MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

chyba jednak nie rozrusznik, tylko skrzynia (długie)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7802
Strona 1 z 1

Autor:  kubol [ pn sie 30, 2004 7:47 pm ]
Tytuł:  chyba jednak nie rozrusznik, tylko skrzynia (długie)

W zeszłym tygodniu wsiadam do w123, przekręcam kluczyk i nic. Tzn. kontrolki się świecą i nie przygasają, ale na zapłonie tylko pompka daje paliwo. Pomyslałem - rozrusznik. Była to środa, ale mój mechanik miał urlop, więc go powoli przyholowaliśmy do mnie i czekał do dziś.
Zabieramy się za niego dzisiaj, i tak z głupia frant, przed otwarciem maski, przekręciłem kluczyk - zapalił!!! Pomyśleliśmy trochę i wyszło nam, że chyba gasząc go w środę zrobiłem to niechcący na D (mogę tak, a podobno nie można) i dopiero po chwili przestawiłam na P, a mu się coś popieprzyło i zapamiętał to D i dlatego nie mogłem zapalić (na D nie można). Stwierdziliśmy, że czujnik w skrzyni, ten od połozenia gałki, jest na podciśnienie, a od środy minęło kilka dni i podciśnienie uszło jakoś i można zapalić. Chwilowo ta teoria się zgadzała, poniewaz odpalał za każdym razem. Uradowany pojechałem na rundkę (nie jeździłem od 5 dni!), i przy okazji na myjnię. Tam po jakiejś półgodzinie odpalam - i nic.
Teraz nasza teoria już się niesprawdzała, ponieważ pamiętałem dokładnie by gasić na P! Po chwili i kilku próbach zapalił. Tego było już za wiele! Teraz stwierdzamy, że padło w skrzyni sterowanie położeniem gałki biegów i nie wiemy czy jest to na podciśnienie czy jednak elektryczne? Rozrusznik i jego kabelki chyba wykluczamy, zwłaszcza, że robiąc pomiary
stwierdziliśmy, że do rozrusznika nie dochodzi prąd, czyli skrzynia pamięta, że jest D i niepozwala zapalić (jeśli to dobra teoria?). Teraz tylko trzeba naprawić rzeczony czujnik! Gdzie on jest, i czy jest naprawialny? Czy na jego stan może mieć fakt, że kiedyś podczas remontu zauwazyłem, że w rowku, gdzie "chodzi" gałka stoi woda? Podczas prób odpalania (kręcenia) ruszałem gałką i zdarzało się, że w którymś momencie odpalił - czyli coś mu się pieprzy z ustawie gałki?
Czy nasza teoria jest prawdziwa, i jak to naprawić?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn sie 30, 2004 8:12 pm ]
Tytuł: 

kolega robił konwersje automatu na manual i mowił mi cos ze jest kosdtka elektryczna do tego zabezpieczenia zeby nieodpalał itp.takze raczej jest to czujnik elektryczny nie podcisnienie... chyba ze ktos wie na 100% to prosze mowic!

Autor:  Idzik [ pn sie 30, 2004 8:16 pm ]
Tytuł: 

A ja jednka stawiam jednak na wirnik w rozruszniku... Któraś blaszka się przepaliła i nie kontaktuje - miałem to samo...

Autor:  _me: how_ [ pn sie 30, 2004 9:14 pm ]
Tytuł: 

Zawsze możesz spróbwać zapalić w pozycji N, żeby wykluczyć rozrusznik.

Autor:  kubol [ wt sie 31, 2004 7:42 am ]
Tytuł: 

próbowałem w każdej pozycji odpalić i nic
sam już nie wiem

Autor:  TrickyKid [ wt sie 31, 2004 8:02 am ]
Tytuł: 

Jakaś epidemia chyba... U mnie padł 3 dni temu moduł włącznika rozrusznika...

Autor:  lysy2 [ wt sie 31, 2004 8:59 am ]
Tytuł: 

a ja bym kombinowal tak:
1.stacyjka - nie przygasaja lampki
2.inny styk do rozrusznika
3.rozrusznik (ad. Idzik)
4.modul polozenia skrzyni biegow

w tej kolejnosci bym sprawdzal (od najprostszych rozwiazan)

Autor:  tomas [ wt sie 31, 2004 9:31 am ]
Tytuł: 

Miałem ten sam objaw u siebie (MB W126). Najpierw zaczął zapalać czasami na D (niebezpieczne), a po kilku dniach przestał zapalać na P i N. Czasami zapalał, ale trzeba była poruszać dźwignią zmiany biegów (przez wszystkie biegi). Na 90% to "kostka" przy skrzyni biegów (styki-zabezpieczenie przed zapalaniem w pozycjach innych niż P i N).
W końcu wyciągnąłem magiczną kostkę ze skrzyni:
1 montowana na dwóch śrubkach z boku skrzyni
2 trzeba zdemontować cięgło zmiany biegów, na skrzyni jedna śrubka i zciągasz cięgło (jak zobaczysz skrzynię to sam będziesz wiedział co odkręcić:-))
3 wyciągasz wtyczkę ze złącza
i gotowe.
Cały element jest znitowany, więc żeby to rozebrać musisz roznitować obudowę - po rozłożeniu zobaczysz styki i itp. U mnie były po prostu mocno zabrudzone (smar skruszał). Wyczyściłem styki, jeden musiałem podgiąć bo nie zawsze przewodził (akurat ten od P). Po p[rzeczyszczeniu zanitowałem i działa. Niewiem jak długo, ale już wiem na czym to polega.

Koszt nowej części do w126 w serwisie ok. 190złotych (tak mi podano).
P.S.Sprawdź czy na pewno działa rozrusznik - kabel od plusa i podłącz na chwilkę cewkę w rozruszniku - powinien zadziałać, jeśli nie to sprawdź najpierw rozrusznik. Ale ja stawiam na to ustrojstwo przy skrzyni.

Autor:  Antoni Janikowski [ wt sie 31, 2004 12:53 pm ]
Tytuł: 

Raczej na 100% to jest ten czujnik w skrzyni. Kolega miał to samo.

Autor:  kubol [ wt sie 31, 2004 4:45 pm ]
Tytuł: 

tomas pisze:
W końcu wyciągnąłem magiczną kostkę ze skrzyni:
1 montowana na dwóch śrubkach z boku skrzyni
2 trzeba zdemontować cięgło zmiany biegów, na skrzyni jedna śrubka i zciągasz cięgło (jak zobaczysz skrzynię to sam będziesz wiedział co odkręcić:-))
3 wyciągasz wtyczkę ze złącza
i gotowe.
Cały element jest znitowany, więc żeby to rozebrać musisz roznitować obudowę - po rozłożeniu zobaczysz styki i itp. U mnie były po prostu mocno zabrudzone (smar skruszał). Wyczyściłem styki, jeden musiałem podgiąć bo nie zawsze przewodził (akurat ten od P). Po p[rzeczyszczeniu zanitowałem i działa. Niewiem jak długo, ale już wiem na czym to polega.

Koszt nowej części do w126 w serwisie ok. 190złotych (tak mi podano).


KOstka jest zdjęta, styki przesmarowane
ale uszkodzona jest blacha (taka podłóżna z dziurkami) między gałką biegów a tym przełącznikiem, ona załącza biegi i na końcu ma dwie blaszki wystające. Jedna się ułamała i trochę wyrąbała plastikowe kółko w tym elemencie i to nie przełaczało w tym przełączniku pozycji w jakiej jest gałka (czy ten element to sam metal a ten plastki w środku jest osobno)
nr elementu 000 545 42 06, ale blaszka nie ma numeru, a ciężko będzie dorobić tą małą ułamaną blaszkę

jakby ktoś miał i ten element (nr podałem wyżej) i tą blaszkę (taki jakby wodzik) to prosze o kontakt

Autor:  kubol [ wt sie 31, 2004 5:51 pm ]
Tytuł: 

Obrazek

element 248 z blaszkami jest przykręcany do 245 i blaszki wchodza w kółko w elemencie 236 (on jest metalowy)

potrzebuję 248 i 236

Autor:  Antoni Janikowski [ wt sie 31, 2004 10:02 pm ]
Tytuł: 

Kubol a szrotu to u Ciebie nie ma gdzieś w pobliżu?? [zlosnik]

Autor:  kubol [ śr wrz 01, 2004 7:04 pm ]
Tytuł: 

szrotów pare jest ale na nich głównie duże fiaty, golfy i kadety [szalone]
znalazłem u jednego gościa dwie skrzynie automatyczne, ale czujniki okazały się trochę inne i domyśliłem się ze są to skrzynie po wrześniu '81

na razie usterka jest naprawiona sposobem domowym i doraźnym - po prostu czujnik został odłączony [zlosnikz] - auto zapala, i wsio jest ok, po prostu w tej chwili moge go zapalić na każdym biegu i nie działa światło cofania
ale czujnika i blaszki cały czas szukam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/