MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

nier?wna praca silnika - czasami
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8498
Strona 1 z 1

Autor:  Vesa [ pn paź 18, 2004 9:54 pm ]
Tytuł:  nier?wna praca silnika - czasami

Witam,

jak w tytule, nie pracuje równo (czasami) , najczęściej ma problemy przy niskich obrotach. Po ręczym podkręceniu zaczyna pracować ok, czasami wystarczy lekko nacisnąć pedał gazu i po zwolnieniu i obniżeniu obrotów jest ok. - niepokoi mnie to , może powienenem zmierzyć ciśnienie na tłokach?
BTW gdzie to zrobić we Wrocławiu ?
A może poprostu mam defaultowe obroty na biegu jałowym za nisko ustawione i się chce tak jakby dusići dlatego nie pracuje stabilnie ?
Niepokoją mnie także spaliny których jest trochę duźo i wcale nie są ciemne :( tylko takie niebieskawe, je mi troszeczkę olej ale może mam schiza.

Od czego powineienm zacząć chcąć dojść do ładu i klekotu a nie jakiegoś biregu barana z górki (z tym mi się kojarzy ten mój silnik czasami)

Moja mądra kniga pisze co następuje:
silnik ma obniżoną moc, występują trudności z jego rozruchem, spaliny mają jasnobrunatną barwę, jeden z cylindrów nie pracuje lub pracuje z przerwami - zostały zanieczyszczone lub rozkalibrowane kanaliki wylotowe rozpylacza, zużycie uległ tłoczek i cylinderek, zanieczyszczone zostały wkłady filtrów, zużył się lub wadliwie działa zawór kontrolny

I co na to powiecie

Jaki jest koszt nowych części (tu pytanie do Adiego lub Damiana) .

thx

Autor:  MercBeginner [ pn paź 18, 2004 11:08 pm ]
Tytuł: 

Ja mam podobną sytuację :(
Silnik 240D 350.000km '81

Spaliny - siwe :)
Przy spokojnej jeździe niezauważalne w tylnym lusterku :)

Po odpaleniu zimnego silnika przycina na jednym tłoku na jałowym biegu,
po wkręceniu go na chwilę na obroty rzędu 2500obr/min jest O.K.

Pali niemało - nie mniej niż 10L w mieście przy bardzo spokojnej jeździe

Pali i gubi olej - 0,8L na 1000km

Stuka regularnie na obrotach minimalnie wyższych niż jałowy bieg
(jakby młotkiem - gdzieś w silniku)

Buja znacznie silnikiem na jałowym biegu
(nowe poduszki)

Kiedy jest zimno wtedy pracuje równo (dopóki się nie nagrzeje)

Ciśnienie oleju 2 (85 stopni) w chłodne dni (15stopni) :)
Latem po przegonieniu spada do ok 1.6
(olej ORLEN SemiSynthetic Super :oops: )

Przy ostatnich przymrozkach ok -3 stopnie
odpalał przy drugim obrocie. Świece ISKRA :oops:


Pytanie: co może być powodem bujania silnikiem?
Czy pompa wtryskowa może być powodem?
Czy tylko kompresja?


Pozdrawiam - Bartek

Autor:  meanstreak [ wt paź 19, 2004 8:44 am ]
Tytuł: 

na mój bgiust to chyba kompresja! mam podobne objawy! czasami mnie to grzeje ale nie będe już go reanimował. mam apetyt na w124

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/