MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 12:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 18, 2004 11:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Pragne sie pochwalić że w dniu wczorajszym zostałem szczęśliwym posiadaczem MB W123 240D rocznik 1983, srebrny metalik wyposażony w centralny zamek, elekrtyczny szyber, erektryczną antene, alu felgi. Autko jest w stanie w miare dobrym przynamniej jesli chodzi o blache i silnik. Troszke gorzej sie ma sprawa z zawieszeniem szczegolnie przednim a szczegolnie z ukladem kierowniczym (troche "pływa po drodze ale mam nadzieje ze wymiania końcówek drążkow wystarczy) No i coś chyba pompka podciśnienia jednak fiksuje bo czasem wszystko działa OK tzn centralny i wyłączanie silnika a czasem nie ma w ogóle reakcji :-( ale to są drobiazgi. Gorzej ze jescze nie wiem gdzie jej szukać żeby ja sprawdzić ale... twardym trzeba być. No i jak przełączam światła na długie to prawe włącza sie długie a na lewym postój , taki szczególik nie godny uwagi.
Pewnie to mało interesujące dla większości z Was ale jakoś nie mogłem się powstrzymać.
Serce me raduję się.

Pozdr Tomi

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 11:09 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Gratulacje !!!
Jeżeli chodzi o problemy z podciśnieniem, to przeszukaj forum, bo temat był bardzo szeroko omawiany - na pewno juz będziesz wiedział, gdzie szukać [oczko] Zapodaj jakieś fotki cudeńka

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 11:16 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 05, 2004 10:27 am
Posty: 539
Lokalizacja: EZG
Gratulacje [zlosnikz]
fajowy silnik [zlosnik]

_________________
MB W 123 240TD 83r.
MB W 124 260 E 92r.
MB W 124 230TE 86r.
a w stajni :126p,Lublin
:-) nie ma jak kombi :-)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 11:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Dzięki bardzo.
A co do fotek to bardzo chętnie ale niestety mam problem natury technicznej. Mianowicie brak aparatu cyfrowego. Ale jak tylko uda mi sie pożyczyć to porobie pare fotek i na pewno pokażę.

Pozdr Tomi

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 1:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 19, 2003 10:15 am
Posty: 342
Lokalizacja: Siedlce
Z tą zmianą świateł to sprawdziłbym żaróweczkę [oczko] \
Gratuluję zakupu!!!!

_________________
W123 3.0D `80r. - RIP
MB na ręku
Nissan Primera 2.0 SLX Automat - na sprzedaż (może ktoś chętny????)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 1:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Cytuj:
jak przełączam światła na długie to prawe włącza sie długie a na lewym postój


Miałem podobne problemy w poprzednim aucie - W123 250. Problem tkwi we wtyczce, która jest podlączona do reflektora. Składa się ona z wielu końcówek, które po otwarciu wtyczki można przemieszczać miedzy sobą. Jeżeli w jednej lampie wszytsko jest ok, to narusuj sobie taką wtyczkę i zapisz która końcówkaw tej wtyczce doprowadza prąd do konkretnej żarówki. Sprawdzisz to włączając odpowiednie światła i wtykając we wtyczkę probówkę. Gdu już będziesz wiedział, którą końcówką płynie prąd do konkretnej lampy, ustawisz styki w drugiej wtyczce, od drugiego reflektora. Powodzenia.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 2:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
"Srebrna Strzała" jest zastrzezona ;)

A tak na powanie to gratuluje zakupu [zlosnik]
Ja tez mam srebrnego, jednak nie orginala, tylko lakier VW Glasurit, nie pamietam oznaczenia [zlosnik]


Na górę
Post: pn paź 18, 2004 4:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Tomi pisze:
No i coś chyba pompka podciśnienia jednak fiksuje bo czasem wszystko działa OK tzn centralny i wyłączanie silnika a czasem nie ma w ogóle reakcji :-( ale to są drobiazgi. Gorzej ze jescze nie wiem gdzie jej szukać żeby ja sprawdzić



Raczej skłaniałbym się do przewodów doprowadzających podciśnienie lub samych siłowniczków, pompy próżniowe cięszą się w tym silniku zasłużenie dobrą opinią, pompę znajdziesz na rys. pod nr. 3:

Obrazek


Tomi pisze:
Troszke gorzej sie ma sprawa z zawieszeniem szczegolnie przednim a szczegolnie z ukladem kierowniczym (troche "pływa po drodze ale mam nadzieje ze wymiania końcówek drążkow wystarczy)


Sprawdzałeś układ kierowniczy i zawieszenie? Jeżeli nie, to radzę to zrobić , bo najprawdopodobniej masz do czynienia z tym co w Beczce, moim zdaniem najpiękniejsze ( a do czego trzeba się przyzwyczaić jeżeli to twoja pierwsza Beczułka) mówię oczywiście o słynnym kołysaniu Beczki - to auto płynie jak na lekkiej fali ( ale się rozpoetyzowałem [zlosnik] ) i jest to najzupełniej normalne - o ile oczywiście nie ściąga i nie wyrywa kierownicy z rąk. Ale w/w układy obowiązkowo musisz sprawdzić ( przy okazji, zawieszenie to zawieszenie a układ kierowniczy to układ kierowniczy, dwa niezależne układy w aucie [oczko] ).
A tak wogóle to szczere gratulacje autka!!! [zlosnikok] .

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 6:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Co do zawiechy:
Miałem ten sam problem (nadal do końca go nie rozwiązałem). Ale proponuję nie zgadywać, tylko kożystając z mojego doświadczenia robić w tej kolejności (wbrew pozorom wychodzi taniej):
- geometria
- auto na stację diagnostyczną i na szarpaki (sprawdzi luzy), sprawdz też amorki. Mi wyszły delikatne luzy na 2 gałkach i wszyscy mówili mi że są do pominięcia bo są naprawdę minimalne. A autem nie dało się jeżdzić. Ale jak je zregenerowałem, różnica była potworna. Nadal mam delikatny luz na przekładni i jest to odczówalne, ale luz na przekładni kierowniczej jest że tak powiem przewidywalny, możesz się do niego przyzwyczaić, a to co miałem na początku to było zupełnie coś innego, auto jechało tam gdzie chciało. Nie sprawdzaj luzów u mechanika, bo on poprostu podniesie auto i bedzie wkładał łom i 'sprawdzał luzy', ale jak zawieszenie 'wisi' to to wszystko zupełnie inaczej pracuje i nie sprawdzisz dobrze.
- i na końcu opony. mogą wyglądać na dobre, a w rzeczywistości bedą dawać taki efekt, jak luzy na zawieszeniu. Prawdopodobnie to jest u mnie jeszcze przyczyną ale chcę dojeździć do momentu, gdy kupię zimówki i wtedy się okaże.
Życzę powodzenia.

PS.
Acha jeszcze jedno: Jak masz alusy, to sprawdż, czy nie są krzywe np. na czole (tam gdzie śróby przykręcasz, wtedy aluski niestety już na śmietnik) ew. czy nie biją na boki.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 6:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Poznaje ten skan wyzej- jest z ksiazki Sam naprawiam MB 123 czy jakos tak mam racje?????? ale to zdjecie najbardziej mi sie podobało-cos pieknego 300 diesel i klima-potega naprawde robi wrazenie ciekawe ile wazy taki motorek,......

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 7:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
To jest Turbo. W mojej książce nie było tej fotki.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 8:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
fajne auto .. gratulacje .. czekamy na fotki ... PS. co do swiatel ... mam takie pytanie ... jak włączasz długie to gasnie jedno mijania a zapala sie drugie długie ... a co sie dzieje jak migniesz długimi ... tez gasnie mijania ???

pytam bo to normalne ze jak sie włączy dlugie na stale, to wyłączają się mijanai , a jak sie miga to powinny sie oba świecic ....

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 18, 2004 9:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Skan pochodzi z 2-tomowej książki Bogumiła Kalinowskiego "Mercedes Benz typ 123, modele `76 - `85" t II.
Pytanie do And6412: opisujesz perypetie ze 107 czy 123?

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: śr paź 20, 2004 11:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Tomi pisze:
Troszke gorzej sie ma sprawa z zawieszeniem szczegolnie przednim a szczegolnie z ukladem kierowniczym (troche "pływa po drodze ale mam nadzieje ze wymiania końcówek drążkow wystarczy)


STAWROS pisze:
Sprawdzałeś układ kierowniczy i zawieszenie? Jeżeli nie, to radzę to zrobić , bo najprawdopodobniej masz do czynienia z tym co w Beczce, moim zdaniem najpiękniejsze ( a do czego trzeba się przyzwyczaić jeżeli to twoja pierwsza Beczułka) mówię oczywiście o słynnym kołysaniu Beczki - to auto płynie jak na lekkiej fali ( ale się rozpoetyzowałem [zlosnik] ) i jest to najzupełniej normalne - o ile oczywiście nie ściąga i nie wyrywa kierownicy z rąk. Ale w/w układy obowiązkowo musisz sprawdzić ( przy okazji, zawieszenie to zawieszenie a układ kierowniczy to układ kierowniczy, dwa niezależne układy w aucie [oczko] ).
A tak wogóle to szczere gratulacje autka!!! [zlosnikok] .


Dzięki.
KOłysanie czy inaczej pływanie jest ok tyle że dochodza do tego stuki no i ja trzymam kierownice nieruchomo a autko jedzie tam gdzie mu pasuje :( Także "troszkę" musze krecic kierownicą żeby sie utrzymac na drodze.
Pozdrawiam
Tomi

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: śr paź 20, 2004 11:54 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Tomi pisze:
Dzięki.
KOłysanie czy inaczej pływanie jest ok tyle że dochodza do tego stuki no i ja trzymam kierownice nieruchomo a autko jedzie tam gdzie mu pasuje :( Także "troszkę" musze krecic kierownicą żeby sie utrzymac na drodze.
Pozdrawiam
Tomi


A jakie masz ogumienie ??

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl