MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

PALI JAK SMOK
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=8618
Strona 1 z 2

Autor:  Lesiek [ ndz paź 24, 2004 2:04 pm ]
Tytuł:  PALI JAK SMOK

NO ja mam beczusie od kilku dni a raczej smoka . Wszystko oprocz strasznego spalania narazie jest ok. Jest to 123 z silnikiem 200D.
Zabraklo mi ostatnio paliwa i doszedlem do wniosku ze pali kolo 14 litrow i to przy oswzczednej jezdzie bo predkosci nie przekraczaja 80-90 km/h w trasie a po miescie nie jezdze. Na szczescie po kilkukrotnym pomachaniu pompka odpala bez klopotow. Wiem ze nie powinienem do tego dopuscic no ale kto by sie spodziewal takiego spalania. Dzwonilem do znajmoego i mowil ze prawdopodobnie to pompa paliwowa i ze moze mi wymienic. Czy to moze byc jeszcze jakas inna przyczyna tego straszneo spalania mnie sie wydaje ze nie powinien spalac wiecej jak 8-9 literkow

Prosze o pomoc bo zamiast na renowacje mesia to bede dawal kase na ropke :(

Autor:  damian [ ndz paź 24, 2004 5:23 pm ]
Tytuł: 

Po pierwsze sprawdź czy gdzieś Ci paliwo nie ucieka (pęknięty przewód). Po drugie dobrze by było profilaktycznie wymienić filtry paliwowe. Zawsze przed odpaleniem musisz mu pomóc ręczną pompką?? :o

Autor:  mojojojo13 [ ndz paź 24, 2004 6:05 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź jeszcze czy czy niemasz zapieczonych hamulców bo to też zwiększa zużycie paliwa

Autor:  Witek [ ndz paź 24, 2004 7:12 pm ]
Tytuł: 

na moje oko ona nie powinna wziąć więcej niż 7l. Napisz co było.

Autor:  Lesiek [ ndz paź 24, 2004 7:27 pm ]
Tytuł: 

Pompka została użyta tylko jak sie zapowietrzył. Hamulce raczej nie sa zapieczone. Nie widzialem tez śladdu wycieków. A co myslicie nad wtryskami, pompa paliwowa i wtryskową ?
Za wszelkie podpowiedzi bardzo dziekuje.

Autor:  mojojojo13 [ ndz paź 24, 2004 8:06 pm ]
Tytuł: 

jeśli wtryski były by uszkodzone to chyba by mocno dymił, co do pompy wtryskowej to ja miałem ostatnio troche przygód- jedyna rzecz to regulator w pompie i dawkowanie paliwa- a własciciel podawał wartośc spalania na jakim poziomie? i czemu ci sie zapowietrzył? często tak masz czy moze filtry zmieniałes?

Autor:  Lesiek [ ndz paź 24, 2004 8:41 pm ]
Tytuł: 

Tzn nie wiem czy sie zapowietrzyl ale po zalaniu paliwa mial male klopoty i podpompowalem pompka i zapalil. Wlasciciel nic nie mowil bo kupilem w komisie jedyna rzecz jaka nie moglem sprawdzic to jego spalanie bo oprucz tego wszystko mnie w niej cieszy.

Moze pomoze samam regulacja i napiszcie czy do tego jest potrzebny ktos z wieksza znajomoscia czy sam moge cos ustawic, jesli tak to jak ?

Autor:  mojojojo13 [ ndz paź 24, 2004 8:52 pm ]
Tytuł: 

ja nieposiadam moze zbyt obszernej wiedzy na temat pomp wtryskowych ale jedno wiem - sam niereguluj chyba ze masz pompiarz na 2-gie, masz om615? u mnie Pompiarz chcial za regulacje ok150 zł- tak dla inf. a masz moze taki maly filterek paliwa? jesli masz to tak najłatwiej sprawdzic czy łapie oddech- bo moze masz gdzies układ nieszczelny- a wskaznik paliwa dziala ok?

Autor:  Lesiek [ ndz paź 24, 2004 8:56 pm ]
Tytuł: 

Napewno nie dziala perfekcyjnie ale jak zalalem 14 literkow to przejechalem dokladnie 107 km. Co do filterka to chyba nima , ale mnie glownie chodzi o problem duzego spalania.

Aha do czego jeszcze sluzy ciegno ktorym odpalam samochod bo gdy ciagne do siebie to nagrzewam swiece i odpalam a obracajac nim co powoduje ?

Autor:  mojojojo13 [ ndz paź 24, 2004 9:00 pm ]
Tytuł: 

a obracając spowodujesz odkręcenie tego przyrządu :roll:

Autor:  Lesiek [ ndz paź 24, 2004 9:05 pm ]
Tytuł: 

Aha :) A czy moze byc przykry powod takiego spalania przez zurzyty silnik ? I co proponujecie bym z tym fantem zrobil.

Autor:  WeebShut [ ndz paź 24, 2004 9:28 pm ]
Tytuł: 

Lesiek pisze:
Aha do czego jeszcze sluzy ciegno ktorym odpalam samochod bo gdy ciagne do siebie to nagrzewam swiece i odpalam a obracajac nim co powoduje ?


Obrocenie nim spowoduje wlaczenie ssania ??? Nie mam doswiadczenia w tym, u nas jest troche inaczej rozwiazane, ale z tego co wiem to po obroceniu wlaczasz ssanie.

Autor:  kocur [ ndz paź 24, 2004 9:51 pm ]
Tytuł: 

Pokrętełko za kierownicą dodaje trochę gazu, zwiększa wolne obroty, a powyżej nich nie ma już znaczenia.
Może ucieka ci paliwo w taki sposób, że tego nie zauważyłeś - gdzieś spod samochodu, bo jak się leje w komorze silnika, to łatwo zauważyć (przynajmniej po podniesieniu maski). Może lać się z przewodu powrotnego, zamiast grzecznie wracac do zbiornika. Dwa miesiące temu straciłem w ten sposób 1/4 zbiornika na 50 km.
Może to banalne, co piszę, ale zobacz, czy pod autem nie ma kałuży - tylko niech postoi przez jakiś czas z włączonym silnikiem (na moje oko to może zrobić różnicę - jak paliwo nie jest pompowane, to może nie ma przecieku?).
Hamulce - gdyby był problem raczej wyczułbyś to w osiągach, ale na wszelaki spróbuj postawić auto na luzie na lekkiej górce i zobaczyć, jak się stacza.
Pompa wtryskowa? Hm, pewnie by jakoś dymił, albo co...
Powodzenia w uzdrawianiu.
Słuchaj, a może twoja MB ma jakieś kosmiczne osiągi w zamian za taką konsumpcję? Ile ma do setki, tylko szczerze?... :)
Przemek

Autor:  damian [ ndz paź 24, 2004 10:01 pm ]
Tytuł: 

Jakbyś miał coś nie tak z wtryskami lub samą pompą to najprawdopodobniej kopciłby mocno lub jego praca była daleka od ideału. Tak mi się przypomniało. Sprawdź filtr powietrza - może jest zapchany...

Autor:  Lesiek [ ndz paź 24, 2004 11:08 pm ]
Tytuł: 

Osiagi :) no jak na 200 D to znajomi mowili mi ze dosc dobrze sie zbiera :) Hamulec raczej nie blokuje bo na luzie super sie toczy. Co do dymienia wydaje mi sie ze jest bialy dym czasami jak zmieniam bieg do bucha biala para. kuzwa zobacze jeszcze raz co do przeciekow moze czegos nie zauwazylem. Mam nadzieje ze z tym sobie szybko poradze.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/