MERCEDES 4 EVER pisze:
Fenix ogladałem to ogłoszenie i stwierdzam ze jesli ten przebieg jest wiarygodny to auto jest zajebiste!.Motor ma super-ten silnik niczym nie ustepuje 230 na wtrysku! ma pare koni mniej ale jest nagazniku i mozna mu zaaplikowac prosty gaz i chodzi na tym jak wsiekły!.Wiem co mowie bo jezdziłem takim z kolega 100 tys km tylko na gazie nawet zima był palony na gazie i chodził pieknie-zero strzałow i innych przezyc-nie ma przepływomieza i pompy elektrycznekj ,,,bedzie chodził do konca swiata i ojeden dzien dłuzej.Ten co go kupi dopiero sie pocieszy.........Fenix jezdziłes nim?
Jeśli chodzi o gaźnikową wersję czyli 230 C to jest to motor M 115 (o czym nowy Kolega może nie wiedzieć). Ma wielkę zaletę, że jest niewysilony i zarówno maksymalny moment obrotowy jak i moc uzyskuje przy obrotach niemal tak niskich jak motory dieslowskie. W tamtych latach takim osiągnięciem może poszczycić się tylko M 100 o to w wersji 6.3, bo 6.9 jest już bardziej wysilone (chodź o jakimkolwiek wysileniu trudno mówić). Jednak o tych motorkach na tym forum jeszcze nie raz się dowiesz, bo to prawdziwe legendy. Wracajać do naszego 230 C to bez wątpienia najbardziej nadaje się do gazu i założenie w nim instalacji będzie najtańsze. Niestety wady ten motor też ma, mianowicie jest mulasty i jakoś do coupe za bardzo mi nie pasuje z tego względu, więc jeśli lubisz od czasu do czasu dać w palnik to niestety, ale będziesz zawiedziony. (Na koniec dodam tylko, że ze względu na swoją elastyczność ten motor był kładziony również do ciężarówek z tą samą pojemnością, ale był rozprężony i miał 90 koni.)
Jeśli chodzi o 230 CE to nijak nie można go porównać do poprzednika, bo jest zdecydowanie bardziej dynamiczny i szybszy.
280 C i CE to już ten sam motor. Wersja gaźnikowa jest trochę słabsza, ale za to ma dużo lepsze walory akustyczne. Sam użytkuję motor M 110 w wersji wtrsykowej tyle, że w innym aucie, bo w W 116. Jestem bardzo zadowolony i nie narzekam na brak kopa, choć S-klasa jest cięższa i większa od W 123. Jednak w mieście nie schodzę poniżej 15 litrów na 100 km (jeżdżę nim tylko i wyłącznie na benzynie).
Poniżej zamieszcze parametry wszystkich czterech wersji W 123 coupe:
Osiągi: moment - moc - 0-100 - prędkość
230 C - 186/3000 109/4800 13,7 170
230 CE - 205/3500 136/5100 11,5 180
280 C - 223/4000 156/5500 10,6 190
280 CE - 234/4500 177/6000 9,9 200
od 04.78 240/4500 185/5800
Prędkości maksymalne i przyspieszenia podałem dla aut z manualnymi skrzyniami biegów, automaty będą trochę gorsze (około 0,5 sekundy i 5 km/h).
Pozdrawiam i życzę udanego wyboru.