MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 05, 2004 9:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Mam wrażenie że autko coraz gorzej odpala i mam pytanka w związku ze zbliżającą się zimą. Auto trochę kopci nie na niebiesko i nie na czarno (szary dym). To mój pierwszy diesel w życiu więc nic a nic się na nich nie znam! Silnik chodzi równiutko i ładnie.
1. Jak sprawdzić pompę wtryskową i końcówki wtryskiwaczy?
2. Jeżeli się okoże że to końcówki to jakie kupić najlepiej (najrozsądniej)
Proszę o rady
pozdrawiam Remik

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 05, 2004 9:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
mam ten sam problem + czy można regulować wtryski czy jedynym zabiegiem jest odpowietrzanie?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
Post: wt paź 05, 2004 9:59 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
georem pisze:
1. Jak sprawdzić pompę wtryskową i końcówki wtryskiwaczy?
2. Jeżeli się okoże że to końcówki to jakie kupić najlepiej (najrozsądniej)


CIĘŻKI SEZON ZIMOWY DLA DIESLI UWAŻAM ZA ROZPOCZĘTY! :lol: :lol: :lol: ZACZYNAMY DYSKUSJE!

1. To jedna z tych niewielu rzeczy pod maską W123 diesla, które diagnozuje i reguluje fachowiec. :cry: Droga impreza.
Wykluczyłbym najpierw słabą kompresję, grzanie i prąd+rozrusznik, bo to najczęsciej jest przyczyną mizernego rozruchu. Często każde z tych rzeczy jest winne po trochu.

Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym.
U mnie pomógł nowy akumulator z dużym prądem rozruchowym (nomen omen do 560SEC) i regulacja zaworów, a i tak zastanawiam się nad syntetykiem na zimę a nawet rozrusznikiem na 9V.
2. Pewnie BOSCH !

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt paź 05, 2004 10:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
(me: how) pisze:
Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym.


Odpowiedź moja brzmi: nie pali na "tyk", z 2-3 razy przekręci i dopiero zaskoczy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: wt paź 05, 2004 10:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
georem pisze:
(me: how) pisze:
Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym.


Odpowiedź moja brzmi: nie pali na "tyk", z 2-3 razy przekręci i dopiero zaskoczy.


Nie potrafię powiedzieć nic więcej o tej zależności. Mi odpalał na średnim polskim mrozie po kilunastu sekundach kręcenia, po rozgrzaniu na dotyk i gość w ten sposób odradził mi szukania przyczyny we wtryskiwaczach.
Ziętara, taki lokalny wyjadacz od MB, miał zmierzyć kompresję. Zostawiłem auto na noc, a rano dowiedziałem się, że ustawili tylko zawory i proponują temat skończyć. W zestawie z nowa baterią problem się rozwiązał.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 06, 2004 8:54 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Słabe palenie zimą hmmm skąś to znam i dla tego szukam drygiego auta na benzynke :D.

Wszelakie dostepne mi periodyki mówią tak:

1. Sprwadzić akumulator
2. Sprawdzic świece żarowe - najczęstsza przyczyna słabego palenia na mrozie
3. Wtryskiwacze, końcówki wymiana i regulacja tylko w odpowiednim warsztacie - nie robi sie tego samemu
4. Słaba kompresja powietrze nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury podczas sprężania.

cycat ;)
....Najczęśtrza przyczyną złego rozruchu jest problem w układzie podgrzewania silnika....

to tyle pompa ma niewiele wspólnego z paleniem na mrozie jak auto paliło dobrze latem

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 06, 2004 7:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy. 8)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 06, 2004 8:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
georem pisze:
Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy. 8)


W ten sposób zyskasz tylko na czasie i co najwyzej będziesz rano w pracy szybciej o kilkanaście sekund :lol: .

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 06, 2004 9:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Panowie ja ze swojej strony to moge powiedziec ze kazde MB z serii 123 -124 z dieslem Musi palic w zime bez jakiegokolwiek zajakniecia....Miałem około 10 MB z czego tylko 2 benzyny i wszystkie moje diesle 240 czy 300 nie miały zadnego problemu-najnizsza temeratura z jaka jezdziłem to -24.Przy tej temp rozruch nie sprawia problemow tylko pozniej paliwo zamarzało podczas jazdy......Tak wiec swiece akumulator kompresja ,no i wtryski i musi palic nie ma wyjscia...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 06, 2004 9:40 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
(me: how) pisze:
georem pisze:
Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy. 8)


W ten sposób zyskasz tylko na czasie i co najwyzej będziesz rano w pracy szybciej o kilkanaście sekund :lol: .


A wymiana świec na szybkie nie jest wcale taka głupia ponieważ grzeją sie szybciej (są może mniej żywotneale coś za coś) i zuzywają mniej energii z baterii która w zimie jest bardzo potrzebna :D.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 07, 2004 11:00 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Panowie ja ze swojej strony to moge powiedziec ze kazde MB z serii 123 -124 z dieslem Musi palic w zime bez jakiegokolwiek zajakniecia....Miałem około 10 MB z czego tylko 2 benzyny i wszystkie moje diesle 240 czy 300 nie miały zadnego problemu-najnizsza temeratura z jaka jezdziłem to -24.Przy tej temp rozruch nie sprawia problemow tylko pozniej paliwo zamarzało podczas jazdy......Tak wiec swiece akumulator kompresja ,no i wtryski i musi palic nie ma wyjscia...



Paliwo w zbiorniku podczas jazdy jest ciepłe, więc nie zamarznie :lol: .

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl