MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W123 do '79 automat czy manual?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8471
Strona 1 z 2

Autor:  polu [ ndz paź 17, 2004 11:33 am ]
Tytuł:  W123 do '79 automat czy manual?

Szukam beczki do '79 w dieslu. Zastanawiam się nad tym czy automat to dobry pomysł. Jak wygląda eksploatacja skrzyni automatycznej? Czy w czasie jazdy z górki można wrzucić na luz?
Wielkie dzięki za wszelkie wskazówki.

Autor:  _me: how_ [ ndz paź 17, 2004 1:23 pm ]
Tytuł: 

Eksploatacja skrzyni, jak to ze wszystkim bywa jest baaardzo przyjemna pod warunkiem, że ta nie jest zmęczona. A zmęczona bywa stosunkowo rzadko, bo seria 722 jest trwała. Niedomagania wynikają najczęściej z uszkodzeń mechanicznych rozdzielników i przewodów podciśnieniowych lub niewłaściwego ich podłączenia, a więc są proste w opanowaniu. Skrzynia w tym aucie ma prawo nie być sucha i często nie jest, bo wymiana uszczelnień jest zazwyczaj nieopłacalna. Oczywiście nie może się z niej lać. Nie licz też na częste zapewnienia sprzedających, że wymiana oleju i filtra coś zmieni, choć jest to oczywiście konieczne. Jeśli podciśnienie jest OK, to lepiej już zazwyczaj nie będzie chodzić.

Jeśli ma być to diesel, to odpuść sobie 200D w takiej konfiguracji, chyba, że ma być to auto wyłącznie do cruisingu po mieście lub będzie zadbanym egzemplarzem po renciście z Niemiec.

Na luz można wrzucić, tylko nie ma po co i jest to wybór między oszczędnościami w paliwie a w powierzchniach ściernych tarczek skrzyni. W zimie czasem trzeba się w ten sposób ratować, bo potrafi być gorąco przy hamowaniu.

Autor:  AMG [ ndz paź 17, 2004 1:34 pm ]
Tytuł:  Re: W123 do '79 automat czy manual?

Jesli lubisz automaty to dlaczego mial bys kupowac manual ??

Z diesli wybral bym 240D lub 300D, szczegulnie ten ostatni z automatem to swietne polaczenie. Zreszta kazdy MB z automatem jest [ok] .

Autor:  Bukol [ ndz paź 17, 2004 1:40 pm ]
Tytuł:  Re: W123 do '79 automat czy manual?

polu pisze:
Szukam beczki do '79 w dieslu. Zastanawiam się nad tym czy automat to dobry pomysł.

Bardzo dobry, ale jak pisał poprzednik - w 200D bym nie wchodził.

Cytuj:
Jak wygląda eksploatacja skrzyni automatycznej?

Standard: wymiana oleju + filtra, regulacja podciśnienia itp. Należy pamiętać o pewnych elementarnych zasadach, takich jak:
- ruszać dopiero wtedy, jak zaskoczy bieg (wyczuwalne szarpnięcie i/lub zmiana obrotów silnika),
- bieg wrzucać tylko jak samochód stoi, często nowi użytkownicy automatów popełniają błąd przy cofaniu polegający na wrzuceniu D w momencie jak auto się jeszcze toczy,
- minimalizować użycie pozycji N w trakcie jazdy! neutral jest tylko do awaryjnego poruszania samochodu (np. w warunkach warsztatowych),
- nie holować autem z automatyczną skrzynią, chyba że na sztywnym holu; tak samo nie powinno się holować automata, chyba że na krótkim odcinku,
- nie zapalać na zaciąg [zlosnik] ;) ,
- i inne takie tam - jak kupisz to daj znać.

Cytuj:
Czy w czasie jazdy z górki można wrzucić na luz?

Jak już wyżej pisałem - raczej nie. Manualem też tego nie powinno się robić, przy czym w manualu nie grozi to szybszym zużyciem skrzyni.

Autor:  polu [ ndz paź 17, 2004 9:56 pm ]
Tytuł: 

Wilekie dzięki za info
(me: how) pisze:
W zimie czasem trzeba się w ten sposób ratować, bo potrafi być gorąco przy hamowaniu.

A z tym hamowaniem to nie wiem o co chodzi, automatem inaczej sie hamuje niz manualem. Czy automatem można hamować pulsacyjnie?

Autor:  polu [ ndz paź 17, 2004 10:08 pm ]
Tytuł:  Re: W123 do '79 automat czy manual?

Bukol pisze:
- nie holować autem z automatyczną skrzynią, chyba że na sztywnym holu; tak samo nie powinno się holować automata, chyba że na krótkim odcinku,

A co z holowaniem przyczepy?
I jak wygląda sprawa hamowania silnikiem? Co się stanie jeśli przy pewnej prędkości np. 60 km/h zdejmę nogę z gazu ale nie wcisnę hamulca?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz paź 17, 2004 10:55 pm ]
Tytuł: 

A nic sie nie stanie,auto bedzie podobnie hamowac jak z normalna skrzynia.Co do tego zimowego hamowania to czasami jak jest bardzo slisko to trzeba zima przed skrzyzowaniem wrzucac na N, bo przednie koła ulegaja zablokowaniu a tył cały czas pcha bo wiadomo ze przod mocniej trzyma nic tył-Uwaga ABS nic nie pomaga! pomagaja za to dobre zimowki!

Autor:  Wookee [ pn paź 18, 2004 7:47 am ]
Tytuł: 

W automacie na D praktycznie nie ma czegoś takiego jak hamowanie silnikiem. Jakmś tam odpowiednikiem hamowania silnikiem jest jazda na L, choć cudów nie oczekuj.

ASB ma natomiast jedną duża zaletę - zazwyczaj silniki są mniej zmęczone niż przy manualu o porównywalnym przebiegu.

Autor:  _me: how_ [ pn paź 18, 2004 9:46 am ]
Tytuł: 

Nie no automat hamuje po zdjęciu nogi z gazu. Powiedziałbym, że im większa prędkość tym hamowanie jest mniej odczuwalne. A różnicę można wyczuć przeżucając z górki z D na N i odwrotnie.

Co do zimowego hamowania, to problem polega na tym, że puszczenie pedału hamulca powoduje, że auto wolno, bo wolno, ale chce dalej jechać. Na lodzie nie da się zatrzymać nie wrzucając na N i pracując wtedy hamulcem. Problem może być też przy ruszaniu w takich warunkach. Brzmi groźnie, ale jest do opanowania, choć na pewno manual jest w tym względzie bardziej poręczny. W końcu mówimy o ASB w W123 bez dodatkowych systemów.

Przez trzy zimy tylko raz nie trafiłem w garaż. A mam pod domem do pokonania zakręt 90 st. i wąski i stromy zjazd. Na szczęście są gumy na zderzakach, bo auto zawisło ukośnie. :lol: .

Autor:  laudan [ pn paź 18, 2004 9:49 am ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
W automacie na D praktycznie nie ma czegoś takiego jak hamowanie silnikiem. Jakmś tam odpowiednikiem hamowania silnikiem jest jazda na L, choć cudów nie oczekuj.


Jest tylko 4 redukuje do 3 przy jakis 30-40 km/h. Na L, czy 3 od razu zreduykuje do 3. Tylko biada skrzyni temu, ktory to zrobi przy zbyt duzej predkosci.

Autor:  Wookee [ pn paź 18, 2004 10:04 am ]
Tytuł: 

Za to można ustawic ciut wyżej wolne i po wrzuceniu D sam ładnie rusza nwet pod lekką górkę [zlosnik]

Autor:  polu [ pn paź 18, 2004 12:48 pm ]
Tytuł: 

To mam jeszcze lamerskie pytanie: czym się różni L od D?

Autor:  laudan [ pn paź 18, 2004 1:09 pm ]
Tytuł: 

polu pisze:
To mam jeszcze lamerskie pytanie: czym się różni L od D?


Na L wrzuca macx 3 bieg.

Autor:  Wookee [ pn paź 18, 2004 2:04 pm ]
Tytuł: 

polu pisze:
To mam jeszcze lamerskie pytanie: czym się różni L od D?

Dla 4 biegowej:
D - 4 biegi, start z 2 lub 1
S - 3 biegi, start z 1
L - 2 biegi, start z 1

Dla 3 biegowej:
D - 3 biegi, start z 1
S - 2 biegi, start z 1
L - 1 bieg

Autor:  pp [ pn paź 18, 2004 2:38 pm ]
Tytuł: 

z tym ze przelozenia w 3stopniowej sugeruja brak 1.
i tak ruszajac z 1 w 3ASB czujesz 2b.
a na 3b.predkosci zblizone sa do 4b w 4ASB
wniosek - drugi bieg w 3ASB jest najdluzszy i najwiecej musi znosic....
a 1. w ASB nie jest silna, ale to juz kwestia typu silnika sprzezonego - np. 6.9 w116 vs. volvo 2.4D :lol:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/