MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 5:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 16, 2004 9:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Ja co do pompy NIVO... (po lekturze innego watku o ogledzinach kombi)

Posiadam i dziala, ale plyn w beczce jest czarnawy ( jeszcze nie czarny ).
Pytanie: Jaki jest symbol uszczelniacza lub o co pytac w sklepie??
Czy jest to wysoce skomplikowana praca i wymaga specjalnych narzedzi???
Co dokladnie w zestawie naprawczym nabyc???
Jak zrobie to czym zalac uklad NIVO i jaka jest procedura???
Z jaka cena trzeba sie liczyc???
Chce to zrobic nim jakies zle zeczy sie podzieja.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 11:56 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja pytalem o uszczelniacz pompy, ale jak mowie lepiej kupic malo jezdzona pompe ze 124. Moze w okularach tez taka jest, trzaby sprawdzic. Sosik to ZHM, 3-4 literki, spust na odpowietrzniku w zaworku.

PS. Moze da sie dobrac jakis simmerring z katalogu, nie probowalem. Jak znajde go to pomierze...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: wt sie 17, 2004 9:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
qzyn pisze:
Ja co do pompy NIVO... (po lekturze innego watku o ogledzinach kombi)
(...)
Pytanie: Jaki jest symbol uszczelniacza lub o co pytac w sklepie??

To proste: idziesz do sklepu i podajesz VIN [zlosnik][hehe] I to wsio, dostajesz co trzeba, i pasujace..

Cytuj:
Czy jest to wysoce skomplikowana praca i wymaga specjalnych narzedzi???

To tez jest proste: odstawiasz auto do dobrego mechanika, u mnie wsio dziala po wymianie.. [hehe]
ZHM mozesz nabyc od 25 zl za litr do 100 - niedawno kolega do w201 kupil, tak go w ASO skroili [hehe][no]
U mnie nawet w ASO 50 zl za litr

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 11:17 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Jeżeli wymieniony uszczelniacz rozsypie się za chwilę (tak jak prorokuje Ocet) to pewnie będę szukał pompy, ale podczas naprawy przewidywałem raczej sytuację taką o jakiej mówi JareG. Na szrocie (Milanówek, Szyszkowa ) za pompę chcieli 150-200zł, koszt uszczelniacza w ASO to chyba 56zł. więc różnica spora a jak dodać do tego łatwość wymiany - to warto zacząć od tego (tylko że w razie niepowodzenia trzeba wymienić ZHM - 26-28zł/litr, weszło chyba 2,5l). Po zdjęciu pompy trzeba będzie wymienić papierową uszczelkę pod nią , koszt - jakieś grosze lub wyrób własny. Narzędzi specjalnych nie potrzebujesz, pompa przykręcona jest czterema śrubami z sześciokątnymi łbami typu torx, dwie pozostałe skręcają pompę do kupy i odkręcasz je po zdjęciu całości. Olej zlewasz poprzez przewód od zbiornika do pompy a resztę odpowietrznikiem przy regulatorze za tylnym mostem, dobrze przy tej operacji usiąść w dwie -trzy osoby w bagażniku. Po wymianie uszczelniacza przemywasz zbiornik, wymieniasz filtr który znajduje się w zbiorniczku i wychodzi razem z korkiem(ok. 30zł) i zalewasz układ świeżym ZHM. Ja wlałem jakieś 3/4 l. i przepłukałem układ, tzn. odpaliłem silnik i poskakałem w bagażniku, potem zlałem płyn przez wspomniany odpowietrznik.
Jeżeli chodzi o odpowietrzenie układu, to mądre księgi podają że wystarczy odpalić silnik i obciążyć bagażnik dwiema osobami, niestety nie była to w moim przypadku prawda i musiałem odpowietrzać poprzez odpowietrznik (przy pracującym silniku). Przy okazji sprawdź stan dźwigienki między regulatorem a drążkiem stabilizatora - dźwigienka służy również do regulacji (wygięcia , luzy) no i łączniki stabilizatora przy kołach (luzy, koszt jednego ok. 20zł). W ASO pytaj o uszczelniacz pompy Nivomatu, niestety nie pamiętam symbolu ani wymiarów tego simeringu, w kazdym bądź razie jest maleńki i dwustronnego działania czyli uszczelnia w dwie strony - i płyn i olej silnikowy.
Powodzenia

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 3:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Zaczynam poszukiwania... Moze na jikms lumpexie samochodoeym dostane takowa sztuke. Jesli ktos posiada w nadmiarze to chetnie kupie!

Pozdrawiam i dzieki za informacje

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 4:15 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ja pompe kupilem za 50 PLN...

[zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 11:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
qzyn pisze:
Zaczynam poszukiwania... Moze na jikms lumpexie samochodoeym dostane takowa sztuke. Jesli ktos posiada w nadmiarze to chetnie kupie!

Pozdrawiam i dzieki za informacje


Oczywiście do niczego nie namawiam ale... jaką masz gwarancję że ta niby nowa ze szrotu nie będzie wymagała wymiany uszczelniacza? O tym dowiesz się dopiero po montażu i zalaniu nowym płynem.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 4:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Czasu mam wiele, a w portwelu na ten cel narazie ani zlotysza. Narazie poszukam i pozwole intuicji sie wypowiedziec... I wiem jak bylo w kawale [zlosnikz] moze uszczelniacz, moze nowa pompka? Plyn jest tylko lekko zabarwiony na ciemno, wiec nie pili sie jeszcze.
Czeka mnie sciaganie chlodnicy w zwiazku z uszczelniaczem walu, wiec moze polacze te dwie przyjemne robotki za jednym poszczaniem plynu i kreceniem tych samych elementow.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl