MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Automat vs manual
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7611
Strona 1 z 8

Autor:  wiedzmin [ pt sie 20, 2004 11:58 am ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
A poza tym nigdy w życiu manuala.


Swiete slowa ... Bądz Pozdrowiony [cool]

Autor:  AMG [ pt sie 20, 2004 12:33 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
A poza tym nigdy w życiu manuala.


Popieram po co sie meczyc manualem jak mozna miec automat . [cool]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sie 20, 2004 2:46 pm ]
Tytuł: 

Oj Panowie nie ładnie ,oj nie ładnie Tak kategorycznie NIE DLA MANUALA? Czemu? Uwielbiam mercedesy ale automaty w 124 sa 4 biegowe :evil:,a ja nie nawidze jak sie jedzie 120-130 i silnik ryczy jak w starym polonezie,bo brak piatki......co innego manual ,mozna wyprzedzac,inna dynamika,i mniej paliwka....... no i autostrada mozna pomykac szybko w ciszy.......Prosze mnie nie zrozumcie mnie zle, jak bym jezdził tylko po miescie to automat jak naj bardziej..ale w poza miastem nigdy.....A i jak ktos chce pojezdzic naprawde dobrym automatem polecam BMW seri 5 E 34 rocznik juz od 90, tam automat jest 5 biegowy nie ma praktycznie roznicy miedzy maualem,no i najwazniejsze rusza z jedynki.....

Autor:  laudan [ pt sie 20, 2004 3:01 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Oj Panowie nie ładnie ,oj nie ładnie Tak kategorycznie NIE DLA MANUALA? Czemu? Uwielbiam mercedesy ale automaty w 124 sa 4 biegowe :evil:,a ja nie nawidze jak sie jedzie 120-130 i silnik ryczy jak w starym polonezie,bo brak piatki....


A jezdziles MB z automatem:)? W moim nawet 200D nic nie ryczy, a nie w kazdym 5 jest typowym nadbiegiem. Poza tym dobrze operujac gazem mozna rozpedzac sie prawie tak samo jak w manualu.

Autor:  Bukol [ pt sie 20, 2004 3:35 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
automaty w 124 sa 4 biegowe :evil:,a ja nie nawidze jak sie jedzie 120-130 i silnik ryczy jak w starym polonezie,bo brak piatki......

CHYBA nie jeździłeś MB z automatem!!! Co z tego, że ma 4 biegi - to są zupełnie inne przełożenia!!!

Cytuj:
co innego manual ,mozna wyprzedzac

NO tak, automatem nie da rady [zlosnik] :o
Cytuj:
inna dynamika,i mniej paliwka.......

Inna inna, ale czy lepsza...? Zwłaszcza jeżeli porównamy 4 bieg automata z 5 manuala... ;) . Ilość paliwa bardziej zależy od stylu jazdy - głupek/rajdowiec więcej spali manualem 1,3 niż niejeden automat.
Cytuj:
no i autostrada mozna pomykac szybko w ciszy.......

Czy 230 km/h autostradą w pełnej ciszy moim byłym SEC'iem by ciebie satysfakcjonowało? Bo tak właśnie zachowywał się SEC z czterobiegowym automatem. Swobodnie mogłem rozmawiać przez telefon.
Cytuj:
Prosze mnie nie zrozumcie mnie zle, jak bym jezdził tylko po miescie to automat jak naj bardziej..ale w poza miastem nigdy.....

Nigdy nie mów "nigdy".
Cytuj:
A i jak ktos chce pojezdzic naprawde dobrym automatem polecam BMW seri 5 E 34 rocznik juz od 90, tam automat jest 5 biegowy nie ma praktycznie roznicy miedzy maualem,no i najwazniejsze rusza z jedynki.....

Mercedes też rusza z jedynki, ale wtedy gdy chce tego kierowca [zlosnik] :lol: 8)

PS - sugeruję najpierw rozpoznać temat osobiście, a dopiero potem wypisywać farmazony o hałasie i autostradach.

PS2 - bez urazy, oczywiście.

PS3 - niech żyją automaty!!!

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sie 20, 2004 3:38 pm ]
Tytuł: 

Jezdziłem 300E i 123 230E automat oczywiscie i w/w wspomnianym BMW.Niestety brakuje 5 biegu jak cholera.Teraz mam 300D manuala i np przy 140km/h mam 3300 obr/min i moge tak jechac godzianami po autostradzie,cisza,ekonomia,silnik nie cierpi wysokich obrotow.Kupiłem specjalnie manual choc taniej miałem okazje automat. A na Allegro była fotka licznika 300 turbo D i przy niecałych 180 miał juz 4500 obr.min.Po prostu automat moim zdaniem ma ta wade ze bardzo obcina osiagi autostradowe,wyprzedzanie itp.Ale do miasta i niedalekie trasy ideał.A tego idiote z MB co wymyslił ruszanie z drugiego biegu to bym odstrzelił.......No i prosze nie mowic ze na automacie sa lepsze osiagi,rozłoze na sprincie kazdego 300 D,takie sa dane fabryczne tego sie nie zmieni....A moze ktos poda mi obroty jakie ma 250 lub 300 diesel na automacie przy 100 ,120 ,140??????????????Pozdrawiam wszystkich kierownikow AFTOMATOW!!!!!!!!!!!!!!!

Autor:  laudan [ pt sie 20, 2004 3:39 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Czy 230 km/h autostradą w pełnej ciszy moim byłym SEC'iem by ciebie satysfakcjonowało? Bo tak właśnie zachowywał się SEC z czterobiegowym automatem. Swobodnie mogłem rozmawiać przez telefon.


Ale miales Bukol zestaw glosnomowiacy?

Autor:  laudan [ pt sie 20, 2004 3:46 pm ]
Tytuł: 

Sprinter w dieslu sie znalazl [zlosnik] bez urazy, ale ruszanie z 2 jest bardzo fajne, a jak troche mocniej nacisniesz rusza z 1, wiec pelna kontrola. Co do wyprzedzania to w trasie wg. Twojej teorii lepiej poradzi sobie automat, bo bedzie szedl na biegu bezpsrednim, a nie na nadbiegu (5). Te 300-500 obrotow roznicy nie za mocno slychac w w124 o ile sa orginalnie wytlumienia. Na naszych drogach dlugo nie popedzisz z rowna predkoscia. Poza tym autmat szybciej zmienia biegi niz duza czesc kierowcow, a slabsze osiagi wynikaja z zastosowania sprzegla hydrokinetycznego, ktore ma sprawnosci okolo 0,96.

Autor:  Bukol [ pt sie 20, 2004 3:47 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Ale miales Bukol zestaw glosnomowiacy?


Nieeeee - to był automat, nie potrzeba zestawu [zlosnik]

Autor:  laudan [ pt sie 20, 2004 3:48 pm ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Ja juz sie najezdzilem automatami i bede nimi jezdzil, bo taki mam w w108 i taki pewnie bedzie w w126... Ale wole reczne. ZDECYDOWANIE. Mimo ze nie jestem glupkiem/rajdowcem. Poprostu pewniej sie czuje. A automat to jak chodzic w wa numery za duzych butach, bo nie uwieraja... [zlosnik]


Ja juz sie przyzwyczailem i wiem jak z nim rozmawiac [zlosnik] Zamiast 2 ruchow noga i reka, tylko odpowiednie potraktowanie gazu i wrzuca taki bieg jak trzeba.

Autor:  laudan [ pt sie 20, 2004 3:49 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Nieeeee - to był automat, nie potrzeba zestawu [zlosnik]


To nie chwal sie tak glosno, bo przy 230 nawet w MB wypada miec 2 rece na kierownicy i koncentrowac sie na tych co chca wskoczyc na celownik [zlosnik]

Autor:  Bukol [ pt sie 20, 2004 3:56 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Teraz mam 300D manuala i np przy 140km/h mam 3300 obr/min i moge tak jechac godzianami po autostradzie,cisza,ekonomia,silnik nie cierpi wysokich obrotow.

Ja swoim 300TD automatem też jeżdżę 130-140 w pełnej ciszy, aż sprawdzę jakie mam obroty.

Cytuj:
A na Allegro była fotka licznika 300 turbo D i przy niecałych 180 miał juz 4500 obr.min.

A ile ma Twój przy 180 [zlosnik] ? Jednak jest różnica pomiędzy 140 a 180.
Cytuj:
Po prostu automat moim zdaniem ma ta wade ze bardzo obcina osiagi autostradowe,wyprzedzanie itp.

Zaraz zaraz - skoro cały czas jadę na 4 a Ty w tym czasie na 5 to z wyprzedzaniem mam lepiej, czy nie?
Cytuj:
A tego idiote z MB co wymyslił ruszanie z drugiego biegu to bym odstrzelił.......

eeeee taaam - to jest bardzo dobre: jak chce się ruszyć z "przykopem" to wciska się gaz do dechy, wtedy rusza z jedynki.
Cytuj:
No i prosze nie mowic ze na automacie sa lepsze osiagi,rozłoze na sprincie kazdego 300 D

Nie wątpię, ale 300D nawet manual to nie jest urodzony sprinter, a V8 jakoś z manualem nie robią. Może idioci? [zlosnik]
Cytuj:
Pozdrawiam wszystkich kierownikow AFTOMATOW!!!!!!!!!!!!!!!

A ja manualnych... ale bez uprzedzeń.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sie 20, 2004 3:56 pm ]
Tytuł: 

Oj robi sie goraco! ale po kolei, to prawda zs 126 sec,nie jechałem 230 km/h wiec nie mowie.Ale w sec z silnikem v8 napewno nie potrzeba 5 biegu za duza moc i momet sprawiaja ze piatka jest zbedna.Ale zeby'' tempak'' jak nazwał automat w mb moj kolega ruszył z 1 to trzeba naprawde mocno wcisnac gaz ,a wtedy rusza naprawde gwałtownie i zaraz przełacza na 2 bo ta jedynka jest strasznie krotka..W bmw bajka,jak bys nie ruszał zawsze 1 bez łaski....Co do wyprzedzania automatem, nie da sie przeprowadzic tego bez redukcji i wysokich obrotow,a wtedy zuzycie paliwa wiadomo.........Nikt mi nie powie ze np ja bede jechał 140 i ktos tez 140 300D automat i ze automat spali mniej albo tyle samo....I na koniec nic nie mam przeciw automatom,bardzo chetnie ale trafiłem manual to jest manual...A to ze 4 biegi w automacie to bład wyraznie widac w nowych MB tam automaty sa 7 biegowe-chyba nie bez powodu?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sie 20, 2004 3:59 pm ]
Tytuł: 

ponawiam pytanie- ile 300 d ma obrotow przy 100,120 ,140? oczywiscie automatic......

Autor:  Bukol [ pt sie 20, 2004 3:59 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Bukol pisze:
Nieeeee - to był automat, nie potrzeba zestawu [zlosnik]


To nie chwal sie tak glosno, bo przy 230 nawet w MB wypada miec 2 rece na kierownicy i koncentrowac sie na tych co chca wskoczyc na celownik [zlosnik]


SEC nie miał celownika [hehe]
Telefon trzymam przy uchu bez użycia rąk - obie na kierownicy, prawa jeszcze spoczywa na leniuszku... [hehe] . Masz to w manualu... [zlosnik]

Strona 1 z 8 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/