MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 5:59 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 26, 2004 2:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Po przekręceniu kluczyka kontrolka od spryskiwaczy zaświeca się i po zapaleniu silnika gaśnie...więc wydawałoby sie że wszystko jest ok. Jednak gdy płyn od spryskiwaczy się skończył kontrolka nie zapaliła się...co może być przyczyną. Które kabelki są za nią odpowiedzialne...wydaje mi się że te połączone wtyczką 2-pinową z wierzchnią częscią zbiornika od płynu od ale nie mam pewności.
Jeśli byłaby to ta wtyczka to po zdjęciu jej i zwarciu kabelkiem obu koncówek lampka powinna zaswiecić?

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 26, 2004 2:15 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Powinno tak być, jak napisałeś [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 26, 2004 3:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
No dobra skoro tak powinno być to OK , jednak gdy zwarłem te kabelki kontrola się nie zapaliła, uprzedzę że oczywiscie silnik był zapalony w tym momencie...
Gdzie może leżeć przyczyna, jaki jest dalszy przebieg tego kabelka bo wnioskuję że układ odpowiedzialny za to jest sprawny a przyczyna leży w przerwanym połączeniu miedzy licznikiem a zbiornikiem

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 26, 2004 3:46 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Z tego co pamiętam to jeden kabelek jest brązowy, a drugi brązowy z paskiem. Daj ten brązowy z paskiem na dobrą masę i zobacz co się będzie działo. Ten z paskiem, idąc do licznika ma po drodze, na dole skrzynki bezpiecznikowej wtyczkę, (tam są dwie, takie duże) nie pamiętam na której, ale po kolorze znajdziesz. Aha, i wtyczka spryskiwacza jest płaska, żeby nie pomylić z wtyczką chłodnicy, która jest kątowa, a z uwagi na długość kabli istnieje mozliwość zamiany.
Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 27, 2004 10:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Gerri opisałeś to super...dokładnie tak jest. Gdy dałem masę z akumulatora na ten brązowy kabelek z paskiem kontrolka zapaliła się (oczywiście silnik musi być zapalony) co wskazuje na to że połączenie z kontrolką jest sprawne. Tak wiec wyciągnąłem to urządzenie ze zbiorniczka które jest odpowiedzialne za zapalanie się kontrolki (znalazłem taki temat na konkurencyjnym forum [zlosnikz] ) gdzie pewien koleś napisał :Nalezy wyjac czujnik ze zbiorniczka, zdjac gore - jest wsadzana na wcisk i zalutowac(wstawic nowy) drucik od stycznika. Pewnie dostala sie woda i korozja przezarla drucik. Pamietaj aby zachowac mniej wiecej pozycje na ktorej jest stycznik.

Dokładnie tak mam,drucik jest przezarty...jutro wezmę się za przylutowanie tego drucika...o rezultatach poinformuję...choc wątpię żeby zadziałało...wygląda to na super precyzyjne urządzonko..ale będę dobrej myśli...

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 27, 2004 10:29 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No dobra, to wytłumacz, dlaczego po zwarciu drutem na wtyczce kontrolka się nie zaświeciła? Patent ze zwieraniem do masy druta z paskiem podałem po to, aby wyeliminować ewentualną niesprawność przewodu brązowego (idzie na masę) gdyż przy tym doświadczeniu omijamy ten właśnie kawałek instalacji.
Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 27, 2004 10:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
Widocznie przewód brązowy nie jest podłączony do masy :o
...no to mam 2 sprawy do naprawienia...z tym że ta z masą bedzie bardzo prosta natomiast ta z naprawą przezartego drucika chyba trudniejsza a już napewno bardziej precyzyjna...

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 27, 2004 3:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
A jednak...udało się...masę podłączyłem bez problemu, natomiast urządzenie które jest odpowiedzialne za poziom płynu naprawiłem poprzez zlutowanie przeżartego drucika i wymianę takiego małego kontaktronu który jest na samym dole. Potem wszystko włożyłem w koszulkę termokurczliwą, podgrzałem lekko tak więc wygląda to jak nowe. Złozyłem to wszystko do kupy i zamontowałem w zbiorniczku po uprzednim sprawdzeniu miernikiem "na przejscie" przechylając to urządzenie do góry nogami i spowrotem. Miernik piszczał naprzemian co wskazywało jego sprawność. Byłem pełen obaw czy to wogóle zadziała w zbiorniczku jednak ku mojemu zaskoczeniu działa jak nowe.
Wyssałem płyn ze zbiorniczka - kontrolka zapaliła się...
Wlałem go spowrotem - kontrolka zgasła... [hee]
Dawno się tak nie cieszyłem z takiego drobiazgu...ale jestem zdania ze w MB jeśli coś jest to musi działać...nawet takie drobiazgi...
Szkoda że akurat nie miałem cyfraka bo bym to wszystko zobrazował (akurat brat wyjechał na wczasy więc mu pożyczyłem), ale myslę że opisałem to bardzo dokładnie i nikt nie będzie miał problemów z naprawą tego czujnika.

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat

<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..

Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl