MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

taxi - nie taxi
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8346
Strona 1 z 1

Autor:  Tomi [ sob paź 09, 2004 9:22 am ]
Tytuł:  taxi - nie taxi

Witam
Spotkałem sie z opisami mercedesów ze są w wersji taxi. Chciałem zapytać o co chodzi. Czym rózni sie taxi od standartu i czy przy ewentualnym kupnie takiej wersji wymaga ona przeróbek w celu dostosowania do Polskich przepisów? Czy to tylko tak dla zaznaczenia że ten sprzet był kiedyś taksówka?

Pozdr
Tomi ;)

Autor:  Marcin S [ sob paź 09, 2004 9:50 am ]
Tytuł: 

jak oryginalna TAXI, to ma :
1) inną deske rozdzielczą , z "kurnikiem" na taxsometr
2) w tylnych drzwiach są wielgaśne popielniczki w boczkach, ale nei na dole, tylko praktycznie pod samą szybną,
3) zamykane klapkami kieszenie w drzwiach przednich
4) dodatkowa lampeczka w tylnej cześci kabiny (choć to w zwykłych tez bywa )
5) z założenia blachy , i cała konstrukcja koroserii powinna być wykonana z grubszej blachy - jak to jest w rzeczywistości ( trudno ocenić )
6) inna konsola środkowa

i to chyba tyle... jak narazie , teraz nic więcej nei przychodzi mi do głowy

Autor:  Maniek [ sob paź 09, 2004 10:23 am ]
Tytuł: 

Tak ogólnie wersja taxi to fabrycznie przystosowane auto do morderczej pracy w warunkach miejskich. Kupienie nowej taxówki to lata oczekiwań i spore sumy pieniedzy a potem problemy z odsprzedażą. Wiele wersji taxi z tego względu jest maskowana.
Cechy charakterystyczne: (poza tymi które wymienił Marcin S)
- kod 450 na tabliczce lakierowanej koło rygla maski oznaczający własnie wersję taxi
- lakier w kolorze kości słoniowej
- lepsze zabezpieczenie antykorozyjne (np 123 były częściowo cynkowane)
- jako wyposażenie dodatkowe taxi były dostepne przeróżne użądzenia ułatwiające prace taksówkarzom jak chociażby (chyba najciekawsze) paralizatory wbudowane w fotele.

Z założenia należałoby się wystrzegać takich samochodów. Przebiegi mają spore i to w dodatku w ruchu miejskim, silniki zazwyczaj nieorginalne, albo po conajmniej jednym remoncie. Ale z dugiej strony 115 w kolorze kości słoniowej z pełnym ekwipunkiem taxi to dziś rarytas i niezwylke rzadkie auto.

Autor:  Mar3ko [ sob paź 09, 2004 7:46 pm ]
Tytuł:  .

A więc tak się składa, że ja jestem posiadaczem beczki w wersji TAXI. Silnik był mocniejszy o 5 koni mechanicznych, w środku mam 3 dodatkowe lampki po bokach i z tyłu, inna jest deska rozdzielcza, na środku mam taką półeczkę, która była przygotowana pod taxometr, radio jest kieszeń wyżej, zamykana półeczka w drzwiacj jest tylko od kierowcy w prawych drzwiach jest tam popielniczka na dole. Mam przygotowane miejsce na jakieś 3 guziki, podejrzewam iż było to na maty elektryczne na fotele, ale to moje przypuszczenie. Prawe lusterko elektryczne. Inne siedzenia, takie ze skaju, fuuuuuuuuuuuuuj...już je wywaliłem i wymieniłem na takie ładne z materiału [zlosnik] Kolor to - kość słoniowa jak wszystkie taxi. I ogólnie słyszałem, że jest auto bardziej wzmocnione całe na dłuższe jeżdżenie.

Autor:  FENIX [ sob paź 09, 2004 8:02 pm ]
Tytuł:  Re: .

Mar3ko pisze:
A więc tak się składa, że ja jestem posiadaczem beczki w wersji TAXI.


no to wrzuć jakieś fotki tej "TAXI" - fajnie wyglądają takie W123... na twoim miejscu postarał bym się jeszcze o stary (z epoki) taksometr i tak bym zostawił auto.

Autor:  Grakoz [ sob paź 09, 2004 8:13 pm ]
Tytuł: 

ja jestem posiadaczem beczki w wersji TAXI. mam oryginalny silnik tylko wnętrze było zmienione na inne bo oryginalne z taksówki wyglądało tragicznie. samochód ma już3 lakier. pod deskąrozdzielczą jest jeszcze kawałek oryginalnej kości słoniowej. mam też pytanie. samochód mo jest z roku 81' a sprawdzająć numer VIN wyszło, że został on zamówiony w roku 77' czy to możliwe, że ażtyle trwała realizacja zamówienia??

Autor:  laudan [ sob paź 09, 2004 8:24 pm ]
Tytuł: 

Grakoz pisze:
został on zamówiony w roku 77' czy to możliwe, że ażtyle trwała realizacja zamówienia??


Mozliwe, na taxi sie dlugo czeka.

Autor:  Stomek [ ndz paź 10, 2004 12:02 am ]
Tytuł: 

We czwartek na lotnisku Berlin Tegel widziałem W123 Taxi, które jeszcze pracowało- to juz teraz rzadkość. Jeszcze mialo taki stary, mały, prostokątny kogut na dachu. Fajnie sie to taxi prezentowało wśród kilkuset nowych taksowek.

Autor:  Mar3ko [ ndz paź 10, 2004 12:59 am ]
Tytuł:  :)

Dorwe w najbliższym czasie cyfrówke i wrzuce wam pare zdjęć mojej wersji TAXI [zlosnik] [zlosnik] :) Ostatnio blacharke przeszło i ma już podobnie jak kolegi III lakier na sobie, ale dalej kość słoniową:) Z tym taksometrem to ciężka sprawa, jeszcze mnei podkusi i będę klientów zabierał [cool] [cool] :))))

Autor:  _me: how_ [ ndz paź 10, 2004 8:32 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
We czwartek na lotnisku Berlin Tegel widziałem W123 Taxi, które jeszcze pracowało


Trza było zapytać ile weźmie do Gryfina :lol:

Nie przesadzacie z tymi grubszymi blachami??
Maniek, skąd masz info o ocynku? W których miejscach?

Autor:  Andrzej [ ndz paź 10, 2004 8:52 pm ]
Tytuł: 

A to moje taxi.

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... 1036#51036

Autor:  Stomek [ ndz paź 10, 2004 10:29 pm ]
Tytuł: 

Andrzej pisze:

Fajny. Dokładnie tak samo wyglądało pierwsze MB, jakim jeżdziłem tylko 240TD. Niestety przy remoncie ukryli jej pochodzenie i nadali ochydna butelkowa zielen- a taka byla ladna.

Autor:  gorex [ pn paź 11, 2004 8:48 am ]
Tytuł: 

nie wymaga przeróbek .
oprócz tego co napisali wyżej.
ma 2 anteny, przycisk z alarmem p.napadowym pod kieronica, notowanie koguta przy tylnych drzwiach, za kierowca.
MB-tex wr koszmar.
ogólnie polecam bo ceny tych auto sa dobre. jednak tzreba sie liczyc z tym ze auto ma duzy przebieg i trzeba go szczegołowiej sprawdzic.
nie wykluczalbym z automatu takich aut. mam 2 takie auto i jestem zadowolony.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/