MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 08, 2004 10:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Mam taki mały problem z licznikiem. Predkościomierz działa bez zarzutu czyli linka dobra, natomiast licznik dzienny i "główny" (są sprzężone) działa jak mu się podoba. Raz kręci kolejne kilometry raz nie i cięzko wychwycić moment kiedy się zatrzymuje - muszę przecież patrzeć gdzie jadę [zlosnik] . Już raz się za to ustrojstwo zabierałem ale trybiki i cały ten mechanizm wygląda praktycznie jak nowy. Więc o co chodzi?? Jakieś sugestie?

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 09, 2004 9:49 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to zdaje się, że masz klasyczny problem z licznikiem w W114/115. Zobacz, czy ta metalowa zębatka na ośce (razem z kółkami z cyframi głównego przebiegu) daje się przekręcić palcem wokół tej ośki. Jeśli się kręci, to właśnie to jest przyczyną Twojego problemu. Ta metalowa zębatka powinna być na tę ośkę "nabita". Słyszałem o różnych rozwiązaniach tego problemu, najczęściej polecanym jest wyjęcie tej ośki i zrobienie na niej nacięcia w miejscu, gdzie siedzi ta metalowa zębatka. Po ponownym nałożeniu kółek i zębatki na ośkę, miejsca tuż przy nacięciu na ośce spowodują, że metalowa zębatka będzie siedziała na tej ośce z pewnym oporem i nie powinna już kręcić się "w miejscu". Innym rozwiązaniem polecanym przez część użytkowników jest wpuszczenie części kropli kleju w miejsce, gdzie ta metalowa zębatka siedzi ma wałeczku (ośce). To rozwiązanie ma tę słabą stronę, że przy dwóch lewych rękach robiącego naprawę, istnieje niebezpieczeństwo przyklejenia przy tej okazji kółek z cyframi do wałeczka - jest tam bardzo ciasno, luzy poprzeczne kółeczek i zębatki są minimalne. Z przyczyn oczywistych zrobimy wtedy więcej szkód, niż przyniesie to pożytku. Także wybór metody należy do Ciebie.

W razie pytań proszę kontaktuj się e-mailem.

Powodzenia.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 09, 2004 7:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Dobrze mnie zrozumiałeś. Dzięki!! Dam znac ja w końcu się za to zabiorę.
[cool]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 10, 2004 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 30, 2004 7:37 pm
Posty: 302
wiesz, miałem podobny problem w 123. ale rozebrałem , wyczyściłem, nasmarowałem i jest ok. fakt faktem że w pewnym miejscu licznik sie obraca cięzej. ale nie wiem co jest tego powodem. niezagłębiam się bo zaczął działać jak należy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl