MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zatrułem kombiaka!!!!!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7954
Strona 1 z 3

Autor:  MMM [ czw wrz 09, 2004 9:53 pm ]
Tytuł:  Zatrułem kombiaka!!!!!!!

Zagazowałem swojego sprzęta.
Mam w związku z tym jedno pytanie.
Ile kosztuje kopułka do 230E z 1992r?
Czy są jacyś producenci tego sprzętu których należy unikać lub czy są jacyś szczególnie polecani (chodzi o zamienniki), czy nie ma to specjalnego znaczenia?

Autor:  Pszczola [ czw wrz 09, 2004 10:45 pm ]
Tytuł: 

ok 150 zł ale co do firmy to ci nie powiem - moze Bosch ???

Autor:  adi [ czw wrz 09, 2004 11:10 pm ]
Tytuł: 

EPS poniżej 100zł
Bosch prawie dwa razy tyle.
Są 2 rodzaje kopułek więc dokładnej ceny nie podaje.

Autor:  MMM [ pt wrz 10, 2004 9:56 am ]
Tytuł:  kopułka

Z tego co się orientowałem są trzy firmy:
EPS - 88PLN
Beru - 146PLN
Bosch - ???PLN
Która firma robi najlepsze pod względem jakości do ceny?

Autor:  Piotr Pawlak [ pt wrz 10, 2004 1:22 pm ]
Tytuł:  Beru

wybierz Beru ja w swoim kiedyś byłym 123 230E kupiłem właśnie taką kopułkę po trefnej Boschowskiej która miała przebicia! mój typ to Beru!!!

Autor:  Antoni Janikowski [ pt wrz 10, 2004 5:11 pm ]
Tytuł: 

Ja mam Boscha, ale kupiłbym BERU (widzę na codziń reklamacje Bosch'a)
Jakieś fotki gazowni? Jak się sprawuje? Zgazowałem parę M102 i wszystkie chodziły na LPG bez zarzutu.

Autor:  MMM [ pt wrz 10, 2004 6:57 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
Ja mam Boscha, ale kupiłbym BERU (widzę na codziń reklamacje Bosch'a)

OK, kupię Beru.

Jakieś fotki gazowni? Jak się sprawuje? Zgazowałem parę M102 i wszystkie chodziły na LPG bez zarzutu.


Reduktor i reszta
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10948 ... G_2802.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10948 ... G_2804.jpg
Komputer
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10948 ... G_2803.jpg
Atuator
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10948 ... G_2805.jpg
Lepiej dmuchać na zimne niż później ma być gorąco w zimowy, deszczowy dzień :-))))))))))))
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10948 ... G_2806.jpg
No i butla w kółko...
http://mackuz.bolinko.org/is/img4/10948 ... G_2807.jpg

Autor:  Antoni Janikowski [ pt wrz 10, 2004 9:25 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Lepiej dmuchać na zimne niż później ma być gorąco w zimowy, deszczowy dzień )))))))))))

Śmieszne historie opowiadasz [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] !!!Dobrze załozony gaz na dobrych komponentach nie strzela, chyba że np. właśnie się kończy i kitujemy 200km/h :P .

Radziłbym ci załozyć reduktor zwężkę i puścić wąż jak najkrócej czyli po silniku (nieładnie wygląda ale najlepiej działa).

A jaki tam siedzi ten sterownik od gazu bo nie widzę(typ, marka)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt wrz 10, 2004 10:52 pm ]
Tytuł: 

Nie to zebym sie nasmiewał al ete gwizdki przeciwstrzałowe to są zamocowane niesamowicie-Profesjonalna robota.Ja takiemu gazownikowi co montuje gwizdki nie ufał-to jakby sie przyznał ze cos jest nie tak i bedzie strzelac :-?

Autor:  MMM [ pt wrz 10, 2004 11:49 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Nie to zebym sie nasmiewał al ete gwizdki przeciwstrzałowe to są zamocowane niesamowicie-Profesjonalna robota.Ja takiemu gazownikowi co montuje gwizdki nie ufał-to jakby sie przyznał ze cos jest nie tak i bedzie strzelac :-?


:)
Ten gazownik założył już ze 100 (słownie sto), jak nie więcej instalacji do MB i wszystkie jeżdżą bez problemu. A te gwizdki to taka dodatkowa opcja zaproponowana przez niego, ale niekonieczna.
Ja nasłuchałem się na różnych forach [smiech] dyskusyjnych o możliwościach strzałów więc wolałem się zabezpieczyć.
Gwizdki są zamontowane na moje życzenie.

PS. Jak na razie mój MB jeździ bez żadnych problemów, ale moglibyście mi poradzić jak jeździć i co wymieniać lub jak nie jeździć żeby było OK. [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  Antoni Janikowski [ sob wrz 11, 2004 8:14 am ]
Tytuł: 

Pierwsza dobra rada to: zawsze odpalaj na benzynie.
Druga dobra rada to: zimny silinik rozgrzej do jakiś 60 stopni na benzynie.
3 : nie dopuszczaj do sytuacji żebyś jechał na resztce gazu bo wtedy może kichnąć
4: nie kupuj innych świec jak NGK
5:przewody WN najlepiej Beru albo NGK-żadne inne
6:jak będzie gasł po ostrym hamowaniu to zamontuj stabilizator minimum(to ci wytłumaczę)
7:sprawna sonda lambda gwarantuje poprawną pracę gazu, jej usterka może doprowadzić do uszkodzenia motoru, np. praca na ubogiej mieszance i wypalenie zaworów- kontroluj sondę co jakiś czas(też ci wytłumaczę)

P.S. szczerze mówiąc to gwizdki nie wiele pomagają w Mesiu najaczęściej gnie Drossenklappe i po rzepływomierzu.Poza tym jest już jeden naturalny gwizdek-przewód gumowy od nastawnika wonych obrotów-wylatuje. o ile dobrze pamiętam to nie wolno montować butli toroidalnych w ten sposób-powodzenia na przeglądach [zlosnik] :evil: .

Autor:  JareG [ sob wrz 11, 2004 12:13 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
(...)o ile dobrze pamiętam to nie wolno montować butli toroidalnych w ten sposób-powodzenia na przeglądach [zlosnik] :evil: .

1. Na przegladach facet sprawdza zazwyczaj, czy butla ma jest waznosc. No i sprawdza szczelnosc instalacji. Reszta to sprawa Wydzialu Kom. - jesli dali papiery, znaczy wsio jest OK
2. Sa toroidalne butle montowane w pion - od niecalego roku mniej wiecej. Ino cena zabojcza - 700-800 zl za taka 45l

Autor:  MMM [ sob wrz 11, 2004 4:35 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
Pierwsza dobra rada to: zawsze odpalaj na benzynie. .


Zawsze tak robiłem i będę tak robił

Antoni Janikowski pisze:
Druga dobra rada to: zimny silinik rozgrzej do jakiś 60 stopni na benzynie..


Zawsze tak robiłem i będę tak robił

Antoni Janikowski pisze:
3 : nie dopuszczaj do sytuacji żebyś jechał na resztce gazu bo wtedy może kichnąć.


Tego nie robiłem, ale będę tak robił

Antoni Janikowski pisze:
4: nie kupuj innych świec jak NGK.


To dobra rada

Antoni Janikowski pisze:
5:przewody WN najlepiej Beru albo NGK-żadne inne.


W gazowni zalecili mi tylko osprzęt BERU.

Antoni Janikowski pisze:
6:jak będzie gasł po ostrym hamowaniu to zamontuj stabilizator minimum
(to ci wytłumaczę).


Na razie nie gaśnie

Antoni Janikowski pisze:
7:sprawna sonda lambda gwarantuje poprawną pracę gazu, jej usterka może doprowadzić do uszkodzenia motoru, np. praca na ubogiej mieszance i wypalenie zaworów- kontroluj sondę co jakiś czas(też ci wytłumaczę).


Sonda jest sprawna

Antoni Janikowski pisze:
P.S. szczerze mówiąc to gwizdki nie wiele pomagają w Mesiu najaczęściej gnie Drossenklappe i po rzepływomierzu.Poza tym jest już jeden naturalny gwizdek-przewód gumowy od nastawnika wonych obrotów-wylatuje..


Ktoś podpowiedział mi, że pomagają, więc zamontowałem.


Antoni Janikowski pisze:
o ile dobrze pamiętam to nie wolno montować butli toroidalnych w ten sposób-powodzenia na przeglądach [zlosnik] :evil: .


Można montować i nie ma problemów.

Autor:  Antoni Janikowski [ sob wrz 11, 2004 10:28 pm ]
Tytuł: 

.Problemów możesz nie mieć , ale butle toroidalne mają leżeć a nie stać! Ze względów bezpieczeństwa a także smrodu we wnętrzu [zlosnik]

Autor:  JareG [ ndz wrz 12, 2004 1:54 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
.Problemów możesz nie mieć , ale butle toroidalne mają leżeć a nie stać! Ze względów bezpieczeństwa a także smrodu we wnętrzu [zlosnik]

To dlaczego sa takowe (pionowe) w normalnej sprzedazy..? [hehe]
Jak wstawie M104 do kombiaka, to mam zamiar taka pionowa butle zapodac, coby ladnie wsio wygladalo.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/