MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 2:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob paź 23, 2004 8:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
witam
kolega kupił /8 240D , silnik ładnie pali, równo chodzi, mozna powiedzieć "ideał" , poza jednym "małym mankamentem"
tj jak sie rozgrzeje to ciśnienie oleju spada do 0 :o
jak sie doda gazu to normalnie sie podnosi do 1 - 2 - 3 zależy od obrotów.
co to może być??
jeden mówi że to panewki (ale nie słychać żeby pukały)
drugi mówi że pompa olejowa (ale pierwszy i trzeci mówi że pompy olejowe w tych autach są pancerne)
wymiana pompy ok 200 - 300zł
wymiana panewek + wał ok 1000 - 1200zł
co tu robić?? :roll:
za wszystkie porady dziex z góry
pzdr marcin

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 23, 2004 8:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
A jak zimny to ma 3? jesli tak to pompa....to ze sa pancerne to mozna w bajki wsadzic !!! W aucie ktore ma 30 lat to moze byc wszystko! :lol:

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: sob paź 23, 2004 8:32 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
BECKER pisze:
co tu robić?? :roll:
za wszystkie porady dziex z góry


Zacznij od sprawdzenia 3 zegara. Manomet czesto lubi podciekac i wtedy oszukuja. Jesli bylo by naprawde 0 to by sie silnik zatarl. Proponuje zdjac zegar i wlozyc od 2 auta.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 12:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
No ja u siebie zauważyłem że tak po godzinnej jeździe do 1 spada ale na zimnym jest 3 , tzn ze klamie jak jest zimny czy nagrzany?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 2:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Czyli jesli zegar na zimnym silniku pokazuje 3, to nie jest w porządku? Dodam ze po nagrzaniu silnika cisnienie schodzi do 1,5, ale po zwiekszeniu obrotów sie podnosi nawet do 3. Moze to oznaczac ze cos jest nie tak z pompą? Z góry dziekuje za odpowiedź

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 2:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
mój na zimno ma równe 3 przy 90 C najmniej miał 2 ale potem tj pisałem potrafi minimalnie zejć poniżej 1[/list]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 2:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
też myślimy że to wskaźnik (taka pocieszająca myśł) bo ktoś miał ping-ponga i zamontował dodatkowy manometr na desce,
jutro będzie trzeba to sprawdzić
dziex
pzdr marcin

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 2:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Mój na zimno ma 3. Przy 90 C ma około 2,5. Po szybkiej, długiej jeździe, latem schodzi do 2.

Pozdrawiam!
Croolick

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 3:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Sprawa prosta. Jeżeli olej się rozgrzeje to spada jego lepkość, rozrzedza sie i "wycieka" przez panewki. Oczywiscie intensywnosć tego procesu zalezy od jakosci oleju (współczynnika zmiany lepkosci w zależnosci od temperatury) i oczywiscie od stopnia wytarcia panewek. Panewki nie muszą stukać jeszcze, zeby przepuszczać olej przy niskich obrotach. Jeżli zwiekszy sie obroty silnika, to pompa wytwarza wieksze ciśnienie i spokojnie nadąża z uzupełnianiem strat powstałych przez nieszczelne panewki. Nie ma się co przejmować tym zjawiskiem dopóki panewki nie stukają, czy nie zpala się na wolnych obrotach kontrolka.
Czasami pomaga zmiana oleju, bo w zależnosci od jakości oleju w miarę eksploatacji, traci on swoje właściwości i rozrzedza się. Więc ja bym zaczął od wymiany oleju. Powinno to trochę poprawić sytuację. Jezeli nic się nie zmieni to trzeba się za jakiś rok czy trochę dłużej szykować do wymiany panewek.
Panewki zurzywają się normalnie podczas eksploatacji, jednakże zasadniecze znaczenia ma tutaj jakosć oleju i sposób eksploatacji.
A tak na marginesie. Ja mam w 115 po 360 tys przebiegu 2,9 po rozgrzaniu.

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 3:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
No własnie, a jakie wobec tego powinno byc w miarę prawidłowe ciśnienie po rozgrzaniu? Wiem ze u mnie silnik jest w dosc dobrym stanie a cisnienie jest niskie tzn 1,5.Dodam ze olej wymieniany był niedawno ale nie zmieniło to nic we wskazaniach zegara.Olej to jakis Castrol nie pamietam dokladnie jaki ale 15W40

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 4:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Sill pisze:
Sprawa prosta. Jeżeli olej się rozgrzeje to spada jego lepkość, rozrzedza sie i "wycieka" przez panewki. Oczywiscie intensywnosć tego procesu zalezy od jakosci oleju (współczynnika zmiany lepkosci w zależnosci od temperatury) i oczywiscie od stopnia wytarcia panewek. Panewki nie muszą stukać jeszcze, zeby przepuszczać olej przy niskich obrotach. Jeżli zwiekszy sie obroty silnika, to pompa wytwarza wieksze ciśnienie i spokojnie nadąża z uzupełnianiem strat powstałych przez nieszczelne panewki. Nie ma się co przejmować tym zjawiskiem dopóki panewki nie stukają, czy nie zpala się na wolnych obrotach kontrolka.
Czasami pomaga zmiana oleju, bo w zależnosci od jakości oleju w miarę eksploatacji, traci on swoje właściwości i rozrzedza się. Więc ja bym zaczął od wymiany oleju. Powinno to trochę poprawić sytuację. Jezeli nic się nie zmieni to trzeba się za jakiś rok czy trochę dłużej szykować do wymiany panewek.
Panewki zurzywają się normalnie podczas eksploatacji, jednakże zasadniecze znaczenia ma tutaj jakosć oleju i sposób eksploatacji.
A tak na marginesie. Ja mam w 115 po 360 tys przebiegu 2,9 po rozgrzaniu.

Dobrze gada :) U mnie było tak samo. Na zimnym olej gęsty to trzyma ciśnienie potem, zależy od tempa jazdy i pogody, potrafiło spaść do zera. Jak jechałem gdzieś gdzie mogłem puścić na luz i toczyć się parę minut to widać było jak ciśnienie idzie do góry- olej sie studził i ciśn. rosło. To efekt remontów po polsku- przy 500 tys. gość rozbiera silnik, wymienia pierścienie. Ogląda panewki- nie są czerwone to ok. A one nie są czerwone, ale miekkiego metalu już nie mają, został tyłko chrom między miedzią a miekkim metalem. Składa do kupy, sprężanie lepsze, panewki muszą sie dotrzeć od nowa i lawinowe zużycie. Opisana sytuacja na przykładzie mojego 240D i takich samych obserwacji ciśnienia jak u Was.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 9:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
Witam. U mnie 3 na zimnym a po rozgrzaniu spada do 1,2 a nawet 1.



Pozdrawiam Marcin [oczko]

_________________
MB W115 220D 71r. kiedyś automatic.
Ex:MB W115 200D. 76r
Ex:MB C123 280CE 81r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 10:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
no dobra, a czy jak autko będzie chodziło długo na wolnych a ciśnienie będzie 0 to sie nie zatrze?? :roll:
no bo jak będzie 0 to tak jak by tam oleju nie było, dobrze myśle??

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 10:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Własnie dokładnie pomyslalem o tym samym co kolega Becker, ze jesli silnik pracuje na wolnych obrotach to ma znacznie gorsze smarowanie?

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 24, 2004 11:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Pomyslalem sobie tak ze skoro cisnienie oleju ma bezposredni wplyw na wskazowkę manometru to powinno być rownież vice versa!
Czyli popychasz wskazowke paluchem do gory i ci cisnienie oleju w silniku rośnie. Jak potrzebujesz trwalego efektu kropelka powninna zalatwić sprawe. [zlosnik]

Pozdrawiam!
Croolick

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch

210 000 km

----------------------------------------------------

Żonę mam w domu, kochankę w garażu.

----------------------------------------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl