MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8288
Strona 1 z 1

Autor:  georem [ wt paź 05, 2004 9:13 pm ]
Tytuł:  OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania

Mam wrażenie że autko coraz gorzej odpala i mam pytanka w związku ze zbliżającą się zimą. Auto trochę kopci nie na niebiesko i nie na czarno (szary dym). To mój pierwszy diesel w życiu więc nic a nic się na nich nie znam! Silnik chodzi równiutko i ładnie.
1. Jak sprawdzić pompę wtryskową i końcówki wtryskiwaczy?
2. Jeżeli się okoże że to końcówki to jakie kupić najlepiej (najrozsądniej)
Proszę o rady
pozdrawiam Remik

Autor:  krzstian [ wt paź 05, 2004 9:43 pm ]
Tytuł: 

mam ten sam problem + czy można regulować wtryski czy jedynym zabiegiem jest odpowietrzanie?

Autor:  _me: how_ [ wt paź 05, 2004 9:59 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania

georem pisze:
1. Jak sprawdzić pompę wtryskową i końcówki wtryskiwaczy?
2. Jeżeli się okoże że to końcówki to jakie kupić najlepiej (najrozsądniej)


CIĘŻKI SEZON ZIMOWY DLA DIESLI UWAŻAM ZA ROZPOCZĘTY! :lol: :lol: :lol: ZACZYNAMY DYSKUSJE!

1. To jedna z tych niewielu rzeczy pod maską W123 diesla, które diagnozuje i reguluje fachowiec. :cry: Droga impreza.
Wykluczyłbym najpierw słabą kompresję, grzanie i prąd+rozrusznik, bo to najczęsciej jest przyczyną mizernego rozruchu. Często każde z tych rzeczy jest winne po trochu.

Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym.
U mnie pomógł nowy akumulator z dużym prądem rozruchowym (nomen omen do 560SEC) i regulacja zaworów, a i tak zastanawiam się nad syntetykiem na zimę a nawet rozrusznikiem na 9V.
2. Pewnie BOSCH !

Autor:  georem [ wt paź 05, 2004 10:19 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania

(me: how) pisze:
Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym.


Odpowiedź moja brzmi: nie pali na "tyk", z 2-3 razy przekręci i dopiero zaskoczy.

Autor:  _me: how_ [ wt paź 05, 2004 10:55 pm ]
Tytuł:  Re: OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania

georem pisze:
(me: how) pisze:
Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym.


Odpowiedź moja brzmi: nie pali na "tyk", z 2-3 razy przekręci i dopiero zaskoczy.


Nie potrafię powiedzieć nic więcej o tej zależności. Mi odpalał na średnim polskim mrozie po kilunastu sekundach kręcenia, po rozgrzaniu na dotyk i gość w ten sposób odradził mi szukania przyczyny we wtryskiwaczach.
Ziętara, taki lokalny wyjadacz od MB, miał zmierzyć kompresję. Zostawiłem auto na noc, a rano dowiedziałem się, że ustawili tylko zawory i proponują temat skończyć. W zestawie z nowa baterią problem się rozwiązał.

Autor:  MacKuz [ śr paź 06, 2004 8:54 am ]
Tytuł: 

Słabe palenie zimą hmmm skąś to znam i dla tego szukam drygiego auta na benzynke :D.

Wszelakie dostepne mi periodyki mówią tak:

1. Sprwadzić akumulator
2. Sprawdzic świece żarowe - najczęstsza przyczyna słabego palenia na mrozie
3. Wtryskiwacze, końcówki wymiana i regulacja tylko w odpowiednim warsztacie - nie robi sie tego samemu
4. Słaba kompresja powietrze nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury podczas sprężania.

cycat ;)
....Najczęśtrza przyczyną złego rozruchu jest problem w układzie podgrzewania silnika....

to tyle pompa ma niewiele wspólnego z paleniem na mrozie jak auto paliło dobrze latem

Autor:  georem [ śr paź 06, 2004 7:48 pm ]
Tytuł: 

Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy. 8)

Autor:  _me: how_ [ śr paź 06, 2004 8:18 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy. 8)


W ten sposób zyskasz tylko na czasie i co najwyzej będziesz rano w pracy szybciej o kilkanaście sekund :lol: .

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr paź 06, 2004 9:01 pm ]
Tytuł: 

Panowie ja ze swojej strony to moge powiedziec ze kazde MB z serii 123 -124 z dieslem Musi palic w zime bez jakiegokolwiek zajakniecia....Miałem około 10 MB z czego tylko 2 benzyny i wszystkie moje diesle 240 czy 300 nie miały zadnego problemu-najnizsza temeratura z jaka jezdziłem to -24.Przy tej temp rozruch nie sprawia problemow tylko pozniej paliwo zamarzało podczas jazdy......Tak wiec swiece akumulator kompresja ,no i wtryski i musi palic nie ma wyjscia...

Autor:  MacKuz [ śr paź 06, 2004 9:40 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
georem pisze:
Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy. 8)


W ten sposób zyskasz tylko na czasie i co najwyzej będziesz rano w pracy szybciej o kilkanaście sekund :lol: .


A wymiana świec na szybkie nie jest wcale taka głupia ponieważ grzeją sie szybciej (są może mniej żywotneale coś za coś) i zuzywają mniej energii z baterii która w zimie jest bardzo potrzebna :D.

Autor:  _me: how_ [ czw paź 07, 2004 11:00 am ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Panowie ja ze swojej strony to moge powiedziec ze kazde MB z serii 123 -124 z dieslem Musi palic w zime bez jakiegokolwiek zajakniecia....Miałem około 10 MB z czego tylko 2 benzyny i wszystkie moje diesle 240 czy 300 nie miały zadnego problemu-najnizsza temeratura z jaka jezdziłem to -24.Przy tej temp rozruch nie sprawia problemow tylko pozniej paliwo zamarzało podczas jazdy......Tak wiec swiece akumulator kompresja ,no i wtryski i musi palic nie ma wyjscia...



Paliwo w zbiorniku podczas jazdy jest ciepłe, więc nie zamarznie :lol: .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/