MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 2:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 30, 2004 8:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 3:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Opole
Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem do mojego 123 230ce. Przeczytałem wszystko o LPG - i jest mała wzmianka o zakładzie z Krakowa BKZ, ale oni nie za bardzo, wolą montować miksery (bez gwarancji). Byłem też w Katowicach i Wrocławiu w BRC - i nic.
Czy montują gdzieś takie instalacje i czy naprawdę to jest takie trudne?

_________________
W123 230 CE w konczacym sie remoncie


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 30, 2004 10:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Można zamontować IIIgenerację LPG, czyli ciągły wrtysk gazu. Nie polecam!!! Kupa kasy i problemów - poprostu niekiedy gożej to chodzi niż mikserek.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 1:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Po pierwsze BRC, to nie firma montująca gaz, tylko produkująca podzespoły.
Po drugie to ja pisałem o BKZ, polecam, ale radzę zastanowić się nad instalką I generacji, na najlepszych podzespołach i u najlepszego gazownika, sadzę że bedzie chodziła lepiej niż ta III generacji.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 1:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
kumpel polecil mi gazownika (z Gliwic) ktory jest wielkim zwolennikiem instalowania III generacji gazu do silnikow zasilanych K-Jetronikiem. Da się to zrobić, gość ma doświadczenie w takich instalkach. Wymaga to sporo roboty (trzeba nawiercić otwory pod wtryskiwacze gazu co wymaga precyzji i skupienia), ale za to efekt podobno rewelacyjny - zużycie LPG bardzo niewiele większe niż na PB, plynna praca silnika w pełnym zakresie obrotów, no i co najwazniejsze, zerowe ryzyko strzału. Mieszanina gazu i powietrza nie wypełnia kolektora. Ponadto brak zwężki w dolocie, więc na PB auto śmiga jakby nie miało gazu. Cały czas rozważam tę opcję, choć nieco drogawo - 4,100 PLN, gwarancja 2 lata lub 80kkm. Instalka Landi Renzo IGS.

Aha, auto musi mieć sprawną sondę lambda (a to juz chyba jest KE-Jetronic) :(

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 3:32 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 3:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Opole
and6412 pisze:
Po pierwsze BRC, to nie firma montująca gaz, tylko produkująca podzespoły.
Po drugie to ja pisałem o BKZ, polecam, ale radzę zastanowić się nad instalką I generacji, na najlepszych podzespołach i u najlepszego gazownika, sadzę że bedzie chodziła lepiej niż ta III generacji.


Zdaje sobie sprawe ze BRC to firma produkujaca podzespoly - ale nie tylko. W Radwanicach pod Wroclawiem, Katowicach itd. sa "autoryzowane" stacje montujace tylko instalacje BRC i to o nich pisalem.
Dlaczego instalacja I gener. mialaby byc lepsza od III ? gdzie jest haczyk ? bo logicznie rzecz biorac nie ma to kompletnie sensu. :roll:

_________________
W123 230 CE w konczacym sie remoncie


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 3:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
I generacja jest bez sensu. III jest trudna do zestrojenia i najlepiej jakby była do tego nowa lambda(K jej nie ma, a KE też nie wszystkie). Za 4100zł to można założyć IV generację, tylko nie do silnika z K. Nie sądzę żeby zwężka aż tak przeszkadzała na Pb bo jak się ma gaz to Pb służy do odpalania i rozgrzewania silnika, a nie jazdy. III generacje są mało precyzyjne w dozowaniu gazu, dlatego wymyślono IV generację. 4100zł to trochę dużo jak za gaz do starego samochodu. Moja IIgeneracja jeździ bezstrzalowo pótora roku, a na dynamikę nie nażekam. Złożenie takiego gazu jak mam ja kosztowałoby teraz ok 2100zł, a to trochę mniej niż 4100zł.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 4:24 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 3:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Opole
Antoni Janikowski pisze:
I generacja jest bez sensu. III jest trudna do zestrojenia i najlepiej jakby była do tego nowa lambda(K jej nie ma, a KE też nie wszystkie). Za 4100zł to można założyć IV generację, tylko nie do silnika z K. Nie sądzę żeby zwężka aż tak przeszkadzała na Pb bo jak się ma gaz to Pb służy do odpalania i rozgrzewania silnika, a nie jazdy. III generacje są mało precyzyjne w dozowaniu gazu, dlatego wymyślono IV generację. 4100zł to trochę dużo jak za gaz do starego samochodu. Moja IIgeneracja jeździ bezstrzalowo pótora roku, a na dynamikę nie nażekam. Złożenie takiego gazu jak mam ja kosztowałoby teraz ok 2100zł, a to trochę mniej niż 4100zł.

sonde ma, bo auto w zeszlym roku przyjechalo z DE. wyczytalem gdzies o instalacji Koltec Necam III gen. montuje sie dodatkowe czujnki: predkosci walu korbowego, tps, map sensor i podobno chodzi jak zloto.
tylko ze nie spotkalem sie jeszcze w Polsce z firma ktora montuje te instalacje. moze ktos gdzies kiedys slyszal cos?
i jeszcze jedno pytanie. Jak wszystko dobrze chodzi to czy zuzycie LPG znaczaco spada w porownaniu do miksera.

_________________
W123 230 CE w konczacym sie remoncie


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 10:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Czujnik TD (prędkości obrotowej, czy położenia wału), TPS (akurat na przepłyomierzu w W124) to są. Map sensor mozesz dołożyć, to jest czujnik ciśnienia w dolocie. Na III generacji podobno pali jak na mikserze. Kolega ma Audi A6 2,8 z IIIgen. Landi i pali 2 litry więcej jak Pb.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 01, 2004 11:31 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 3:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Opole
Antoni Janikowski pisze:
Czujnik TD (prędkości obrotowej, czy położenia wału), TPS (akurat na przepłyomierzu w W124) to są. Map sensor mozesz dołożyć, to jest czujnik ciśnienia w dolocie. Na III generacji podobno pali jak na mikserze. Kolega ma Audi A6 2,8 z IIIgen. Landi i pali 2 litry więcej jak Pb.

a te audi to na mechanicznym? jezeli tak to prosze o namiary na warsztat, chociaz telefon - jestem juz prawie zdecydowany, czy sa jeszcze jakies kruczki na ktore trzeba zwrocic uwage?

_________________
W123 230 CE w konczacym sie remoncie


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 02, 2004 1:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Antoni Janikowski pisze:
I generacja jest bez sensu. III jest trudna do zestrojenia i najlepiej jakby była do tego nowa lambda(K jej nie ma, a KE też nie wszystkie). Za 4100zł to można założyć IV generację, tylko nie do silnika z K. Nie sądzę żeby zwężka aż tak przeszkadzała na Pb bo jak się ma gaz to Pb służy do odpalania i rozgrzewania silnika, a nie jazdy. III generacje są mało precyzyjne w dozowaniu gazu, dlatego wymyślono IV generację. 4100zł to trochę dużo jak za gaz do starego samochodu. Moja IIgeneracja jeździ bezstrzalowo pótora roku, a na dynamikę nie nażekam. Złożenie takiego gazu jak mam ja kosztowałoby teraz ok 2100zł, a to trochę mniej niż 4100zł.

Czemu piszesz, że I generacja jest bez sensu? Przecież II genercji do K-Jettroica nie da się zainstalować.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 02, 2004 10:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
and6412 pisze:
Czemu piszesz, że I generacja jest bez sensu? Przecież II genercji do K-Jettroica nie da się zainstalować.

Da sie, trza tylko sonde dolozyc, i juz. Po prostu I generacja to przezytek, za niewiele wieksze pieniadze mozna miec II, wiec nie ma sensu zakladanie starocia [hehe][oczko]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 02, 2004 7:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
Piotrekk pisze:
Antoni Janikowski pisze:
Czujnik TD (prędkości obrotowej, czy położenia wału), TPS (akurat na przepłyomierzu w W124) to są. Map sensor mozesz dołożyć, to jest czujnik ciśnienia w dolocie. Na III generacji podobno pali jak na mikserze. Kolega ma Audi A6 2,8 z IIIgen. Landi i pali 2 litry więcej jak Pb.

a te audi to na mechanicznym? jezeli tak to prosze o namiary na warsztat, chociaz telefon - jestem juz prawie zdecydowany, czy sa jeszcze jakies kruczki na ktore trzeba zwrocic uwage?



do kogo to pytanie o zakład bo nie jestem pewien? A6 jest na elektronicznym, więc tylko III/IV generacja ma tam sens.

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 02, 2004 9:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Z kruczków to tylko sprawdź sondę, czy szybko przerzuca bo jak jest powolna to musisz ją wymienić do II i III gen.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 02, 2004 10:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 3:59 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Opole
Do Adasia wielka prosba o adres zakladu z Gliwic.

Do Antoniego - jak sie sprawdza sonde? :o

_________________
W123 230 CE w konczacym sie remoncie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 03, 2004 5:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Albo testerem z diodkami albo miernikiem-woltomierzem. Przy prawidłowej mieszance na sondzie panuje stan nieustalony, tzn napięcie zmienia się od ok 100mV do ok 800mV. Zmiany te są w miarę okresowe.Trudno określic ich częstotliwość, ale moim zdaniem jest to ok 1Hz na wolnych obrotach i na wysokich trochę szybciej. Jak napięcie na Pb będzie się zmieniało wolniej np. co 3 sekundy to mozesz wywalić tą sondę. Najlepiej to by było jakbyś sobie znalazł wykres takiej sondy to byłoby to trochę jaśniejsze.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl