MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 11:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 17, 2004 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2004 4:51 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
Szukam beczki do '79 w dieslu. Zastanawiam się nad tym czy automat to dobry pomysł. Jak wygląda eksploatacja skrzyni automatycznej? Czy w czasie jazdy z górki można wrzucić na luz?
Wielkie dzięki za wszelkie wskazówki.

_________________
Nie kradnij, rząd nie znosi konkurencji.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 1:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Eksploatacja skrzyni, jak to ze wszystkim bywa jest baaardzo przyjemna pod warunkiem, że ta nie jest zmęczona. A zmęczona bywa stosunkowo rzadko, bo seria 722 jest trwała. Niedomagania wynikają najczęściej z uszkodzeń mechanicznych rozdzielników i przewodów podciśnieniowych lub niewłaściwego ich podłączenia, a więc są proste w opanowaniu. Skrzynia w tym aucie ma prawo nie być sucha i często nie jest, bo wymiana uszczelnień jest zazwyczaj nieopłacalna. Oczywiście nie może się z niej lać. Nie licz też na częste zapewnienia sprzedających, że wymiana oleju i filtra coś zmieni, choć jest to oczywiście konieczne. Jeśli podciśnienie jest OK, to lepiej już zazwyczaj nie będzie chodzić.

Jeśli ma być to diesel, to odpuść sobie 200D w takiej konfiguracji, chyba, że ma być to auto wyłącznie do cruisingu po mieście lub będzie zadbanym egzemplarzem po renciście z Niemiec.

Na luz można wrzucić, tylko nie ma po co i jest to wybór między oszczędnościami w paliwie a w powierzchniach ściernych tarczek skrzyni. W zimie czasem trzeba się w ten sposób ratować, bo potrafi być gorąco przy hamowaniu.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony ndz paź 17, 2004 1:35 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz paź 17, 2004 1:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Jesli lubisz automaty to dlaczego mial bys kupowac manual ??

Z diesli wybral bym 240D lub 300D, szczegulnie ten ostatni z automatem to swietne polaczenie. Zreszta kazdy MB z automatem jest [ok] .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Post: ndz paź 17, 2004 1:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
polu pisze:
Szukam beczki do '79 w dieslu. Zastanawiam się nad tym czy automat to dobry pomysł.

Bardzo dobry, ale jak pisał poprzednik - w 200D bym nie wchodził.

Cytuj:
Jak wygląda eksploatacja skrzyni automatycznej?

Standard: wymiana oleju + filtra, regulacja podciśnienia itp. Należy pamiętać o pewnych elementarnych zasadach, takich jak:
- ruszać dopiero wtedy, jak zaskoczy bieg (wyczuwalne szarpnięcie i/lub zmiana obrotów silnika),
- bieg wrzucać tylko jak samochód stoi, często nowi użytkownicy automatów popełniają błąd przy cofaniu polegający na wrzuceniu D w momencie jak auto się jeszcze toczy,
- minimalizować użycie pozycji N w trakcie jazdy! neutral jest tylko do awaryjnego poruszania samochodu (np. w warunkach warsztatowych),
- nie holować autem z automatyczną skrzynią, chyba że na sztywnym holu; tak samo nie powinno się holować automata, chyba że na krótkim odcinku,
- nie zapalać na zaciąg [zlosnik] ;) ,
- i inne takie tam - jak kupisz to daj znać.

Cytuj:
Czy w czasie jazdy z górki można wrzucić na luz?

Jak już wyżej pisałem - raczej nie. Manualem też tego nie powinno się robić, przy czym w manualu nie grozi to szybszym zużyciem skrzyni.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 9:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2004 4:51 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
Wilekie dzięki za info
(me: how) pisze:
W zimie czasem trzeba się w ten sposób ratować, bo potrafi być gorąco przy hamowaniu.

A z tym hamowaniem to nie wiem o co chodzi, automatem inaczej sie hamuje niz manualem. Czy automatem można hamować pulsacyjnie?

_________________
Nie kradnij, rząd nie znosi konkurencji.

Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz paź 17, 2004 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2004 4:51 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
Bukol pisze:
- nie holować autem z automatyczną skrzynią, chyba że na sztywnym holu; tak samo nie powinno się holować automata, chyba że na krótkim odcinku,

A co z holowaniem przyczepy?
I jak wygląda sprawa hamowania silnikiem? Co się stanie jeśli przy pewnej prędkości np. 60 km/h zdejmę nogę z gazu ale nie wcisnę hamulca?

_________________
Nie kradnij, rząd nie znosi konkurencji.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 17, 2004 10:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
A nic sie nie stanie,auto bedzie podobnie hamowac jak z normalna skrzynia.Co do tego zimowego hamowania to czasami jak jest bardzo slisko to trzeba zima przed skrzyzowaniem wrzucac na N, bo przednie koła ulegaja zablokowaniu a tył cały czas pcha bo wiadomo ze przod mocniej trzyma nic tył-Uwaga ABS nic nie pomaga! pomagaja za to dobre zimowki!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 7:47 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
W automacie na D praktycznie nie ma czegoś takiego jak hamowanie silnikiem. Jakmś tam odpowiednikiem hamowania silnikiem jest jazda na L, choć cudów nie oczekuj.

ASB ma natomiast jedną duża zaletę - zazwyczaj silniki są mniej zmęczone niż przy manualu o porównywalnym przebiegu.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 9:46 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nie no automat hamuje po zdjęciu nogi z gazu. Powiedziałbym, że im większa prędkość tym hamowanie jest mniej odczuwalne. A różnicę można wyczuć przeżucając z górki z D na N i odwrotnie.

Co do zimowego hamowania, to problem polega na tym, że puszczenie pedału hamulca powoduje, że auto wolno, bo wolno, ale chce dalej jechać. Na lodzie nie da się zatrzymać nie wrzucając na N i pracując wtedy hamulcem. Problem może być też przy ruszaniu w takich warunkach. Brzmi groźnie, ale jest do opanowania, choć na pewno manual jest w tym względzie bardziej poręczny. W końcu mówimy o ASB w W123 bez dodatkowych systemów.

Przez trzy zimy tylko raz nie trafiłem w garaż. A mam pod domem do pokonania zakręt 90 st. i wąski i stromy zjazd. Na szczęście są gumy na zderzakach, bo auto zawisło ukośnie. :lol: .

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony pn paź 18, 2004 9:53 am przez _me: how_, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 9:49 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wookee pisze:
W automacie na D praktycznie nie ma czegoś takiego jak hamowanie silnikiem. Jakmś tam odpowiednikiem hamowania silnikiem jest jazda na L, choć cudów nie oczekuj.


Jest tylko 4 redukuje do 3 przy jakis 30-40 km/h. Na L, czy 3 od razu zreduykuje do 3. Tylko biada skrzyni temu, ktory to zrobi przy zbyt duzej predkosci.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 10:04 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Za to można ustawic ciut wyżej wolne i po wrzuceniu D sam ładnie rusza nwet pod lekką górkę [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 12:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2004 4:51 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
To mam jeszcze lamerskie pytanie: czym się różni L od D?

_________________
Nie kradnij, rząd nie znosi konkurencji.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 1:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
polu pisze:
To mam jeszcze lamerskie pytanie: czym się różni L od D?


Na L wrzuca macx 3 bieg.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 2:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
polu pisze:
To mam jeszcze lamerskie pytanie: czym się różni L od D?

Dla 4 biegowej:
D - 4 biegi, start z 2 lub 1
S - 3 biegi, start z 1
L - 2 biegi, start z 1

Dla 3 biegowej:
D - 3 biegi, start z 1
S - 2 biegi, start z 1
L - 1 bieg

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 2:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
z tym ze przelozenia w 3stopniowej sugeruja brak 1.
i tak ruszajac z 1 w 3ASB czujesz 2b.
a na 3b.predkosci zblizone sa do 4b w 4ASB
wniosek - drugi bieg w 3ASB jest najdluzszy i najwiecej musi znosic....
a 1. w ASB nie jest silna, ale to juz kwestia typu silnika sprzezonego - np. 6.9 w116 vs. volvo 2.4D :lol:

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl