a moze pomoze. Cytuj: sugerujesz zdjęć głowice ... liznąć ją, i wymienic pierscionki ... jaki byłby orientacyjny koszt części - pierscieni i ew. pamnewek na 1 cylinder(wiem ze generalnie pomiędzy 100 a 8000 zł/ ile okaże sie po zdjeciu głowicy ... ale poteoryzujmy) Wg jednego z kol. na mb.org.pl, ktory wlasnie reanimuje swoje M110, koszt remontu to letko 1k zl na jeden garnek. Chyba, ze z dwoch silnikow zlozy sie jeden dobry, a i tak gora silnika musi byc na nowych czesciach Ogolnie - M110 w naprawie to jest rzeznia ekonomiczna ![]() A znalezc M110 uzywany w dobrym stanie to juz zakrawa na cud. Opcja jest wladowanie M103 3.0, jesli ktos nie musi miec oryginalu pod maska Cytuj: a moze u mnie tak jak u ciebie pusciła uszczelka miedzy cylindrami ... moze bym tak wkręcił świece w sąsiadujęce cylindry ?
U mnie nie bylo oporow podczas krecenia rozrusznikiem, a kompresja byla pod 10, a nie 7. Poza tym, ten M104 jest z '93 roku, i sadzac po gorze silnika jest jak nowka - zostal zdjety jak puscila uszczelka, bo sie przerazili kosztow ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | erio [ śr sie 18, 2004 11:08 am ] |
Tytuł: | |
ok ... zalalem naftą i czekam na cud ... (do jutra czekanie styknie ?) PS. Wymineilem świece na nowe NGK wg katalogu ... 7,50 za sztuka / szkoda roboty wkręcac potem stare ... Zamierzam wymienic w nim olej ... teraz jak juz sie orientujecie co do stanu tego silnika (300000km) jaki olej poradzicie zalac ... Castrol (albo mobil ... nie pamietam) 15W40 (makro 5L i 1L) okolo 70 zł minetrał Total 10W40 półsyntetyk beczkowy z ASO Citroem (ta sama cena, okolo 70 zł za 6L, normalnie 27 zł/L) Boję się że go rozszczelnie tym totalem |
Autor: | JareG [ śr sie 18, 2004 11:22 am ] |
Tytuł: | |
erio pisze: ok ... zalalem naftą i czekam na cud ... (do jutra czekanie styknie ?) Daj mu czas, stal bidok 5 lat ![]() Cytuj: PS. Wymineilem świece na nowe NGK wg katalogu ... 7,50 za sztuka / szkoda roboty wkręcac potem stare ... NGK sa OK, ale ja zapodalem sobie do SECa Championy za te same pieniadze. W sumie to takie wlasnie fabryka wkladala - zobaczy sie, jak bedzie calosc dzialac ![]() Cytuj: Zamierzam wymienic w nim olej ... teraz jak juz sie orientujecie co do stanu tego silnika (300000km) jaki olej poradzicie zalac ...
Castrol (albo mobil ... nie pamietam) 15W40 (makro 5L i 1L) okolo 70 zł minetra Jezdzilem na obydwu. Catrol lepszy, ale i drozszy.. tak wiec teraz zasuwam na Mobilu. Wlej mineral, nie wiadomo co z silnikiem, nie ma co go stresowac ![]() Acha - ja bym sobie francuskie wynalazki odpuscil.. |
Autor: | Wookee [ śr sie 18, 2004 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
Naftę możesz wlać do każdego cylindra - nie zaszkodzi. Tylko obróć go potem raz na jakis czas, żeby na pewno wszystko się wykąpało jak należy. |
Autor: | Merc W107 [ czw sie 19, 2004 12:34 am ] |
Tytuł: | |
Zeby sprawdzic , czy to pierscionki to : po wylaniu nafty zmierz cisnienie i jesli bedzie tak samo (7) , wtedy wlej do cylindra strzykawka olej i zmierz jeszcze raz jesli cisnienie sie podniesie to pierscionki jesli nie - to gora . |
Autor: | erio [ czw sie 19, 2004 10:23 am ] |
Tytuł: | |
Merc W107 pisze: Zeby sprawdzic , czy to pierscionki to : po wylaniu nafty zmierz cisnienie i jesli bedzie tak samo (7) , wtedy wlej do cylindra strzykawka olej i zmierz jeszcze raz jesli cisnienie sie podniesie to pierscionki jesli nie - to gora .
sprecyzuj wylaniu nafty ??? (ok moze jestem naiwny ale chcialem ją spuscic przez zawory do koletkora wydechowego po prostu odpalając auto .... czy mam ją wyciągnąć strzykawką ???? setka oleju wystarczy ?? rozumiem ze po dolaniu oleju cisnienie sie podniesie jedynie na parę chwil ;(( nie na stałe tylko na czas testu (czy nie uszkodze [pozyczonego] miernika cisnienia jesli zakrece przy oleju cylindrze ? góra tzn zawory i głowica? a czy nie moze byc przytarty na panewce ? a moze po regulacji luzów zaworowych cisnienie by sie podniosło ... moze ... |
Autor: | georem [ czw sie 19, 2004 10:49 am ] |
Tytuł: | |
erio pisze: no to sprawdziłem ... kompresję mam 12 na pierwszym cylindrze, a na pozostałych 11-11,5. Wyjątek stanowi 2 cylinder gdzie jest 7 atm ;(
1.Pytanie ... jak sprawdzałem 2 cylinder to rozrusznik duzo wolniej krecił niz na pozostałych ... czy to moze miec wpływ na wynik ? 2.Czemu wolniej krecil na 2 cylindrze (wszystkei swiece wykręcone) taka konstrukcja korbowodu i silnika czy co ? 3.Czy do takiego silnik amozna założyc gaz i pojezdzic ? dodam ze pracuje równo i zapiepsza tez ładnie W instrukcji do tego silnika jest napisane, że jest źle jeżeli na cylindrach jest poniżej 8,5 i jeżeli między cylindrami jest różnica większa niż 1,5! 10-12 to NORMA wynik! http://macmerc.netium.com.pl/silniki/m110/01-010.pdf |
Autor: | JareG [ czw sie 19, 2004 11:43 am ] |
Tytuł: | |
georem pisze: W instrukcji do tego silnika jest napisane, że jest źle jeżeli na cylindrach jest poniżej 8,5 i jeżeli między cylindrami jest różnica większa niż 1,5! 10-12 to NORMA wynik!
Prawda jest taka, ze jesli jest ponizej 10, to juz czas sie zaczac rozgladac/zastanawiac ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |