MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: 230 E - zagadka
Post: pn wrz 20, 2004 9:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Witam
Mam problem dotyczący W 124 230E
WDB 124023 1A 788279 4(?)
Objawy są takie: Jak silnik jest zimny to pali i jeździ OK. Po nagrzaniu w czasie jazdy zaczyna strzelać w rurę wydechową, szarpie i gaśnie :evil: . Potem przez jakieś 10 minut nie można odpalić silnika.
Jak trochę przestygnie to znów jest wszystko OK.
Co to może być?? awaria modułu?????
POMOCY!!!
PS. przy jakiej temp powinno załączyć się wisco?

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Ostatnio zmieniony pn wrz 20, 2004 2:17 pm przez Kamaru, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 20, 2004 9:49 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
zbyt bogata mieszanka przyczyna ? może walnięty czujnik temp silnika może usterka wtrysku ?

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 20, 2004 4:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
A 230E ma wogóle visco?? Czy sprzęgło elektromagnetyczne?? ;) [zlosnik] . Chyba raczej to drugie co?

Miałem taki przypadek z silnikiem M102. Rozwalony był czujnik położenia wału, jak się rozgrzał to się pieprzył (na kabelku). Raczej nie wtrysk.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 22, 2004 10:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
może jeszcze jakieś sugestie???
Co prawda jak dobrze pójdzie to auto będę miał za dwa tygodnie a za kolejne 4 będę mógł się nim zając ale już szukam przyczyny bo chyba będę miał niezłą zabawę w znalezieniu usterki, a pewnie to jakiś naderwany kabelek [szalone] W każdym razie słyszałem wersję (od dwóch podobno dobrych mechaników ) że to może być czujnik temperatury. Co Wy na to?
Już mam trzy potencjalne przyczyny czyli:
1. moduł
2. czujnik położenia wału
3. czujnik temperatury
jeszcze coś??

Ps. 1 co do visco to szczerze powiem że za bardzo sie nie orientuję czy jest czy nie ma w tym modelu :oops: ale jeżeli fachowiec mówi że nie a to nie ma [oczko] . Interesuje mnie głównie przy jakiej temperaturze silnika powinien sie załaczać wiatrak.
Ps 2 Czy ciśnienie oleju 1,8 na wolnych obrotach na świerzo nagrzanym silniku(nie przegonionym) to dobrze czy nie za bardzo. Dodam ąe po dotknięciu pedału gazu od razu wskakuje na 3?
domyslam sie że pytania są banalne ale dopiero zaczynam wiec proszę o wyrozumiałość

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 22, 2004 10:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Czujnik temp. od KE może być walnięty również. Wtedy sterownik KE mógłby włączać wtrysk rozruchowy, a to bardzo wzbofacac mieszankę, czyli potencjalna przyczyna strzałów.Możesz go prosto sprawdzić-odłącz wtyczkę od wtryskiwacza rozruchowego i pojeXdzij na ciepłym silniku.Jak będzie strzelał to raczej odpuść sobie cały wtrysk i szukaj w zapłonie. Czujnik temperatury silnika dla sterownika KE poznasz po dwóch przewodach.

Sprzęgło od witraka włącza się trochę powyżej 90'C w silnikach M102, ale nie powiem ci na 100% jak ma być.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 7:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
Dzięki Antoni [zlosnikz]
Liczyłem na Twoją pomoc i wskazówki bo chyba masz największą wiedzę o KE na tym forum. (ale sie podlizałem ;) )
Na razie samochód jeszcze nie dojechał więc muszę czekać, ale pewnie za jakis czas powrócę do tematu i liczę na dalszą pomoc
Na razie dzięęki. Już mam jakąś orientację w temacie.

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 8:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Antoni Janikowski pisze:
Sprzęgło od witraka włącza się trochę powyżej 90'C w silnikach M102, ale nie powiem ci na 100% jak ma być.

Wlacza sie minimalnie ponad kreska nad 80 stopniami.. jesli to jest 90, to masz racje. Ale IMO to jest 100 stopni [usmiech]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 10:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Ja tylko w kwesti modułu jakby padał to by nie strzelał w rure poprostu traci moc i gaśnie po kilkunastu minutach mozna dalej jechać kiedyś to przerabiałem w aucie kupionym za 700zł moduł kosztował 1200zł fajnie co!!!!

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 12:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Darius pisze:
(...)kiedyś to przerabiałem w aucie kupionym za 700zł moduł kosztował 1200zł fajnie co!!!!

Nie kupuj aut za 700 zl, skoro nie chcesz potem wydawac 1200.. [zlosnik][hehe]
Kup takie za 12k zl, proporcje sie zmienia - po calosci [usmiech]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 3:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Takie awarie modułu to są symptomy rychłego końca końcówki mocy. W razie czego to modułów do M102 jest do cholery na rynku wtórnym, czego nie mogę powiedzieć o modułach do SECa....

Acha.Kamaru jak chcesz sprawdzić czy wina lezy po stronie zapłonu to podłącz go poprostu pod diagnoskop i od razu będzie widać czy wypadają zapłony (np. BOSCH MOT -mają go niemal w każdym Bosch Service).

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 4:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Antoni Janikowski pisze:
(...)W razie czego to modułów do M102 jest do cholery na rynku wtórnym, czego nie mogę powiedzieć o modułach do SECa....

Ano, nie mozna. Ale np. V8 Voitassa dziala dobrze na module od M110 [hehe]
A moje 560 chodzi na module od 500 - tez znakomicie (co mogli poniektorzy na trasie ostatniego rajdu zauwazyc [zlosnik][usmiech][ok])

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 7:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
JareG pisze:
A moje 560 chodzi na module od 500 - tez znakomicie (co mogli poniektorzy na trasie ostatniego rajdu zauwazyc [zlosnik][usmiech][ok])


chodzi!! i to tak że ustawowo powinni tego zabrobić [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 23, 2004 7:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Największa dupa jest z modułami do samochodów z ASR.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 24, 2004 10:01 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Antoni Janikowski pisze:
Największa dupa jest z modułami do samochodów z ASR.

Na szczescie nie mam tego badziewia [hehe]
Moje auto rusza z 2-ki, piewszy bieg jest odlaczony - nie dalo sie wyjechac z garazu, opony sie palily etc.

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 24, 2004 10:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Marcin S pisze:
JareG pisze:
A moje 560 chodzi na module od 500 - tez znakomicie (co mogli poniektorzy na trasie ostatniego rajdu zauwazyc [zlosnik][usmiech][ok])


chodzi!! i to tak że ustawowo powinni tego zabrobić [zlosnik]

Gadanie.. zawziecie wspieram polski przemysl naftowy, czyli panstwo [hehe] Zatem dlaczego maja mi zabraniac..? [zlosnik][oczko]
PS. Nie tylko Ciebie bryknalem.. [usmiech]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl