MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 5:58 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 19, 2004 10:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Zastanawiam się nad wymianą poczciwej 240D na benzynę.. A przyczyna tkwi w tym iż kręce dużo km, a staram się bronić przed zmianą auta którym śmigam już z 4 lata i naprawdę wiem o nim to co powinienem... :) :) . Tylko że te ceny ropy nie są najbardziej zachęcające, a benzyna + gaz = frajda z jazdy w umiarkowanej cenie. No więc interesuję mnie żywotność silnika 230E na gazie i co ewentualnie musiałbym zmieniać, oraz jak szukać tych silników. Myśle tu oczywiście o postawieniu go na automacie( i w tym temacie mam komplet części).





Pozdrawiam Maciek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 12:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Musisz załatwić jeszcze pompę+filtr+akumulator paliwa, moduł zapłonowy, sterownik KE (jeśli motor będzie od W124),lambdę i wydech, a gaz do tego kosztuje ok 2kzł. Silniki M102 dobrze chodzą w gazowni. Moim zdaniem taka operacja jest poprostu nieopłacalna.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 12:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Zgadzam sie z przedmowca tym bardziej ze jak wiadomo od nowego roku wzrasta akcyza na gaz i ma on kosztowac ponad 2 PLN. Wiem ze to i tak sporo mniej od ropy ale dolozyc do tego nalezy rowniez kwestie kosztow wymiany diesel'a na benzyne i wykonania instalacji gazowej oraz uwzglednienie kiedy taka operacja sie zwroci i czy w ogole - wiadomo ze benzynowe silniki Mercedesa nie slyna juz z takiej trwalosci jak diesel. Ja osobiscie nigdy bym nie zmienil swojego klekotnika na benzyne nawet bez gazu - jeden z powodow jest taki ze w razie gdyby cena paliwa jakiegokolwiek osiagnela kosmiczny poziom w dieslu zawsze mozesz sie ratowac OO lub sposobami domowymi (mowie tu o krytycznych przypadkach) natomiast benzyna niestety na wodzie nie pojedzie :-).
BTW kto ogladal kiedys na TVN Turbo jak zalali diesla jakims olejem po frytkach i dodali troche spirytusu i jechal pieknie nie kopcil zrobili na nim cos kolo 1k kilometrow i nie stwierdzili zadnych ubytkow na wtryskach itp. - DIESEL POWER !!! [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2004 1:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Ponieważ mój silniczek bedzie na przyszłe lato wymagał remontu więc kombinuje nad takimi rzeczami, a jeśli chodzi o ropę to oczywiście znam realia i wiem że można zawsze coś "załatwić". Mi się nim naprawdę świetnie jeździ. Ale wybaczcie koledzy, może to co powiem wam wyda się złe lecz 60 lub 72KM mocy to troche za mało jak dla blisko półtoratonowego auta do jeżdżenia na codzień.
Zużycie paliwa ok 8l/100km, oleju 0,9l/1000km



Pozdrawiam Maciek.
____________________
W123 240D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 1:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
tez sie zastanawialem nad wymiana silnika z 240D na 230E.... ale doszedlem do tego samego wniosku co kolega Antek.... ze nie wystarczy kupic sam silnik i go wlozyc i podlaczyc..... w moim przypadku musialbgym sam rozebrac jakiegos 230E zeby wymontowac te drobne podzespoly bo malo kto by to zrobil..... i po porstu podjalem diecezje ze jak juz to po prostu kupie auto z 230E od razu i tyle.....

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2004 1:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
yogi pisze:
Ale wybaczcie koledzy, może to co powiem wam wyda się złe lecz 60 lub 72KM mocy to troche za mało jak dla blisko półtoratonowego auta do jeżdżenia na codzień.


Toz to herezja prawdziwa !! :-) - dla mnie moje 60 KM w zupelnosci wystarcza do jazdy po miescie gdzie srednia predkosc nie przekracza 70 km/h ze wzgledu na regularne wystepowanie zle zsynchronizowanych swiatel :evil: , a jadac poza miasto tez nie potrzeba mi wiecej niz 120 km/h gdyz gdybym chcial wyscigowke kupilbym BMW. Poza tym jesli brakuje ci mocy polecam zmiane silnika na jakiegos 300 D od W124 ewentualnie 300 DT :-)

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 2:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
No oczywiścia gdybym mógł sobie pozwolić na kupno 230E w oryginale, to owszem.. Tymczasem myśle o półśrodkach.



Na razie jest jak jest..
___________________
W123 240D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 2:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Tak mi wpadla do glowy teraz jeszcze jedna kwestia - otoz pozwole sobie na male wyliczenie - 240 D powinien w trybie miejskim palic cos okolo 10 litrow - przy cenie ropy powiedzmy 3,10 (nie wiem ile dokladnie bo ja tankuje po 2,60 :-)) daje to koszt przejazdu 100 kilometrow w kwocie 31 PLN. Natomiast 230 E zasysa okolo 13 litrow benzynki wiec przy dobrze ustawionym LPG wciagnie okolo 15 tak sadze co daje koszt okolo 27 PLN. Szczerze watpie czy przy takiej roznicy instalacja ci sie szybko zwroci.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 3:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
apropos frytek to polecam lekture http://www.journeytoforever.org dokładny przepis na robienie własnego biodiesl'a i dużo wyczerpujących wiadomości z tej tematyki , http://www.ecodiesel.pl polski producent instalacji dwu zbiornikowych no i na chyba wszystkim znanej http://www.mbnz.org/forums/ wpisz WVO (zużyty olej roślinny) i znajdziesz posty ludzi z różnych stron świata wypowiadających się o ich eksploatacji na tym paliwie głównie w123 ;)

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Ostatnio zmieniony wt wrz 21, 2004 9:41 pm przez krzstian, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 3:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Cytuj:
BTW kto ogladal kiedys na TVN Turbo jak zalali diesla jakims olejem po frytkach i dodali troche spirytusu i jechal pieknie nie kopcil zrobili na nim cos kolo 1k kilometrow i nie stwierdzili zadnych ubytkow na wtryskach itp. - DIESEL POWER !!!

Ja oglądałem ten odcinek Top Gear. To było Volvo 740 czyli samochód z silnikiem VW LT28. Nawet za mocno nie kopcił, a te silniki lubią przydymić.
Natomiast "DIESEL POWER" to kawałek zespołu Prodigi [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 3:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
prodigy!!! [zlosnik]
mój post troche offtopic ale chodziło mi o to że diesel może być bardzo tani mniej kłopotliwy w eksploatacji a przy tym bardziej przyjazdny dla śrdowiska i całkiem dynamiczny z silnikami 5cio cylindrowymi zapewniają już porównywalne osiągi do bezyny 230 ! więc jak już zmieniać to tylko na klekota [zlosnikz]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 3:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
yogi pisze:
No oczywiścia gdybym mógł sobie pozwolić na kupno 230E w oryginale, to owszem.. Tymczasem myśle o półśrodkach.



240D jeśli nie jest zmulony, jeżdzi IMO wystarczająco. A zmulić można go na kilka sposobów. Za szerokie opony, żle pracujace zaciski, syfoza w baku zapychająca w kółko nowe filtry, cienka pompa, niewyregulowany silnik itd.

Jeśli chcesz się ozenić z benzyną, a nie chcesz zmieniać nic poza silnikiem, poszukaj 2.0 z tym samym przełożeniem tylnego mostu = 3,69. Ale z dwóch starych agregatów, zawsze lepsiejszy będzie diesel.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 6:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam

A ja tam z gazu przeżuciem się na Diesla i już do LPG nie powrócę. Co więcej dużo moich znajomych przerzuca się na ON gdyż często bardziej się opłaca niż jazda na gazie. Ludzie samo tankowanie to nie wszystko, gaz trzeba ustawiać , regulować zmienia filterki itp. itp. A Diesiel wsiadać i jechać. Nie zmieniaj na benzyniaka.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 7:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
No i znowu sie kroi dyskusja o wyrzosci swiat Bozego Narodzenia nad Wielkanocą :lol: ,ale powaznie -zamiana na benzyniaka to zarabisty kłopot-elektonika i wogole-co innego jak by zapodac 230 na gazniku to inna bajka to jest proste.... Ale 230E sie nie opłaca lepiej kupic drugie auto....Albo znalesc tanie paliwko-ale zuzyta frytura to ja bym tego nie wlał wolałbym zalac Red-bula tyle aut na tym smiga i nic sie nie dzieje....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 19, 2004 10:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Co do redbull'a to ekonomicznie nie jest to już tak atrykcyjne choć różnica jakaś tam jest...poza tym jest to uwarzane w polsce za nielegal więc nie ma powszechnie publikowanych danych dotyczących eksploatacji silników na tym paliwie natomiast na frytkach jeździ mnóstwo ludzi w Europie zachodniej Australi i przedewszystkim w USA-gdzie raczej względy ekonomiczne nie mają większego znaczenia! Dzięki temu w internecie jest mnóstwo szczegółowych informacji na ten temat i to nie tylko od zwykłych użytkowników ale całe prace badawcze z renomowanych uczelni technicznych dla osób lubiących detale [oczko] . Poza tym ropa raczej prędzej jak później dojdzie do takich cen że stanie się towarem naprawde luksusowym i to wcale nie musi nastąpić w czasach gdy w220 będzie oldtimerem- więc lepiej pomyśleć za wczasu i postawić na frytki! [zlosnik]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl