MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
podświetlanie biegow https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7673 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Pszczola [ wt sie 24, 2004 12:31 am ] |
Tytuł: | podświetlanie biegow |
Witam Ostatnio coraz bardziej poznaje swoje autko – gównie przez drobne usterki. Tym razem sypnęło się podświetlanie gałki biegów/ pozycji biegu ( nie wiem jak to nazwać ). Jak to rozebrać żeby dosta się do żarówki ??? Dodam że czarna obwódka trochę odchodziła i w jednym miejscu przykleiłem ją poxipolem do „tunelu” (mile widziany sposób bez zdejmowania tego plastyka ). No i jeszcze jak zdjąć gałkę biegów??? p.s. właśnie przesączam 3litry „nalewki farmaceutów” przez pieluchę tetrową – wydajność ok. 200ml/h ale warto – jak ktoś chcę przepis to pytać na priv - POLECAM ![]() |
Autor: | TrickyKid [ wt sie 24, 2004 12:55 am ] |
Tytuł: | |
A to nie idzie światłowodem z jakiegoś centralnego punktu? |
Autor: | and6412 [ wt sie 24, 2004 1:12 am ] |
Tytuł: | |
Powiem jak było u mnie, może Cię to naprowadzi: 1) Jest zwykła żarówka, pomimo tego, że w samochodzi są wykożystane światłowody 2) Należy wykręcić prowadnice popielniczki (2 śróbki, widoczn po wyjęciu popielniczki) 3) Teraz możesz wyciągnąć tą deskę która jest dookoła skrzynii biegów (bardzo możliwe, że była przykręcona gdzieś w okolicach popielniczki, ale nie pamietam, zobaczysz) 4) Po lewej stronie obudowy lewarka, zobaczysz kabelek wchodzący w takie coś plastikowego, co wygląda jak wtyczka, podważasz śruboktem i już masz w ręce żarówkę ![]() 5) wymieniasz żarówkę 6) Stosujesz 4,3,2,1 w drugą stronę ![]() |
Autor: | Sebian [ wt sie 24, 2004 8:16 am ] |
Tytuł: | Re: podświetlanie biegow |
Pszczola pisze: Dodam że czarna obwódka trochę odchodziła i w jednym miejscu przykleiłem ją poxipolem do „tunelu” (mile widziany sposób bez zdejmowania tego plastyka ). No i jeszcze jak zdjąć gałkę biegów???
O ile teraz cokolwiek odkleisz ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | QATO [ wt sie 24, 2004 11:12 am ] |
Tytuł: | |
Witam serdecznie And opisal dokladnie , jak masz drewno to nie ma srubek mocujacych , jak masz plastik to sa 2 srubki mocujace polke w dolne czesci gniazda na popielniczke. A jeszcze jedno - z drugiej strony tej polki przy biegach jest niewielki kolek mocujacy wiec polke najpierw do tylu przesuwasz a dopiero pozniej do gory. PZDR Ja poprosze o ten przepis na piiv. |
Autor: | JareG [ wt sie 24, 2004 11:44 am ] |
Tytuł: | Re: podświetlanie biegow |
Sebian pisze: (...)
O ile teraz cokolwiek odkleisz ![]() ![]() ![]() Sebian, Pscoła daje rade.. ![]() A w kazdym razie chlopak walczy... |
Autor: | Pszczola [ wt sie 24, 2004 12:55 pm ] |
Tytuł: | |
Niestety nie jest to takie proste. Stróbki odkręcone - ale obudowa popielniczki blokuje sie o obwódke podtrzymującą radio. NIe mam pojecia jak to zrobić ( tak zeby nie zepsuć ). Juz z qmplem próbowałem i niestety nie idzie. Trza bedzie jechać do znajomego mechanika który MB ma w jednym paluszku. ![]() p.s. poxipol już zszedł że śladu nie ma |
Autor: | Pszczola [ wt sie 24, 2004 2:16 pm ] |
Tytuł: | |
no i sprawa zalatwiona. Pokazano mi srobke pod wykladzina w tunelu i sprawa zalatwiona. |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt sie 24, 2004 2:49 pm ] |
Tytuł: | |
Co wy kombinujecie???? Zdejmujesz ramkę plastikową wokół wybieraka biegów. Następnie chwytasz pazurami drewno od tyłu i pociągasz do góry. Drewno wyskakuje z zatrzasku, następnie przesuwasz je trochę do tyłu i zdejmujesz całkiem.W wybieraku są dwie żarówki 1,2W dostępne po ściągnięciu pokrywy z "wyświetlaczem".Pokrywka schodzi dość ciężko. Jest na zatrzaskach.I nie ma ani jednej śrubki ![]() P.S. Jescze trochę i Pszczoła rozebrałby całą konsolę. |
Autor: | Pszczola [ wt sie 24, 2004 9:30 pm ] |
Tytuł: | |
Antoni Janikowski pisze: Co wy kombinujecie????
Zdejmujesz ramkę plastikową wokół wybieraka biegów. Następnie chwytasz pazurami drewno od tyłu i pociągasz do góry. Drewno wyskakuje z zatrzasku, następnie przesuwasz je trochę do tyłu i zdejmujesz całkiem.W wybieraku są dwie żarówki 1,2W dostępne po ściągnięciu pokrywy z "wyświetlaczem".Pokrywka schodzi dość ciężko. Jest na zatrzaskach.I nie ma ani jednej śrubki ![]() P.S. Jescze trochę i Pszczoła rozebrałby całą konsolę. dokladnie jest tak. ten poprzedni sposób był nieskuteczny. Żarówka wyszła bez problemu. Widziałem przy wybieraku tylko jedną – gdzie jest druga? – przy popielniczce ? |
Autor: | Pszczola [ wt sie 24, 2004 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Dzisiaj jak wyjąłem deskę z tunelu (ale to jest banał) zauważyłem ze jest obok „wyświetlaczu” pozycji biegu zasłonięta pozycja E i S. Czy po prosu jest od innego modelu ( albo jak jest droższa wersja automata ) czy faktycznie powinna być ta opcja tylko ktoś ją wyłączył i zamaskował. Sorry za takie denne wyjaśnienie ale nie mam innego pomysłu jak to wyjaśnić. |
Autor: | Bukol [ wt sie 24, 2004 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
Hmmm E i S to przełącznik pomiędzy jazdą ekonomiczną i sportową. Z tego co mi wiadomo, skrzynie po '85 miały takie coś. 126 pierwszej serii miał bez tego, drugiej widziałem tylko takie. Wnioskuję zatem (może nie słusznie) że każdy 124 powinien mieć taki przełącznik. Ale tu niech się wypowie Sebian. Może był to atrybut benzynówek? |
Autor: | laudan [ wt sie 24, 2004 10:11 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Hmmm E i S to przełącznik pomiędzy jazdą ekonomiczną i sportową. Z tego co mi wiadomo, skrzynie po '85 miały takie coś. 126 pierwszej serii miał bez tego, drugiej widziałem tylko takie. Wnioskuję zatem (może nie słusznie) że każdy 124 powinien mieć taki przełącznik. Ale tu niech się wypowie Sebian. Może był to atrybut benzynówek?
Chyba benzyniaki, moj 200D nie ma przelacznika Sport ![]() |
Autor: | Sebian [ wt sie 24, 2004 10:15 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Hmmm E i S to przełącznik pomiędzy jazdą ekonomiczną i sportową. Z tego co mi wiadomo, skrzynie po '85 miały takie coś. 126 pierwszej serii miał bez tego, drugiej widziałem tylko takie. Wnioskuję zatem (może nie słusznie) że każdy 124 powinien mieć taki przełącznik. Ale tu niech się wypowie Sebian. Może był to atrybut benzynówek?
Moja Eminencja nie ma tego przełącznika. Myślę, że występował w silnikach zasilanym benzyną i być może w turbodieslach. Żaróweczka powinna być jedna, o ile dobrze pamiętam wymianę ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt sie 24, 2004 10:41 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie żarówki są dwie, a Sebian ma jedną bo ma wybierak starego typu. Może dwie żarówki są tylko w wybierakach z E i S żeby podświetlało równomiernie. Skrzynie z przełącznikiem trybu pracy (E-economy, S-standart, a nie sport jak napisał Bukol). występowały w benzyniakach, 300D turbo nie miało tego badziewnego wynalazku i dobrze! A co do występowania tej tabliczki z napisami E,S w dieslach to się zgadza. Ostatnio rozbierałem 300D z 89r. i też była taka.Poprostu robili jeden typ tabliczki a dwa typy pokrywy. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |