MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 27, 2004 11:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Po zrobieniu kilku tysięcy km stwierdziłem następujące zjawisko w swoim MB: w zbiorniku cieczy chłodzącej zbiera się olej (lub coś co go przypomina). Około 100ml na 500km.
Podejrzewam, że winna jest uszczelka pod głowicą silnika.
Silnik pali od pierwszego zakręcenia jak jest zimny, od drugiego jak jest ciepły.
Ciśnienie na wolnych obrotach: na zimnym 3.0, na ciepłym (gorącym) 2.5 i nigdy nie spadło poniżej.
Analiza spalin na benzynie i na gazie - stan idealny, podobno tak jak w nowym silniku.
Oryginalny przebieg to 237k km.
Chciałbym się dowiedzieć, czy moje przypuszczenia są trafne.
Jeśli tak, to ile pieniążków mam szykować na wymianę, czy to jest kłopotliwy zabieg, czy takie coś się zdarza w M102?
Jeśli nie, to którędy olej przedostaje się do chłodziwa?
Co będzie jak będę dalej tak jeździł i nie naprawię.
Czy są jakieś przeciwskazania i zalecenia, co do tej naprawy?
Jakich materiałów użyć do naprawy, a jakich unikać (chodzi o producentów)?

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 27, 2004 11:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Albo uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica....

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 28, 2004 12:44 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 26, 2004 3:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
100 ml na 500 km :o Nieco duzo. [zlosnik] TU co nieco kiedys napisalem na ten temat, wiec coby nie powtarzac. A moze to czasami jest olej z ASB (jesli takowa oczywiscie posiadasz) wtedy pomaga wymiana chlodnicy.
Pozdr.

_________________
MB W201 Diesel 1985 Automat - poszła z KR do KN jako material genetyczny. Obecnie plastik na litere F. (ale na szczescie nie Fiat i nie Francuskie :-))


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 28, 2004 7:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Maximus pisze:
100 ml na 500 km :o Nieco duzo. [zlosnik] TU co nieco kiedys napisalem na ten temat, wiec coby nie powtarzac. A moze to czasami jest olej z ASB (jesli takowa oczywiscie posiadasz) wtedy pomaga wymiana chlodnicy.
Pozdr.

Z tymi 100ml to może trochę przesadziłem.
Nie mam ASB mam manual 5 speed.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 29, 2004 8:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Czy przy wymianie uszczelki pod głowicą warto wymienić uszczelniacze zaworów?

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 29, 2004 9:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Jak najbardziej TAK! uszczelniacze kosztuja jakies 30zł a jesli brał olej w małych ilosciach to wałsnie uszczelniaczami,jak juz sa koszty głowicy to trzeba skorzystac z okazji!!!!!!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 29, 2004 9:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Jak najbardziej TAK! uszczelniacze kosztuja jakies 30zł a jesli brał olej w małych ilosciach to wałsnie uszczelniaczami,jak juz sa koszty głowicy to trzeba skorzystac z okazji!!!!!!

Nie wiem, czy brał.
Wydaje mi się, że nie...
Z płynu wylałem około 0,5l i do silnika wlałem około 0,5l.
Zrobiłem dopiero około 5k km tym autem...
Jeśli to jest tak mały koszt to jednak trzeba będzie wymienić.
Czy jeszcze coś warto "ulepszyć" podczas tego małego remonciku?

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 29, 2004 9:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Ponowię pytanie, na które jeszcze nie dostałem odpowiedzi:
Co spowodowało usterkę uszczelki pod głowicą i czy jest to normalne przy takim przebiegu i wieku w M102?
Co robić, lub, czego nie robić, żeby nie zdarzyło się to w przyszłości?

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 29, 2004 10:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
MMM pisze:
Ponowię pytanie, na które jeszcze nie dostałem odpowiedzi:
Co spowodowało usterkę uszczelki pod głowicą i czy jest to normalne przy takim przebiegu i wieku w M102?
Co robić, lub, czego nie robić, żeby nie zdarzyło się to w przyszłości?

Wydmuchanie uszczelki rzecz normalna, a jego moment to tylko kwestia jakości materiałów i, jak twierdzą niektórzy, ciężkości nogi.
Dobrze założyć nową, porządną uszczelkę i jeździć. Nic więcej nie wymyślisz.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 29, 2004 10:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Nie chce straszyc ale olej w płynie chłodzacym to chusteczkowa sprawa.Ja bym sie cieszył jak by to była uszczelka.Jak głowica juz bedzie na wierzchu to do warsztatu i sprawdzic czy jest prosta i gdzies nie peknieta!.Mozna sprawdzic stan gniazd zaworowych i zaworow.Wyczyscic z ewentualnego nagaru,bo nagar zaworowy jest jedna z przyczyn strzałow na gazie.Jak jest go duzo to sie żazy i moze byc bum...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 29, 2004 10:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Szczerze to podejrzewam, że moje auto przez te 5k km "dostało" więcej niż przez dotychczasowe 232k km :) (w CH ograniczenia prędkości do 120km/h, a poprzedni właściciel to Pan w wieku 65 lat :-))
Musiałem je przetestować :lol: , ale myślę, że już teraz będzie spokojnie i z lżejszą nogą niż dotychczas.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 29, 2004 11:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzenie szczelności głowicy w takim wypadku według mnie jest kluczową sprawą. Nie jest to duży koszt (około 80 zł)a masz pewność że głowica na 100 % jest cała. A i tak należy ją zawieźć do zakładu aby ją "zabielić" czyli wyrównać powierzchnię styku z blokiem/uszczelką (koszt około 40-50 zł). Ważną rzeczą jest właściwe dociągnięcie głowicy przy montażu (kolejność, siły) i dociągnięcie jej po jakimś przebiegu ( w moim przypadku było to około 700-800 km ale mam M115 a nie M102 - nie wiem może w Twoim silniku stosuje się inną technikę ;) ). Po montażu głowicy a przed ponownym dociągnieciem staraj się nie katować auta - niech się ułoży jak należy [oczko] .

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 30, 2004 12:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
W skład dobrego założenia uszczelki oczywiście wchodzi wspomniane przez Damiana planowanie głowicy. Nie pisałem, o tym bo to w zasadzie konieczność.
Ważne jest, zeby splanowaną głowicę sprawdzić pod ciśnieniem, jeszcze przed założeniem. W tedy w zasadzie masz pewność, że równo siądzie na uszczelce - przy zachowaniu kolejności i sił na srubach.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl