MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
taxi - nie taxi https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8346 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomi [ sob paź 09, 2004 9:22 am ] |
Tytuł: | taxi - nie taxi |
Witam Spotkałem sie z opisami mercedesów ze są w wersji taxi. Chciałem zapytać o co chodzi. Czym rózni sie taxi od standartu i czy przy ewentualnym kupnie takiej wersji wymaga ona przeróbek w celu dostosowania do Polskich przepisów? Czy to tylko tak dla zaznaczenia że ten sprzet był kiedyś taksówka? Pozdr Tomi ![]() |
Autor: | Marcin S [ sob paź 09, 2004 9:50 am ] |
Tytuł: | |
jak oryginalna TAXI, to ma : 1) inną deske rozdzielczą , z "kurnikiem" na taxsometr 2) w tylnych drzwiach są wielgaśne popielniczki w boczkach, ale nei na dole, tylko praktycznie pod samą szybną, 3) zamykane klapkami kieszenie w drzwiach przednich 4) dodatkowa lampeczka w tylnej cześci kabiny (choć to w zwykłych tez bywa ) 5) z założenia blachy , i cała konstrukcja koroserii powinna być wykonana z grubszej blachy - jak to jest w rzeczywistości ( trudno ocenić ) 6) inna konsola środkowa i to chyba tyle... jak narazie , teraz nic więcej nei przychodzi mi do głowy |
Autor: | Maniek [ sob paź 09, 2004 10:23 am ] |
Tytuł: | |
Tak ogólnie wersja taxi to fabrycznie przystosowane auto do morderczej pracy w warunkach miejskich. Kupienie nowej taxówki to lata oczekiwań i spore sumy pieniedzy a potem problemy z odsprzedażą. Wiele wersji taxi z tego względu jest maskowana. Cechy charakterystyczne: (poza tymi które wymienił Marcin S) - kod 450 na tabliczce lakierowanej koło rygla maski oznaczający własnie wersję taxi - lakier w kolorze kości słoniowej - lepsze zabezpieczenie antykorozyjne (np 123 były częściowo cynkowane) - jako wyposażenie dodatkowe taxi były dostepne przeróżne użądzenia ułatwiające prace taksówkarzom jak chociażby (chyba najciekawsze) paralizatory wbudowane w fotele. Z założenia należałoby się wystrzegać takich samochodów. Przebiegi mają spore i to w dodatku w ruchu miejskim, silniki zazwyczaj nieorginalne, albo po conajmniej jednym remoncie. Ale z dugiej strony 115 w kolorze kości słoniowej z pełnym ekwipunkiem taxi to dziś rarytas i niezwylke rzadkie auto. |
Autor: | Mar3ko [ sob paź 09, 2004 7:46 pm ] |
Tytuł: | . |
A więc tak się składa, że ja jestem posiadaczem beczki w wersji TAXI. Silnik był mocniejszy o 5 koni mechanicznych, w środku mam 3 dodatkowe lampki po bokach i z tyłu, inna jest deska rozdzielcza, na środku mam taką półeczkę, która była przygotowana pod taxometr, radio jest kieszeń wyżej, zamykana półeczka w drzwiacj jest tylko od kierowcy w prawych drzwiach jest tam popielniczka na dole. Mam przygotowane miejsce na jakieś 3 guziki, podejrzewam iż było to na maty elektryczne na fotele, ale to moje przypuszczenie. Prawe lusterko elektryczne. Inne siedzenia, takie ze skaju, fuuuuuuuuuuuuuj...już je wywaliłem i wymieniłem na takie ładne z materiału ![]() |
Autor: | FENIX [ sob paź 09, 2004 8:02 pm ] |
Tytuł: | Re: . |
Mar3ko pisze: A więc tak się składa, że ja jestem posiadaczem beczki w wersji TAXI.
no to wrzuć jakieś fotki tej "TAXI" - fajnie wyglądają takie W123... na twoim miejscu postarał bym się jeszcze o stary (z epoki) taksometr i tak bym zostawił auto. |
Autor: | Grakoz [ sob paź 09, 2004 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
ja jestem posiadaczem beczki w wersji TAXI. mam oryginalny silnik tylko wnętrze było zmienione na inne bo oryginalne z taksówki wyglądało tragicznie. samochód ma już3 lakier. pod deskąrozdzielczą jest jeszcze kawałek oryginalnej kości słoniowej. mam też pytanie. samochód mo jest z roku 81' a sprawdzająć numer VIN wyszło, że został on zamówiony w roku 77' czy to możliwe, że ażtyle trwała realizacja zamówienia?? |
Autor: | laudan [ sob paź 09, 2004 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
Grakoz pisze: został on zamówiony w roku 77' czy to możliwe, że ażtyle trwała realizacja zamówienia??
Mozliwe, na taxi sie dlugo czeka. |
Autor: | Stomek [ ndz paź 10, 2004 12:02 am ] |
Tytuł: | |
We czwartek na lotnisku Berlin Tegel widziałem W123 Taxi, które jeszcze pracowało- to juz teraz rzadkość. Jeszcze mialo taki stary, mały, prostokątny kogut na dachu. Fajnie sie to taxi prezentowało wśród kilkuset nowych taksowek. |
Autor: | Mar3ko [ ndz paź 10, 2004 12:59 am ] |
Tytuł: | :) |
Dorwe w najbliższym czasie cyfrówke i wrzuce wam pare zdjęć mojej wersji TAXI ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | _me: how_ [ ndz paź 10, 2004 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Stomek pisze: We czwartek na lotnisku Berlin Tegel widziałem W123 Taxi, które jeszcze pracowało
Trza było zapytać ile weźmie do Gryfina ![]() Nie przesadzacie z tymi grubszymi blachami?? Maniek, skąd masz info o ocynku? W których miejscach? |
Autor: | Andrzej [ ndz paź 10, 2004 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
A to moje taxi. http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 1036#51036 |
Autor: | Stomek [ ndz paź 10, 2004 10:29 pm ] |
Tytuł: | |
Andrzej pisze:
Fajny. Dokładnie tak samo wyglądało pierwsze MB, jakim jeżdziłem tylko 240TD. Niestety przy remoncie ukryli jej pochodzenie i nadali ochydna butelkowa zielen- a taka byla ladna. |
Autor: | gorex [ pn paź 11, 2004 8:48 am ] |
Tytuł: | |
nie wymaga przeróbek . oprócz tego co napisali wyżej. ma 2 anteny, przycisk z alarmem p.napadowym pod kieronica, notowanie koguta przy tylnych drzwiach, za kierowca. MB-tex wr koszmar. ogólnie polecam bo ceny tych auto sa dobre. jednak tzreba sie liczyc z tym ze auto ma duzy przebieg i trzeba go szczegołowiej sprawdzic. nie wykluczalbym z automatu takich aut. mam 2 takie auto i jestem zadowolony. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |