MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Stuki w układzie kierowniczym
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7599
Strona 1 z 1

Autor:  MercBeginner [ pt sie 20, 2004 1:04 am ]
Tytuł:  Stuki w układzie kierowniczym

Witam!

Po wymianie wszystkich drążków, po miesiącu odezwały się stuki w przekładni kierowniczej (ze wspomaganiem)
Czy mam się bać?
Czy takie stuki (przy stanowczych ruchach kierownicą na postoju - przy zgaszonym i odpalonym silniku) oznaczają koniec przekładni czy można coś jeszcze z tym zrobić?
Regulowałem to w warsztacie, ale oprucz zwiększenia się jałowego luzu kierownicy, nic się nie uciszyło?

Jak to jest, że dokręcając śrubę regulacji, zwiększył się luz na kierownicy? Czyżby w złą stronę kręciłem?

Proszę o pomoc!!!
Pozdrawiam - Bartek

Autor:  Ocet [ pt sie 20, 2004 1:13 am ]
Tytuł: 

A w jakim warsztacie robiles te przekladnie? :o
Srube sie wykreca aby zlikwidowac luz. Nalezy to robic na odpietych drazkach i bardzo ostroznie. Luz sie reguluje na skrajnych polozeniach, tam gdzie przekladnia jest najmniej zuzyta. Jak wyregulujesz do jazdy na wprost, to nastepna przekladnia to ok. 200 PLN. Przy pierwszym skrecie wejdziesz na wartosci ujemne luzu, ergo rozwalisz wlasnymi raczkmi wlasna przekladnie.

Autor:  MercBeginner [ pt sie 20, 2004 1:17 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
A w jakim warsztacie robiles te przekladnie? :o
Srube sie wykreca aby zlikwidowac luz. Nalezy to robic na odpietych drazkach i bardzo ostroznie. Luz sie reguluje na skrajnych polozeniach, tam gdzie przekladnia jest najmniej zuzyta. Jak wyregulujesz do jazdy na wprost, to nastepna przekladnia to ok. 200 PLN. Przy pierwszym skrecie wejdziesz na wartosci ujemne luzu, ergo rozwalisz wlasnymi raczkmi wlasna przekladnie.


Kur....rza stopa! No oni mi regulowali na wprost!!! A co by się stało gdyby miało być już źle? Bo samochód w drodze do domu zachowywał się normalnie oprucz dosyć sporego luzu na kierownicy!

Autor:  wiedzmin [ pt sie 20, 2004 1:21 am ]
Tytuł: 

w jakim stanie masz wspornik drażka ??? to cos na drugiej podłużnicy

Autor:  Ocet [ pt sie 20, 2004 1:22 am ]
Tytuł: 

jesli robiles na Tapicerskiej to zrobili to napewno dobrze, a kola byly proste, bo drazki byly odpiete.
Oni tez wiedza ze likwiduje sie luz odkrecajac srube i jak wyreguluja na skrajne polozenie, to zostanie luz w jezdzie na wprost wynikajacy z czestszej jazdy w tym kierunku i wiekszego zuzycia w tym kierunku...
A jesli nie na Tapicerskiej...

Autor:  MercBeginner [ pt sie 20, 2004 1:28 am ]
Tytuł: 

Niestety nie robiłem na Tapicerskiej. Śruba została odkręcona (poluzowana), drążki nie były odłączone. Koła ustawione na wprost.

Czy skutki uszkodzenia poczułbym odrazu czy to dopiero wyjdzie?
W drodze powrotnej nic się nie wydarzyło... Zwiększył się tylko luz

Autor:  Ocet [ pt sie 20, 2004 1:35 am ]
Tytuł: 

jak sie zwiekszyl luz to moglo lamerstwo przegiac, i w najlepszym razie zabawa od poczatku... Jak juz ktos sie ma uczyc na Twoim samochodzie to najlepiej jak bedziesz to TY... Takie fachury co sie do tej pory nic nie nauczyly to po rozwaleniu Ci samochodu dalej nic nie beda wiedzialy...

Autor:  MercBeginner [ pt sie 20, 2004 1:45 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
jak sie zwiekszyl luz to moglo lamerstwo przegiac, i w najlepszym razie zabawa od poczatku...


A trochę jaśniej? Co znaczy "zabawa od początku"? Tzn przekładnia do wywalenia?

Autor:  Ocet [ pt sie 20, 2004 1:49 am ]
Tytuł: 

przekladnia do wywalenia to jest najgorszy wypadek. Mialem na mysli, ze moze sie jeszcze da ustawic ten luz prawidlowo...

Autor:  MercBeginner [ pt sie 20, 2004 2:11 am ]
Tytuł: 

wiedzmin pisze:
w jakim stanie masz wspornik drażka ??? to cos na drugiej podłużnicy


Dzięki Wiedźmin, na szczęście już się dowiedziałem, że nie ma tragedii. Mianowicie zamiast skasować luz, tylko go zwiększyli i dobrze bo bym miał przekładnię do wymiany.
A co do wspornika to wymianiałem niedawno na Lemfordera więc tu raczej nie szukam kuku :)

Pozdrawiam

Autor:  laudan [ pt sie 20, 2004 10:09 am ]
Tytuł: 

Stuki sa, bo masz spory luz na przekladni. Troche zanikna jak go Ci dobrze ustawia. Pytanie tylko, jaki luz zostanie na kierownicy, po wyregulowaniu dobrze luzu na przekladni. Jesli nadal spory to bedzie lekko stukac, ale przejmowac sie tym za bardzo nie ma co. Luz na przekladni lepiej ustaw na tapicerskiej, kosztuje to troche wiecej, niz krecenie przez innych, ale masz gwaracje, ze bedzie ok.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/