MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 7:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 16, 2004 5:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Narazie prowizorycznie mam namiar przesmarować przegub i załorzyć gumę bo to walenie mnie wykończy...Mam pytanko jak zdjąć piastę z tyłu?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 16, 2004 6:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
A po co zdejmować piastę?
Zaś instrukcję wyjmowania półosi znajdziesz napewno w archiwalnych postach. Zastanawiam się jednak czy na stukanie półosi pomoże wymiana gumy i smarowanie. na mój nos to przydała by się nowa półoś. Nie dziaduj. Szukaj spokojnie dobrej półośki, bo szkoda czasu na takie prowizorki (a zdjęcie półosi i wymiana gumy to nie takie hop siup). Półośka nepewno się nie urwie. Nawet jak przegób się rozleci da się jeździź. Sprawdzone 2 razy na własnym samochodzie.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 16, 2004 8:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
wymień na dobrą, lepiej na tym wyjdziesz ;)

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 16, 2004 9:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
oj chłopie wymiana gum to masakra lepiej półosie skombinować [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 12:51 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
tzn szukam ale w tej chwili mam zupełnie rozcietą gume a puka od niedawna więc myś;la
    em że narazie to pomoże :oops:

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 11:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
krzstian pisze:
tzn szukam ale w tej chwili mam zupełnie rozcietą gume a puka od niedawna więc myś;la
    em że narazie to pomoże :oops:


polos kosztuje 100 zł, pan antoni chyba pisal ze ma 2 sztuki, ja mam 1 półdobrą tzn przegób zew stuka wew ok .... wymiana nie jest trudna jedna sruba odkrecasz od piasty i wyjmujesz przeg. zew , a potem zdejmujesz zabezpieczenie od wew po otworzeniu tylnego mostu

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 11:39 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
a w jaki sposub zablokować piastę (tarcza i koło zdjęte)?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 12:33 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
krzstian pisze:
a w jaki sposub zablokować piastę (tarcza i koło zdjęte)?


Wkręczsz w piaste dwie śruby od koła i łomikiem blokujesz piaste zapierając łomik o podłoże np.

Może sie epowtórze alenapisze ci w punktach jak wyjąć półoś z auta:

1. Na początku najlepiej zdjąć oparcie kanapy i odkręcić góre amortyzatora przy p podniesieniu auta wahacz oprze sie o granicznik na łąwie co powoduje obniżenie wahacza tak, że półoś wyciąga sie zdecydowanie wygodniej.
2. Podnsisz auto z tej stronygdzie odbywa sie operacja, najlepiej unieść całą dupe wygodnie sie operuje z mostem.
3. zdejmijesz koło nie jest to konieczne ale pmaga bo masz więcej miejsca
4. odkręcasz śrube (klucz 13) która wkręcona jest w półoś i zabezpiecza ją przed wysunięciem z piasty, jak sie zapiekła do z czuciem bo jak urwiesz to robi sie problem (zakładam że sie dała wykręcić)
5. teraz możesz już wysunąć półoś z piasty (cazasmi trzeba ją wybijać młtkiem jak sie zapiecze najlepiej robi sie to jakimś grubym krótkim pretem salowym uwaga aby ie zniszczyć gwintu w półosi pręt musi mieć dużą srednice najlepiej zbliżoną do średnicy pólosi ) jakbyś nie odkręcił amorka mogło by to sprawić poważne problemy u mnie jest jakoś tak, ze z jednej strony nie musze luzowac amora a drugiej bez tego nie da sie wyjąć półosi z piaty.
6. teraz nalezy spuścić olej z mostu (potrzebny klucz ampułowy-imbus 14 mm)
7. odkręcamy tylną część mostu od budy jest tam taka podpora gomowo metalowaprzykręcona 4 subami (klucz 13 )
8. Odkręcamy dekiel mostu również klucz 13 i zdejmujemy dekiel.
9. obracamy półoś tak aby zobaczyć końcówki zawleczki pólosi i tutaj pomocny będzie przyrząd specjalny czyli haczyk zrobiny np ze szprychy od roweru, haczykiem tym zahaczas zawleczke za oczko na kńcu i wyciągasz ją. - już mozesz wyjąć półoś z mostu.
10. Jak masz wyjętą półoś dobrze jestz tej strony od razu wymienić siemering jak cieknie.
11. Zrobic przegląd mostu czy koła nie są wyszczerbione pwygryzane itp będziesz wiedział czy szukać innego mostu.

Składanie w odwrotnej kolejnści.

Podczas składania pamiętaj posmarować smarem grafitowym wielowypust półosi który wchdzi w piaste.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl