MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
chyba jednak nie rozrusznik, tylko skrzynia (długie) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7802 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kubol [ pn sie 30, 2004 7:47 pm ] |
Tytuł: | chyba jednak nie rozrusznik, tylko skrzynia (długie) |
W zeszłym tygodniu wsiadam do w123, przekręcam kluczyk i nic. Tzn. kontrolki się świecą i nie przygasają, ale na zapłonie tylko pompka daje paliwo. Pomyslałem - rozrusznik. Była to środa, ale mój mechanik miał urlop, więc go powoli przyholowaliśmy do mnie i czekał do dziś. Zabieramy się za niego dzisiaj, i tak z głupia frant, przed otwarciem maski, przekręciłem kluczyk - zapalił!!! Pomyśleliśmy trochę i wyszło nam, że chyba gasząc go w środę zrobiłem to niechcący na D (mogę tak, a podobno nie można) i dopiero po chwili przestawiłam na P, a mu się coś popieprzyło i zapamiętał to D i dlatego nie mogłem zapalić (na D nie można). Stwierdziliśmy, że czujnik w skrzyni, ten od połozenia gałki, jest na podciśnienie, a od środy minęło kilka dni i podciśnienie uszło jakoś i można zapalić. Chwilowo ta teoria się zgadzała, poniewaz odpalał za każdym razem. Uradowany pojechałem na rundkę (nie jeździłem od 5 dni!), i przy okazji na myjnię. Tam po jakiejś półgodzinie odpalam - i nic. Teraz nasza teoria już się niesprawdzała, ponieważ pamiętałem dokładnie by gasić na P! Po chwili i kilku próbach zapalił. Tego było już za wiele! Teraz stwierdzamy, że padło w skrzyni sterowanie położeniem gałki biegów i nie wiemy czy jest to na podciśnienie czy jednak elektryczne? Rozrusznik i jego kabelki chyba wykluczamy, zwłaszcza, że robiąc pomiary stwierdziliśmy, że do rozrusznika nie dochodzi prąd, czyli skrzynia pamięta, że jest D i niepozwala zapalić (jeśli to dobra teoria?). Teraz tylko trzeba naprawić rzeczony czujnik! Gdzie on jest, i czy jest naprawialny? Czy na jego stan może mieć fakt, że kiedyś podczas remontu zauwazyłem, że w rowku, gdzie "chodzi" gałka stoi woda? Podczas prób odpalania (kręcenia) ruszałem gałką i zdarzało się, że w którymś momencie odpalił - czyli coś mu się pieprzy z ustawie gałki? Czy nasza teoria jest prawdziwa, i jak to naprawić? |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn sie 30, 2004 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
kolega robił konwersje automatu na manual i mowił mi cos ze jest kosdtka elektryczna do tego zabezpieczenia zeby nieodpalał itp.takze raczej jest to czujnik elektryczny nie podcisnienie... chyba ze ktos wie na 100% to prosze mowic! |
Autor: | Idzik [ pn sie 30, 2004 8:16 pm ] |
Tytuł: | |
A ja jednka stawiam jednak na wirnik w rozruszniku... Któraś blaszka się przepaliła i nie kontaktuje - miałem to samo... |
Autor: | _me: how_ [ pn sie 30, 2004 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
Zawsze możesz spróbwać zapalić w pozycji N, żeby wykluczyć rozrusznik. |
Autor: | kubol [ wt sie 31, 2004 7:42 am ] |
Tytuł: | |
próbowałem w każdej pozycji odpalić i nic sam już nie wiem |
Autor: | TrickyKid [ wt sie 31, 2004 8:02 am ] |
Tytuł: | |
Jakaś epidemia chyba... U mnie padł 3 dni temu moduł włącznika rozrusznika... |
Autor: | lysy2 [ wt sie 31, 2004 8:59 am ] |
Tytuł: | |
a ja bym kombinowal tak: 1.stacyjka - nie przygasaja lampki 2.inny styk do rozrusznika 3.rozrusznik (ad. Idzik) 4.modul polozenia skrzyni biegow w tej kolejnosci bym sprawdzal (od najprostszych rozwiazan) |
Autor: | tomas [ wt sie 31, 2004 9:31 am ] |
Tytuł: | |
Miałem ten sam objaw u siebie (MB W126). Najpierw zaczął zapalać czasami na D (niebezpieczne), a po kilku dniach przestał zapalać na P i N. Czasami zapalał, ale trzeba była poruszać dźwignią zmiany biegów (przez wszystkie biegi). Na 90% to "kostka" przy skrzyni biegów (styki-zabezpieczenie przed zapalaniem w pozycjach innych niż P i N). W końcu wyciągnąłem magiczną kostkę ze skrzyni: 1 montowana na dwóch śrubkach z boku skrzyni 2 trzeba zdemontować cięgło zmiany biegów, na skrzyni jedna śrubka i zciągasz cięgło (jak zobaczysz skrzynię to sam będziesz wiedział co odkręcić:-)) 3 wyciągasz wtyczkę ze złącza i gotowe. Cały element jest znitowany, więc żeby to rozebrać musisz roznitować obudowę - po rozłożeniu zobaczysz styki i itp. U mnie były po prostu mocno zabrudzone (smar skruszał). Wyczyściłem styki, jeden musiałem podgiąć bo nie zawsze przewodził (akurat ten od P). Po p[rzeczyszczeniu zanitowałem i działa. Niewiem jak długo, ale już wiem na czym to polega. Koszt nowej części do w126 w serwisie ok. 190złotych (tak mi podano). P.S.Sprawdź czy na pewno działa rozrusznik - kabel od plusa i podłącz na chwilkę cewkę w rozruszniku - powinien zadziałać, jeśli nie to sprawdź najpierw rozrusznik. Ale ja stawiam na to ustrojstwo przy skrzyni. |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt sie 31, 2004 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
Raczej na 100% to jest ten czujnik w skrzyni. Kolega miał to samo. |
Autor: | kubol [ wt sie 31, 2004 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
tomas pisze: W końcu wyciągnąłem magiczną kostkę ze skrzyni:
1 montowana na dwóch śrubkach z boku skrzyni 2 trzeba zdemontować cięgło zmiany biegów, na skrzyni jedna śrubka i zciągasz cięgło (jak zobaczysz skrzynię to sam będziesz wiedział co odkręcić:-)) 3 wyciągasz wtyczkę ze złącza i gotowe. Cały element jest znitowany, więc żeby to rozebrać musisz roznitować obudowę - po rozłożeniu zobaczysz styki i itp. U mnie były po prostu mocno zabrudzone (smar skruszał). Wyczyściłem styki, jeden musiałem podgiąć bo nie zawsze przewodził (akurat ten od P). Po p[rzeczyszczeniu zanitowałem i działa. Niewiem jak długo, ale już wiem na czym to polega. Koszt nowej części do w126 w serwisie ok. 190złotych (tak mi podano). KOstka jest zdjęta, styki przesmarowane ale uszkodzona jest blacha (taka podłóżna z dziurkami) między gałką biegów a tym przełącznikiem, ona załącza biegi i na końcu ma dwie blaszki wystające. Jedna się ułamała i trochę wyrąbała plastikowe kółko w tym elemencie i to nie przełaczało w tym przełączniku pozycji w jakiej jest gałka (czy ten element to sam metal a ten plastki w środku jest osobno) nr elementu 000 545 42 06, ale blaszka nie ma numeru, a ciężko będzie dorobić tą małą ułamaną blaszkę jakby ktoś miał i ten element (nr podałem wyżej) i tą blaszkę (taki jakby wodzik) to prosze o kontakt |
Autor: | kubol [ wt sie 31, 2004 5:51 pm ] |
Tytuł: | |
![]() element 248 z blaszkami jest przykręcany do 245 i blaszki wchodza w kółko w elemencie 236 (on jest metalowy) potrzebuję 248 i 236 |
Autor: | Antoni Janikowski [ wt sie 31, 2004 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
Kubol a szrotu to u Ciebie nie ma gdzieś w pobliżu?? ![]() |
Autor: | kubol [ śr wrz 01, 2004 7:04 pm ] |
Tytuł: | |
szrotów pare jest ale na nich głównie duże fiaty, golfy i kadety ![]() znalazłem u jednego gościa dwie skrzynie automatyczne, ale czujniki okazały się trochę inne i domyśliłem się ze są to skrzynie po wrześniu '81 na razie usterka jest naprawiona sposobem domowym i doraźnym - po prostu czujnik został odłączony ![]() ale czujnika i blaszki cały czas szukam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |