MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8288 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | georem [ wt paź 05, 2004 9:13 pm ] |
Tytuł: | OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania |
Mam wrażenie że autko coraz gorzej odpala i mam pytanka w związku ze zbliżającą się zimą. Auto trochę kopci nie na niebiesko i nie na czarno (szary dym). To mój pierwszy diesel w życiu więc nic a nic się na nich nie znam! Silnik chodzi równiutko i ładnie. 1. Jak sprawdzić pompę wtryskową i końcówki wtryskiwaczy? 2. Jeżeli się okoże że to końcówki to jakie kupić najlepiej (najrozsądniej) Proszę o rady pozdrawiam Remik |
Autor: | krzstian [ wt paź 05, 2004 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
mam ten sam problem + czy można regulować wtryski czy jedynym zabiegiem jest odpowietrzanie? |
Autor: | _me: how_ [ wt paź 05, 2004 9:59 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania |
georem pisze: 1. Jak sprawdzić pompę wtryskową i końcówki wtryskiwaczy?
2. Jeżeli się okoże że to końcówki to jakie kupić najlepiej (najrozsądniej) CIĘŻKI SEZON ZIMOWY DLA DIESLI UWAŻAM ZA ROZPOCZĘTY! ![]() ![]() ![]() 1. To jedna z tych niewielu rzeczy pod maską W123 diesla, które diagnozuje i reguluje fachowiec. ![]() Wykluczyłbym najpierw słabą kompresję, grzanie i prąd+rozrusznik, bo to najczęsciej jest przyczyną mizernego rozruchu. Często każde z tych rzeczy jest winne po trochu. Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym. U mnie pomógł nowy akumulator z dużym prądem rozruchowym (nomen omen do 560SEC) i regulacja zaworów, a i tak zastanawiam się nad syntetykiem na zimę a nawet rozrusznikiem na 9V. 2. Pewnie BOSCH ! |
Autor: | georem [ wt paź 05, 2004 10:19 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania |
(me: how) pisze: Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym.
Odpowiedź moja brzmi: nie pali na "tyk", z 2-3 razy przekręci i dopiero zaskoczy. |
Autor: | _me: how_ [ wt paź 05, 2004 10:55 pm ] |
Tytuł: | Re: OM617 (300D) pompa wtryskowa. wtryskiwacze - pytania |
georem pisze: (me: how) pisze: Facet w ZS, który robi silniki dużych mocy do łodzi na pytanie, czy wtryski mogą być przyczyną słabego startu odbił piłeczkę i zapytał jak pali na ciepłym. Odpowiedź moja brzmi: nie pali na "tyk", z 2-3 razy przekręci i dopiero zaskoczy. Nie potrafię powiedzieć nic więcej o tej zależności. Mi odpalał na średnim polskim mrozie po kilunastu sekundach kręcenia, po rozgrzaniu na dotyk i gość w ten sposób odradził mi szukania przyczyny we wtryskiwaczach. Ziętara, taki lokalny wyjadacz od MB, miał zmierzyć kompresję. Zostawiłem auto na noc, a rano dowiedziałem się, że ustawili tylko zawory i proponują temat skończyć. W zestawie z nowa baterią problem się rozwiązał. |
Autor: | MacKuz [ śr paź 06, 2004 8:54 am ] |
Tytuł: | |
Słabe palenie zimą hmmm skąś to znam i dla tego szukam drygiego auta na benzynke Wszelakie dostepne mi periodyki mówią tak: 1. Sprwadzić akumulator 2. Sprawdzic świece żarowe - najczęstsza przyczyna słabego palenia na mrozie 3. Wtryskiwacze, końcówki wymiana i regulacja tylko w odpowiednim warsztacie - nie robi sie tego samemu 4. Słaba kompresja powietrze nie nagrzewa sie do odpowiedniej temperatury podczas sprężania. cycat ![]() ....Najczęśtrza przyczyną złego rozruchu jest problem w układzie podgrzewania silnika.... to tyle pompa ma niewiele wspólnego z paleniem na mrozie jak auto paliło dobrze latem |
Autor: | georem [ śr paź 06, 2004 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy. ![]() |
Autor: | _me: how_ [ śr paź 06, 2004 8:18 pm ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy.
![]() W ten sposób zyskasz tylko na czasie i co najwyzej będziesz rano w pracy szybciej o kilkanaście sekund ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ śr paź 06, 2004 9:01 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie ja ze swojej strony to moge powiedziec ze kazde MB z serii 123 -124 z dieslem Musi palic w zime bez jakiegokolwiek zajakniecia....Miałem około 10 MB z czego tylko 2 benzyny i wszystkie moje diesle 240 czy 300 nie miały zadnego problemu-najnizsza temeratura z jaka jezdziłem to -24.Przy tej temp rozruch nie sprawia problemow tylko pozniej paliwo zamarzało podczas jazdy......Tak wiec swiece akumulator kompresja ,no i wtryski i musi palic nie ma wyjscia... |
Autor: | MacKuz [ śr paź 06, 2004 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: georem pisze: Czyli zacznę od założenia automatu do grzania świec i wymiany ich na szybkogrzejne. A dalej zobaczymy. ![]() W ten sposób zyskasz tylko na czasie i co najwyzej będziesz rano w pracy szybciej o kilkanaście sekund ![]() A wymiana świec na szybkie nie jest wcale taka głupia ponieważ grzeją sie szybciej (są może mniej żywotneale coś za coś) i zuzywają mniej energii z baterii która w zimie jest bardzo potrzebna |
Autor: | _me: how_ [ czw paź 07, 2004 11:00 am ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Panowie ja ze swojej strony to moge powiedziec ze kazde MB z serii 123 -124 z dieslem Musi palic w zime bez jakiegokolwiek zajakniecia....Miałem około 10 MB z czego tylko 2 benzyny i wszystkie moje diesle 240 czy 300 nie miały zadnego problemu-najnizsza temeratura z jaka jezdziłem to -24.Przy tej temp rozruch nie sprawia problemow tylko pozniej paliwo zamarzało podczas jazdy......Tak wiec swiece akumulator kompresja ,no i wtryski i musi palic nie ma wyjscia...
Paliwo w zbiorniku podczas jazdy jest ciepłe, więc nie zamarznie ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |