MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

123T - mechanizm zamka klapy - NABYLEM, ZROBILEM, OPILEM !!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=7973
Strona 1 z 1

Autor:  qzyn [ sob wrz 11, 2004 3:20 pm ]
Tytuł:  123T - mechanizm zamka klapy - NABYLEM, ZROBILEM, OPILEM !!!

Nabylem, zrobilem, opilem !!!

Zamek w reku wyglada zupelnie inaczej niz na tym rysunku z EPC. Wylecialo ciegno laczace klamke wewnetrzna z dalszym mechanizmem. Plastik, ktory byl sie rozpadl i podkladka zablokowaly mechanizm. Coby otworzeyc zamek wystarczy w jedno miejsce wetknac "srubstok" i deczko nim ruszyc.

Cala historie postaram sie opisac w formie "biuletynu", ale na to nocy potrzebuje.
2
Na koniec zezlila mnie srubka mocujaca zamek w okolicy klamki wewnetrznej. Okazalo sie, ze musi byc ona bardzo krotka...

Pozdrawiam

Qzyn

Ps. Nabyle tysz silowniki klapy w cenie 60 za komplet, ale do wymiany trzeba dwojga... Mechanizm zamka w ASO 680 a na "skladzie czesci uzywanych" 40.

Autor:  Darius [ sob wrz 11, 2004 3:33 pm ]
Tytuł: 

Gratuluje słyszałem że to ciekawe doświadczenie [oczko]

Autor:  qzyn [ sob wrz 11, 2004 4:28 pm ]
Tytuł: 

Darius pisze:
Gratuluje słyszałem że to ciekawe doświadczenie [oczko]


...a przy braku silownikow i stosowaniu elementu drewnianego to jeszcze bolesne dla glowy. Dziala, jeszcze wkladke zamka musze zrobic, ale to na inny weekend.

Autor:  krzstian [ ndz wrz 12, 2004 2:54 pm ]
Tytuł: 

60 zl za komplet siłownikqw jeżeli tak to odrazu zamawiam [usmiech] ? Dużo czasu zajęło ci wygrzebanie ustrojstwa bo ja za chiny nie moge zamknąć w sensie wepchnąć rygielka od środka bo z zewnątrz mam przekombinowaną wkładke [zlosnik] ta z bagażnika jest taka sama jak w sedanie (wkładka)? bo to samo mam u pasażera a ze stacyjki kluczyk ucieka więce myśle nad wymianą kompletu...

Autor:  qzyn [ ndz wrz 12, 2004 4:10 pm ]
Tytuł: 

Wkladki nie wymienialem, bo jeszcze takowj nie znalazlem. Wyjecie tej listwy z wkladka wymaga zdjecia tapicery i odkrecenia 4 nakretek 10 od srodka klapy. Warto popuscic listwe ozdobna bagaznika.Wyjecie mechanizmu ( bo to wymienialem ) to 5 srubek plus 2 srubki i plus 1. Ekwilibrystyka z obracaniem mechanizmu to czesc nastepna. Generalnie wyciaga sie go w prawa strone klapy mechanizmem zatrzasku (dolem) do przodu. Listwe z wkladka mozna zdjac bez ruszania mechanizmu. Na srodku ustrojstwa wspolpracujacego z mechanizmem jest srubka regulacyjna, ktore ustawia sie wysuniecie tej czesci naciskajacej na mechanizm. Jesli zbyt jest wystajace (wkladka dluzsza) to moze blokowac zamek i blokowac dzyngiel zamykajacy ( ten przy szybie ). Sprawdz jeszcze, czy sruba ktora jest pod oslonka klamki wewnetrznej jest krka. Jesli jest zbyt dluga, to blokuje dzyngiel otwierania z zewnatrz. Nie powinna byc dluzsza niz grubosc nakretki plus okolo 2mm. Z ta srubka tysz walczylem z 5 wkrecen.

Silownikow jeszcze nie wymienialem, bo trzeba calkiem zawiasy wykrecic. Innego sposobu narazie nie znam. Przy sciaganiu listwy z wkladka sciagalem nawet rejestracje, bylo wiecej miejsca.

Klapa w srodku calkiem zdrowa, tylko w 1 miejscu do zabezpieczenia co przy okazji wykonalem.

pozdrawiam

Autor:  _me: how_ [ ndz wrz 12, 2004 6:39 pm ]
Tytuł: 

qzyn pisze:
Wkladki nie wymienialem, bo jeszcze takowj nie znalazlem. Wyjecie tej listwy z wkladka wymaga zdjecia tapicery i odkrecenia 4 nakretek 10 od srodka klapy. Warto popuscic listwe ozdobna bagaznika.Wyjecie mechanizmu ( bo to wymienialem ) to 5 srubek plus 2 srubki i plus 1. Ekwilibrystyka z obracaniem mechanizmu to czesc nastepna. Generalnie wyciaga sie go w prawa strone klapy mechanizmem zatrzasku (dolem) do przodu. Listwe z wkladka mozna zdjac bez ruszania mechanizmu. Na srodku ustrojstwa wspolpracujacego z mechanizmem jest srubka regulacyjna, ktore ustawia sie wysuniecie tej czesci naciskajacej na mechanizm. Jesli zbyt jest wystajace (wkladka dluzsza) to moze blokowac zamek i blokowac dzyngiel zamykajacy ( ten przy szybie ). Sprawdz jeszcze, czy sruba ktora jest pod oslonka klamki wewnetrznej jest krka. Jesli jest zbyt dluga, to blokuje dzyngiel otwierania z zewnatrz. Nie powinna byc dluzsza niz grubosc nakretki plus okolo 2mm. Z ta srubka tysz walczylem z 5 wkrecen.

Silownikow jeszcze nie wymienialem, bo trzeba calkiem zawiasy wykrecic. Innego sposobu narazie nie znam. Przy sciaganiu listwy z wkladka sciagalem nawet rejestracje, bylo wiecej miejsca.

Klapa w srodku calkiem zdrowa, tylko w 1 miejscu do zabezpieczenia co przy okazji wykonalem.

pozdrawiam



To szacunek!
Jedno z gorszych miejsc w 123, zwłaszcza gdy nie wiadomo jak i którędy z mechanizmem.

Autor:  qzyn [ pn wrz 13, 2004 7:44 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
To szacunek!
Jedno z gorszych miejsc w 123, zwłaszcza gdy nie wiadomo jak i którędy z mechanizmem.


Mialem okazje pocwiczyc wyciaganie na szrocie, tam niestety nie bylo wycieraczki i listwy zamka. Opanowalem podstawowe manewry. Jednak cierpliwosci troszku faktycznie trzeba, niewiele braklo cobymm po 20 kumpli skoczyl. Dalem rade bez nich...

Powoli tworze malutki opis z fotkami, moze w kilka dni skoncze.

A zamek dziala... teraz nawet wiem jak w tym wyjetym dorobic klamke wewnetrzna coby latwiej ze srodka bylo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/