MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 1:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt paź 22, 2004 1:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Tak jak w temacie. Dodam jeszcze, że mój silnik wymaga nakładów finansowych na co nie mogę sobie pozwolić. Inna sprawa, że przy dzisiejszych cenach paliw, diesel jest tańszy w eksploatacji (mam tu na myśli OO [zlosnikz] ). Wiem, że to profanacja niszczyć oryginał, ale zawsze można do niego wrócić. Poza tym wreszcie zaczął bym jeżdzić moim Mercedesem. Mam możliwość kupna rozbitego MB W123 300D na chodzie za 1500zł. Mechanika ok, ale blachy nadają się tylko na złom. Musi mu jeszcze mechanik sprawdzić sprężanie, jesli bedzie ok to chyba go wezmę, chyba że sprzedam moją 116 w co wątpię, bo ogłaszam ją od dłuższego czasu i nikt nawet nie przyjechał obejrzeć (takie małe zainteresowanie jest tym modelem?). Oto link do ogłoszenia:
http://www.motoallegro.pl/show_item.php?item=33546979
Co wy na to?

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 2:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Chyba Cie za to nie pochwalą- zwłaszcza za OO.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 2:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
1Nie używaj na forum sformułowania oo bo zarez będzie na czerwono [zlosnik] 2 Zdaje się że twoje auto było już omawiane na forum
3 W ogłoszeniu nic nie napisałeś o niedomaganiach silnika!
4 Zapytaj sie MacKuza on ma 116 z przeszczepionym dieslem [/list]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 2:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Osobiście bym wolał to 280, można w miarę tanio kupić taki silnik w dobrym stanie (800-1200zł), zawsze pozostanie Ci kupa części z Twojego silnika. Remontu nie proponuję bo się nie opłaca. Instalację gazową mozna założyc do niego za ok. 1400zł.
300D jest po prostu słaby w tej budzie, a tak naprawdę jest droższa eksploatacja tych silników, częstsze wymiany filtrów i oleju, żeby nie mieć problemów zimą silnik, świece, układ wtryskowy, akumulator muszą być w BDB stanie.
Poza tym jazda na gazie jest tańsza niż na ON, nie wspomnę o mocy.
Wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam Remik

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 3:23 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Przekładka jest dośc prosta:

zmiany to:

1. łapy silnika - muszą być inne
2. przenisienie napedu pedału gazu - inne w dieslu
3. jeżeli przekładasz z automatu w manuala to również inna musi być przednia cześć wału jeżeli zostajesz w automacie to zostaje ten sam wał
4. Zabawa z umieszczeniem wewnątrz auta grzania świec u mnie ordynarny guzik (katapulta)

i tyle jeżeli chodzi o zmiany.

Dobrze by było zmienić most ale niekoniecznie.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 9:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 6:03 pm
Posty: 27
witam miałem podobne rozterki ze swojš 116 koszt wachy był olbrzymi zwłaszcza ,że jaswojš wykorzystywałem do codziennej jazdy rozważałem podobnš kombinację z silnikiem od 123 300 D jeżdziłem nawet takimi autami by popróbować jak to jeżdzi -porażka ja miałem 185KM a 3oo ma 88 jak jest w super stanie sugeruję po prostu wymienic silnik i szukaj tego na gażniku bodajże 165 km jest super jeśli chodzi o gaz mechaniczny wtrysk jest wredny jeśli chodzi o gaz (swojš w końcu zagazowałem wTanowie i zdarzały się strzały mimio nowych świec przewodów etc )taka opcja jest tansza niz zamiana na silnik On chyba ,że jak bardzo się upierasz przy ON znajdz 300 od 124 ale komplet tzn silnik +skrzynia +most z jednego auta to już nawet nieżle śmiga

_________________
BMW E-30


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 22, 2004 10:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
xs4u pisze:
witam miałem podobne rozterki ze swojš 116 koszt wachy był olbrzymi zwłaszcza ,że jaswojš wykorzystywałem do codziennej jazdy rozważałem podobnš kombinację z silnikiem od 123 300 D jeżdziłem nawet takimi autami by popróbować jak to jeżdzi -porażka ja miałem 185KM a 3oo ma 88 jak jest w super stanie sugeruję po prostu wymienic silnik i szukaj tego na gażniku bodajże 165 km jest super jeśli chodzi o gaz mechaniczny wtrysk jest wredny jeśli chodzi o gaz (swojš w końcu zagazowałem wTanowie i zdarzały się strzały mimio nowych świec przewodów etc )taka opcja jest tansza niz zamiana na silnik On chyba ,że jak bardzo się upierasz przy ON znajdz 300 od 124 ale komplet tzn silnik +skrzynia +most z jednego auta to już nawet nieżle śmiga


Jeżeli strzelał to coś było nie tak! Mercedes na gazie (a MB z takim wtryskiem miałem już 4szt.) po prostu nie może strzelać i basta!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 23, 2004 7:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Jak jest wszystko ładnie zrobione to nie będzie strzelał. Najwyżej może lekkiego mula złapać , ale słabo odczuwalnego.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 23, 2004 8:15 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
georem pisze:
można w miarę tanio kupić taki silnik w dobrym stanie (800-1200zł)

Gdzie??-ja bym kupil ze dwa [zlosnik]

georem pisze:
zawsze pozostanie Ci kupa części z Twojego silnika


No tak ale takich co sie nie zużywają [zlosnik]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 23, 2004 12:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ja kiupiłem dobry silnik z auta za 1300zł z 2,5 roku temu, gdzie jak wiemy był problem większy niż teraz, mogłem się nawet nim przejechać, mój kolega sprzedał taki za 800zł i jeździ sobie w R107, pod Poznaniem mój znajomy ma, ale długo stoi i gaźnikowy, napewno by sprzedła nawet za 500-600zł i skrzynie automat do tego dołoży za kolejną 100zł czy 200zł, jak się podzwoni to się znajdzie dużo ofert. Dobry remont tego silnika to kwota rzędu 5000-7000zł. Wtedy możesz liczyć na to że dostaniesz gwarancję i rachunek. Inaczej się nie opłaca!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 25, 2004 7:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 31, 2004 8:54 am
Posty: 90
Lokalizacja: Piła
georem pisze:
Osobiście bym wolał to 280, można w miarę tanio kupić taki silnik w dobrym stanie (800-1200zł), zawsze pozostanie Ci kupa części z Twojego silnika. Remontu nie proponuję bo się nie opłaca. Instalację gazową mozna założyc do niego za ok. 1400zł.
300D jest po prostu słaby w tej budzie, a tak naprawdę jest droższa eksploatacja tych silników, częstsze wymiany filtrów i oleju, żeby nie mieć problemów zimą silnik, świece, układ wtryskowy, akumulator muszą być w BDB stanie.
Poza tym jazda na gazie jest tańsza niż na ON, nie wspomnę o mocy.
Wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam Remik

Nieprawda

_________________
www.uaz-frelki.prv.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 25, 2004 7:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Artur 4x4 pisze:
georem pisze:
Osobiście bym wolał to 280, można w miarę tanio kupić taki silnik w dobrym stanie (800-1200zł), zawsze pozostanie Ci kupa części z Twojego silnika. Remontu nie proponuję bo się nie opłaca. Instalację gazową mozna założyc do niego za ok. 1400zł.
300D jest po prostu słaby w tej budzie, a tak naprawdę jest droższa eksploatacja tych silników, częstsze wymiany filtrów i oleju, żeby nie mieć problemów zimą silnik, świece, układ wtryskowy, akumulator muszą być w BDB stanie.
Poza tym jazda na gazie jest tańsza niż na ON, nie wspomnę o mocy.
Wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam Remik

Nieprawda

MacKuz może teraz całkiem dobrze rozsądzić ten spór.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 25, 2004 8:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2004 1:27 pm
Posty: 113
Lokalizacja: krak
jest jeszcze opcja z silnikiem 2,3 , hehehe ja miałem i po miescie te taczki zuzywały podobno (bo nigdy nie sprawdziłem) 12 litrów benzynki.

_________________
powoli do przodu moze wkrótce wyjedzie 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 25, 2004 9:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
georem pisze:
Instalację gazową mozna założyc do niego za ok. 1400zł.


Ja mam instalacje gazowa - pali srdnio 20l gazu x 2zł = 40zł, 300D pali srednio 10l x 2,5zł (oo) = 25zł czyli dużo taniej. Chciałbym autem jeżdzić na codzień, ale przy takich kosztach gazu nie moge sobie pozwolić. Tylko niech nikt nie mówi "po co kupiłem Mercedesa" bo gdy kupowałem gaz kosztował 1,20zł

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 25, 2004 11:56 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wookee pisze:
Artur 4x4 pisze:
georem pisze:
Osobiście bym wolał to 280, można w miarę tanio kupić taki silnik w dobrym stanie (800-1200zł), zawsze pozostanie Ci kupa części z Twojego silnika. Remontu nie proponuję bo się nie opłaca. Instalację gazową mozna założyc do niego za ok. 1400zł.
300D jest po prostu słaby w tej budzie, a tak naprawdę jest droższa eksploatacja tych silników, częstsze wymiany filtrów i oleju, żeby nie mieć problemów zimą silnik, świece, układ wtryskowy, akumulator muszą być w BDB stanie.
Poza tym jazda na gazie jest tańsza niż na ON, nie wspomnę o mocy.
Wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam Remik

Nieprawda

MacKuz może teraz całkiem dobrze rozsądzić ten spór.


No to już pedze z wyjasnieniami:

jestem w posiadaniu W116 300D i W116 280 SE i moge troche poopowiadać :D


Zaczniemy od dieselka bo mam go dłużej:
zalety:
1. ekonomia eksploatacji jednak ON jest tańszy od etyliny i desle z reguły palą mniej
2. prostota działania silnika (to moje osobiste zdanie) jak paliwo 'dolata' to jedziemy i już, w benzynie jest duzo więcej wirtualnych rzeczy :D
3. dostep do tańszego paliwa (nielegalne ale możliwe i nie pisze o OO bo tego nigdy nie nalałem do PUZONA)

wady:
1. zawsze to kundel
2. o 100 kucy mniej ale mówie wam 300 D daje spokojnie rade w tej budzie
3. hałas - klekota zdecydowanie bardziej słychać w środku
4. gorsza kultura jazdy
5. koniecznośc wymiany mostu

teraz M110
zalety:
1. wspaniała kultura jazdy, cisza spokuj w aucie chociaż moj podobno jest bardzo głośny jak na M110
2. mam nadzieje, że nie będzieproblemów z paleniam zimą w końcu to benzynka
3. 180 kucy robi swoje ale kosztem zuzycia paliwa
4. Szwedką jedzdze wolno i dostojnie bo wiem, że zawsze zdąże docisnąć gaz (PUZONEM jezdze zdecydowanie szybciej nie wiem czemu tak jest :D )

wady:
1. paliwożerność na mieście potrafi podobno i 20 spalić nie wiem tego z doswiadczenia za mało jeszcze nim jeżdze ale do diesla nie ma porównania
2. nawet po zagazowaniu koszta będą takie jak w dieslu ale jazda szybsza :D
3. wg mnie skomlikowanie silnika i instalacji elektrycznej i paliwowej jest dużlo większe niż w dieslu a co za tym idzie koszty eksploatacji są wyższe (kable swiece itp itd)

to chyba tyle

generalnie 300D spokojnie sobie radzi w budzie W116 i przekładkja silnika jest banalna.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl