MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

wtrysk gazu do K-Jet ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8226
Strona 1 z 2

Autor:  Piotrekk [ czw wrz 30, 2004 8:38 pm ]
Tytuł:  wtrysk gazu do K-Jet ?

Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem do mojego 123 230ce. Przeczytałem wszystko o LPG - i jest mała wzmianka o zakładzie z Krakowa BKZ, ale oni nie za bardzo, wolą montować miksery (bez gwarancji). Byłem też w Katowicach i Wrocławiu w BRC - i nic.
Czy montują gdzieś takie instalacje i czy naprawdę to jest takie trudne?

Autor:  Antoni Janikowski [ czw wrz 30, 2004 10:48 pm ]
Tytuł: 

Można zamontować IIIgenerację LPG, czyli ciągły wrtysk gazu. Nie polecam!!! Kupa kasy i problemów - poprostu niekiedy gożej to chodzi niż mikserek.

Autor:  and6412 [ pt paź 01, 2004 1:18 pm ]
Tytuł: 

Po pierwsze BRC, to nie firma montująca gaz, tylko produkująca podzespoły.
Po drugie to ja pisałem o BKZ, polecam, ale radzę zastanowić się nad instalką I generacji, na najlepszych podzespołach i u najlepszego gazownika, sadzę że bedzie chodziła lepiej niż ta III generacji.

Autor:  Adaś [ pt paź 01, 2004 1:48 pm ]
Tytuł: 

kumpel polecil mi gazownika (z Gliwic) ktory jest wielkim zwolennikiem instalowania III generacji gazu do silnikow zasilanych K-Jetronikiem. Da się to zrobić, gość ma doświadczenie w takich instalkach. Wymaga to sporo roboty (trzeba nawiercić otwory pod wtryskiwacze gazu co wymaga precyzji i skupienia), ale za to efekt podobno rewelacyjny - zużycie LPG bardzo niewiele większe niż na PB, plynna praca silnika w pełnym zakresie obrotów, no i co najwazniejsze, zerowe ryzyko strzału. Mieszanina gazu i powietrza nie wypełnia kolektora. Ponadto brak zwężki w dolocie, więc na PB auto śmiga jakby nie miało gazu. Cały czas rozważam tę opcję, choć nieco drogawo - 4,100 PLN, gwarancja 2 lata lub 80kkm. Instalka Landi Renzo IGS.

Aha, auto musi mieć sprawną sondę lambda (a to juz chyba jest KE-Jetronic) :(

Autor:  Piotrekk [ pt paź 01, 2004 3:32 pm ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Po pierwsze BRC, to nie firma montująca gaz, tylko produkująca podzespoły.
Po drugie to ja pisałem o BKZ, polecam, ale radzę zastanowić się nad instalką I generacji, na najlepszych podzespołach i u najlepszego gazownika, sadzę że bedzie chodziła lepiej niż ta III generacji.


Zdaje sobie sprawe ze BRC to firma produkujaca podzespoly - ale nie tylko. W Radwanicach pod Wroclawiem, Katowicach itd. sa "autoryzowane" stacje montujace tylko instalacje BRC i to o nich pisalem.
Dlaczego instalacja I gener. mialaby byc lepsza od III ? gdzie jest haczyk ? bo logicznie rzecz biorac nie ma to kompletnie sensu. :roll:

Autor:  Antoni Janikowski [ pt paź 01, 2004 3:55 pm ]
Tytuł: 

I generacja jest bez sensu. III jest trudna do zestrojenia i najlepiej jakby była do tego nowa lambda(K jej nie ma, a KE też nie wszystkie). Za 4100zł to można założyć IV generację, tylko nie do silnika z K. Nie sądzę żeby zwężka aż tak przeszkadzała na Pb bo jak się ma gaz to Pb służy do odpalania i rozgrzewania silnika, a nie jazdy. III generacje są mało precyzyjne w dozowaniu gazu, dlatego wymyślono IV generację. 4100zł to trochę dużo jak za gaz do starego samochodu. Moja IIgeneracja jeździ bezstrzalowo pótora roku, a na dynamikę nie nażekam. Złożenie takiego gazu jak mam ja kosztowałoby teraz ok 2100zł, a to trochę mniej niż 4100zł.

Autor:  Piotrekk [ pt paź 01, 2004 4:24 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
I generacja jest bez sensu. III jest trudna do zestrojenia i najlepiej jakby była do tego nowa lambda(K jej nie ma, a KE też nie wszystkie). Za 4100zł to można założyć IV generację, tylko nie do silnika z K. Nie sądzę żeby zwężka aż tak przeszkadzała na Pb bo jak się ma gaz to Pb służy do odpalania i rozgrzewania silnika, a nie jazdy. III generacje są mało precyzyjne w dozowaniu gazu, dlatego wymyślono IV generację. 4100zł to trochę dużo jak za gaz do starego samochodu. Moja IIgeneracja jeździ bezstrzalowo pótora roku, a na dynamikę nie nażekam. Złożenie takiego gazu jak mam ja kosztowałoby teraz ok 2100zł, a to trochę mniej niż 4100zł.

sonde ma, bo auto w zeszlym roku przyjechalo z DE. wyczytalem gdzies o instalacji Koltec Necam III gen. montuje sie dodatkowe czujnki: predkosci walu korbowego, tps, map sensor i podobno chodzi jak zloto.
tylko ze nie spotkalem sie jeszcze w Polsce z firma ktora montuje te instalacje. moze ktos gdzies kiedys slyszal cos?
i jeszcze jedno pytanie. Jak wszystko dobrze chodzi to czy zuzycie LPG znaczaco spada w porownaniu do miksera.

Autor:  Antoni Janikowski [ pt paź 01, 2004 10:27 pm ]
Tytuł: 

Czujnik TD (prędkości obrotowej, czy położenia wału), TPS (akurat na przepłyomierzu w W124) to są. Map sensor mozesz dołożyć, to jest czujnik ciśnienia w dolocie. Na III generacji podobno pali jak na mikserze. Kolega ma Audi A6 2,8 z IIIgen. Landi i pali 2 litry więcej jak Pb.

Autor:  Piotrekk [ pt paź 01, 2004 11:31 pm ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
Czujnik TD (prędkości obrotowej, czy położenia wału), TPS (akurat na przepłyomierzu w W124) to są. Map sensor mozesz dołożyć, to jest czujnik ciśnienia w dolocie. Na III generacji podobno pali jak na mikserze. Kolega ma Audi A6 2,8 z IIIgen. Landi i pali 2 litry więcej jak Pb.

a te audi to na mechanicznym? jezeli tak to prosze o namiary na warsztat, chociaz telefon - jestem juz prawie zdecydowany, czy sa jeszcze jakies kruczki na ktore trzeba zwrocic uwage?

Autor:  and6412 [ sob paź 02, 2004 1:12 am ]
Tytuł: 

Antoni Janikowski pisze:
I generacja jest bez sensu. III jest trudna do zestrojenia i najlepiej jakby była do tego nowa lambda(K jej nie ma, a KE też nie wszystkie). Za 4100zł to można założyć IV generację, tylko nie do silnika z K. Nie sądzę żeby zwężka aż tak przeszkadzała na Pb bo jak się ma gaz to Pb służy do odpalania i rozgrzewania silnika, a nie jazdy. III generacje są mało precyzyjne w dozowaniu gazu, dlatego wymyślono IV generację. 4100zł to trochę dużo jak za gaz do starego samochodu. Moja IIgeneracja jeździ bezstrzalowo pótora roku, a na dynamikę nie nażekam. Złożenie takiego gazu jak mam ja kosztowałoby teraz ok 2100zł, a to trochę mniej niż 4100zł.

Czemu piszesz, że I generacja jest bez sensu? Przecież II genercji do K-Jettroica nie da się zainstalować.

Autor:  JareG [ sob paź 02, 2004 10:33 am ]
Tytuł: 

and6412 pisze:
Czemu piszesz, że I generacja jest bez sensu? Przecież II genercji do K-Jettroica nie da się zainstalować.

Da sie, trza tylko sonde dolozyc, i juz. Po prostu I generacja to przezytek, za niewiele wieksze pieniadze mozna miec II, wiec nie ma sensu zakladanie starocia [hehe][oczko]

Autor:  Adaś [ sob paź 02, 2004 7:13 pm ]
Tytuł: 

Piotrekk pisze:
Antoni Janikowski pisze:
Czujnik TD (prędkości obrotowej, czy położenia wału), TPS (akurat na przepłyomierzu w W124) to są. Map sensor mozesz dołożyć, to jest czujnik ciśnienia w dolocie. Na III generacji podobno pali jak na mikserze. Kolega ma Audi A6 2,8 z IIIgen. Landi i pali 2 litry więcej jak Pb.

a te audi to na mechanicznym? jezeli tak to prosze o namiary na warsztat, chociaz telefon - jestem juz prawie zdecydowany, czy sa jeszcze jakies kruczki na ktore trzeba zwrocic uwage?



do kogo to pytanie o zakład bo nie jestem pewien? A6 jest na elektronicznym, więc tylko III/IV generacja ma tam sens.

Autor:  Antoni Janikowski [ sob paź 02, 2004 9:12 pm ]
Tytuł: 

Z kruczków to tylko sprawdź sondę, czy szybko przerzuca bo jak jest powolna to musisz ją wymienić do II i III gen.

Autor:  Piotrekk [ sob paź 02, 2004 10:35 pm ]
Tytuł: 

Do Adasia wielka prosba o adres zakladu z Gliwic.

Do Antoniego - jak sie sprawdza sonde? :o

Autor:  Antoni Janikowski [ ndz paź 03, 2004 5:17 pm ]
Tytuł: 

Albo testerem z diodkami albo miernikiem-woltomierzem. Przy prawidłowej mieszance na sondzie panuje stan nieustalony, tzn napięcie zmienia się od ok 100mV do ok 800mV. Zmiany te są w miarę okresowe.Trudno określic ich częstotliwość, ale moim zdaniem jest to ok 1Hz na wolnych obrotach i na wysokich trochę szybciej. Jak napięcie na Pb będzie się zmieniało wolniej np. co 3 sekundy to mozesz wywalić tą sondę. Najlepiej to by było jakbyś sobie znalazł wykres takiej sondy to byłoby to trochę jaśniejsze.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/